Mergelheuvelland 2-daagse 2010
-
- Forum-lid
Hallo,
ben nu sinds 3 maanden aan het fietsen geslagen met mijn nieuwe racefiets en heb dit weekend voor het eerst meegedaan aan een toertocht, Limburgs Mooiste.
Omdat dit me zo goed is bevallen is mijn oog nu gevallen op de Mergelheuvelland 2-daagse en dan wel óf de zaterdag 90 km óf de zondag 70 km.
Zijn de Mergelheuvellandtoertochten qua zwaarte vergelijkbaar met die van Limburgs Mooiste of zijn de toertochten van het Mergelheuvelland een stuk zwaarder?
Iemand nog een aanrader voor wat betreft een overnachting in de buurt van Sint Geertruid?
ben nu sinds 3 maanden aan het fietsen geslagen met mijn nieuwe racefiets en heb dit weekend voor het eerst meegedaan aan een toertocht, Limburgs Mooiste.
Omdat dit me zo goed is bevallen is mijn oog nu gevallen op de Mergelheuvelland 2-daagse en dan wel óf de zaterdag 90 km óf de zondag 70 km.
Zijn de Mergelheuvellandtoertochten qua zwaarte vergelijkbaar met die van Limburgs Mooiste of zijn de toertochten van het Mergelheuvelland een stuk zwaarder?
Iemand nog een aanrader voor wat betreft een overnachting in de buurt van Sint Geertruid?
- daniel1975
- Forum-lid HC
LiMo is zwaarder, MH2D is lekker touren met paar leuke hellinkjes.
Overnachten: succes........ in de regio is alles al vol.
Overnachten: succes........ in de regio is alles al vol.
Less is bore
-
- Forum-lid
Dat ben ik niet met je eens.
In de toertocht op de weg op zaterdag zitten echt wel 'vervelend' steile hellingen. Het is geen toerversie als de Waalse Pijl, maar toch! Ik spreek dan over de langste afstand, 160 km.
Ook de toertocht op de mountainbike op zaterdag, afstand 70 km., is niet eenvoudig.
Maar, desondanks, voor mij dè afsluiting van het seizoen wat toertochten betreft. De laatste jaren altijd mooi weer en een goede organisatie.
In de toertocht op de weg op zaterdag zitten echt wel 'vervelend' steile hellingen. Het is geen toerversie als de Waalse Pijl, maar toch! Ik spreek dan over de langste afstand, 160 km.
Ook de toertocht op de mountainbike op zaterdag, afstand 70 km., is niet eenvoudig.
Maar, desondanks, voor mij dè afsluiting van het seizoen wat toertochten betreft. De laatste jaren altijd mooi weer en een goede organisatie.
Wij hebben 2 keer met een groepje deze 2 daagse tocht gereden. Prima georganiseerd en niet te druk. Overnachten deden we op camping Schoonbron in Schin op Geul in een stacaravan, ongeveer 15 minuten met de auto naar de start. Vorig jaar waren er nog genoeg caravans vrij.
Wij hebben de afgelopen twee jaar ook een stacaravan in Schoonbron gehad. Is goed te doen. Wij hebben beide dagen heen en weer gefietst voor en na de tocht (15km enkele reis). Alleen met koude beentjes de Keutenberg op is iets minder...
-
- Forum-lid
Om op het plateau te komen, zonder de Keutenberg, kun je ook iets dichter bij Valkenburg de Sibbergrubbe nemen.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
Ik (wij) doen nu voor de 4de keer mee en vinden dit een van de beste en gezelligste tourtochten die worden georganiseerd. Geen hoge inschrijfkosten en prima verzorging onderweg.
Parcour gevarieerd pittig te noemen afhankelijk van de afstand die je rijdt. Wij nemen elk jaar een hotel in Valkenburg want daar is meestal nog wel plaats.
Parcour gevarieerd pittig te noemen afhankelijk van de afstand die je rijdt. Wij nemen elk jaar een hotel in Valkenburg want daar is meestal nog wel plaats.
-
- Forum-lid
Het belooft zaterdag heel wat te worden!
En er zitten mooie hellingen bij.
Tot volgend weekend!
En er zitten mooie hellingen bij.
Tot volgend weekend!
't Ziet er zeker leuk uit.
We gaan met een groepje van 6 man (hebben een huisje van vrijdag t/m maandag gereserveerd) zaterdag voor de 160 en zondag voor de 120.
Wie weet het aantal hoogtemeters van beide?
We gaan met een groepje van 6 man (hebben een huisje van vrijdag t/m maandag gereserveerd) zaterdag voor de 160 en zondag voor de 120.
Wie weet het aantal hoogtemeters van beide?
-
- Forum-lid
UninvitedGuest en maat Pjanson zijn er ook zaterdag voor de 160 en 120 op zondag. Hopelijk wordt het een beetje aardig weer. We hebben overnachting net over de grens in d'n Bels.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Ik reed gister-avond mijn vaste trainingsrondje en moest in Mheer van de fiets.
De gehele afdaling van het "Mheerelintje" was ontdaan van de toplaag asfalt en de klim vanaf onderin het dorp naar boven bij de kerk lag helemaal open.
Ik ben toch benieuwd wat de organisatie hiervoor heeft bedacht?
Omleiding zou kunnen via Bergenhuizen en Banholt. Is trouwens geen lelijk alternatief zijn.
Voor de mensen die dit weekend de MH2D rijden en niet uit de regio komen heb ik wel 'n tip.
Doe het rustig aan! Op veel punten en zeker in afdalingen, ligt veel los grind. De wegen zijn op veel plekken bijna van Waalse kwaliteit
De gehele afdaling van het "Mheerelintje" was ontdaan van de toplaag asfalt en de klim vanaf onderin het dorp naar boven bij de kerk lag helemaal open.
Ik ben toch benieuwd wat de organisatie hiervoor heeft bedacht?
Omleiding zou kunnen via Bergenhuizen en Banholt. Is trouwens geen lelijk alternatief zijn.
Voor de mensen die dit weekend de MH2D rijden en niet uit de regio komen heb ik wel 'n tip.
Doe het rustig aan! Op veel punten en zeker in afdalingen, ligt veel los grind. De wegen zijn op veel plekken bijna van Waalse kwaliteit
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Kent iemand die kasseistroken die volgens de organisatie in het parcours van zaterdag zitten? Ik heb nl. een machtige hekel aan kasseistroken behalve op tv tijdens Parijs Roubaix. Maar goed, er heeft wel eens eerder zo'n "strook" ingezeten en daar was je overheen voor je het woord kon uitspreken.