Alles over vakanties op én met de fiets

Mergelheuvelland 2-daagse 2010

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 20 sep 2010 18:34

Rechts rijden, links inhalen...Tja het lijkt voor sommige mensen moeilijk. Op de Keutenberg ben ik zigzaggend tussen de mensen door naar boven gereden. onderweg nog wat aanwijzigingen geven aan de "lopers". Het is al niet zo breed maar als dan twee lopers ieder een kant van de weg pakken en er dreigt een derde af te stappen in het midden....

Wat ik echter wel bizar vind is dat fietsers vinden dat automobilisten niet genoeg op ze letten. Echter ik ben bij de parkeerplaats van de MH2D tot 2 keer toe bijna van mijn fiets gereden door fietsers in auto's. Zo gauw als fietsers in een auto stappen zijn het dus blijkbaar geen fietsers meer. Grappig.

Maar goed, voor de 6e (?) keer meegedaan en alweer een fantastisch weekend gehad.

lien
Forum-lid

lien 20 sep 2010 19:44

[quote="who cares"]
Hoort deze foto ook niet in een ander topic thuis : http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=2114

[/quote]

Nee joh daar hoor ik niet thuis. Bij mij is wél alles echt ;-)

@Trudie: je zou toch nog een keer komen passen?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 20 sep 2010 21:04

Ik heb ook beide dagen gefietst. Zaterdag op de racefiets en zondag op de mountainbike.
Wat weer betreft hadden we twee mooie dagen, op een enkel regenbuitje na.
Ik heb ook nog wat sfeerbeelden van het weekend.

Afbeelding

De eerste stop op zaterdag voor de racefietsers

Afbeelding

De aankomst na het mountainbiken

Afbeelding

Afbeelding

De aankomst van de racefietsers op zondag

Afbeelding

Gezelligheid alom

Afbeelding

En dit na afloop maakt het heel bijzonder

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 20 sep 2010 21:31

Vrijdagmiddag al vertrokken naar onze zuidelijkste provincie waar we met z'n zessen een onderkomen hadden gehuurd.
De avond gezellig doorgebracht in een locale eet- / drink- gelegenheid.
Zaterdagochtend ons opgemaakt voor een heerlijk dagje fietsen.
Maar de eerste hoogtemeters spleitte de groep in delen.
Samen met fietsmaat Sander ben ik voor enkele tientallen kilometers aangehaakt bij 3 wat snellere luitjes. Maar na de 2e post zijn we ze uit het oog verloren en zijn we samen met gezwinde spoed verder gereden.

En ja, als je de 'mindere goden' dan ziet ploeteren op ieder klimmetje en als men daarvoor de hele weg nodig heeft, dan haal ik gewoon rechts in (doe je met de auto toch ook bij notoire linksrijders ;) ).

Het 'probleem' van gestuntel op de weg hebben we zondag op andere wijze opgelost; zaterdagavond gezellig in Valkenburg op stap gaan en zondagochtend heerlijk uitgeslapen aan de start verschijnen, om 11.00u ons gemeld en om 11.
30u vertrokken.
De eerste tientallen kilometers geen kip gezien op de (race)fiets, heerlijk. Overigens wel leuk om te zien dat degene die overdag een triple negeren er 's avonds geen genoeg van kunnen krijgen ;)

Ook van mijn kant uit complimenten voor de organisatie, weer vele onbekende stukken landschap voorbij zien komen en veel onbekende klimmen opgenomen.
Maar ook enkele kleine kanttekeningen, hou een volgende keer aub die vermaledeide kasseien achterwege, dan liever 10km omrijden of 500hm extra... en probeer de verzorgingsposten niet bovenop / net na een klim te doen en je direct moet gaan dalen waardoor je t extra koud krijgt.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2010 23:00

Die kasseien waren idd een onnodig kwaad. Al helemaal omdat die lus niet toevoegde aan de route.
De enige misser dit weekend!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 20 sep 2010 23:18

[quote="Daniel1975"]Die kasseien waren idd een onnodig kwaad. Al helemaal omdat die lus niet toevoegde aan de route.
De enige misser dit weekend![/quote]

Kasseien? Die 2 stroken met klinkertjes (met af en toe een heuveltje kasseien er in), dat stelde weinig voor...

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 20 sep 2010 23:31

En laat a.u.b. die lui thuis blijven die vinden dat de 'lokalen' als ze een andere afslag willen nemen als de meute, maar 'ergens anders moeten gaan fietsen vandaag". Excuseer dat ik hier woon.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 sep 2010 23:35

Dus jij kwam daar op je stadsfiets tussendoor zeilen? Schande! :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 20 sep 2010 23:44

[quote="Trudie"]Over dat links rijden. Bij ons in het hotel waren er een paar verontwaardigd dat anderen ze zo maar rechts passeerden. Levensgevaarlijk.;)[/quote]

Ja, haha kwam er ook zo eentje tegen, op een lopende klim (dus niet zo'n omval/wandelpad), reed helemaal links. Om nu eerst te gaan roepen, daar had ik al geen zin meer in, dus rechts erlangs (paste er vier keer door rechts), werd me toch vreemd aangekeken...

Enne jongens, dat waren 2*200m klinkers... Alhoeweldie lus inderdaad niet de schoonheidsprijs verdient.
~live fast, die young ~

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 20 sep 2010 23:57

Oh ja, die kasseien....

Ik probeer altijd tochten met kasseien te voorkomen omdat het me niet leuk lijkt. Ik vond er ook niet veel aan. Maar gek genoeg bleek wel dat ik er heel makkelijk en hard overheen rij. Wat bepaalt nou of je makkelijk of moeilijk over kasseien rijd? Ik vond het wel zonde van mijn fiets!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2010 23:58

Veel kg's, zwaar verzet, handen losjes op het stuur en rammen maar.
Heel simpel, niet leuk ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 21 sep 2010 01:00

[quote="Paul van de Ven"]Oh ja, die kasseien....

Ik vond het wel zonde van mijn fiets![/quote]

Hoezo? Is je fiets erop stuk gegaan?

Plaats reactie