Continental GP5000 (tubeless) ervaringen
6 bar is veel te veel, 4,5 - 5 bar is meer dan genoeg bij dat gewicht.
Ik 70kg -> 4 voor 4.5 achter met 25mm. De getallen van Havana zullen voor de meesten wat prettiger aanvoelen.
<1000 kmwasbeer2006 schreef: ↑28 aug 2020 12:15 hoeveel km zat erop de band?
Ik vond conti,'s altijd uitmuntend in de regen, maar als ze vierkant worden, dan werd het meteen levensgevaarlijk.
Nu is 6 bar voor 73 kg ook wel heel veel. Ik zou eens 5 proberen.
-
- Forum-lid HC
Ze maken bij conti, en bij schwalbe zitten ze op het randje, de zijkanten gewoon te dun.
Heel raar wat ze hiermee willen bereiken?
Ze zijn niet lichter dan andere topbanden en lage bandenspanning zorgen veel eerder voor een probleem, waardoor je ook het argument "soepel" niet als voordeel kan opvoeren.
Heel raar wat ze hiermee willen bereiken?
Ze zijn niet lichter dan andere topbanden en lage bandenspanning zorgen veel eerder voor een probleem, waardoor je ook het argument "soepel" niet als voordeel kan opvoeren.
Gen1 of Gen2?
Ik heb inmiddels beide gereden (tubeless) en ben over beide tevreden. De Gen2 rijdt weer een stukje beter dan de Gen1.
Ik heb precies hetzelfde: veel losse draden. Erg vervelend!
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
De Gen2 hebben een oranje opdruk, en de toevoegingen TLE en Addix.
Twee seizoenen geleden ca 4000 km op de Conti 5000 TL gereden tot volle tevredenheid. Banden waren nog niet versleten maar ik had een nieuw setje wielen gespaakt en het oude setje met banden en al doorverkocht.
Na 2000 km fietsen met Schwalbe Pro One TLE vele lekke banden verder eigenlijk genezen van tubeless maar het nu toch maar weer eens proberen met Continental.
Het net nieuw aangeschafte setje gemonteerd en nu blijken de zijwanden al lek nog voor ik ze gebruikt heb. Ze houden totaal geen lucht vast en de Sealant komt door de zijwanden naar buiten. Ik heb daarom Bike24 maar gemaild met de vraag wat ze er mee gaan doen....
Na 2000 km fietsen met Schwalbe Pro One TLE vele lekke banden verder eigenlijk genezen van tubeless maar het nu toch maar weer eens proberen met Continental.
Het net nieuw aangeschafte setje gemonteerd en nu blijken de zijwanden al lek nog voor ik ze gebruikt heb. Ze houden totaal geen lucht vast en de Sealant komt door de zijwanden naar buiten. Ik heb daarom Bike24 maar gemaild met de vraag wat ze er mee gaan doen....
-
- Forum-lid HC
Zie ook mijn post van 5 september.
Overigens kan elke TL band wel wat zweten op de zijkant, dat is vrij normaal.
Nogmaals de belangrijkste tips, zeker bij conti.
-Ontvet de band goed, zodat de vloeistof beter houd;
-Laat het wiel even aan beide zijden een nachtje op een emmer liggen bij soort problemen.
Overigens kan elke TL band wel wat zweten op de zijkant, dat is vrij normaal.
Nogmaals de belangrijkste tips, zeker bij conti.
-Ontvet de band goed, zodat de vloeistof beter houd;
-Laat het wiel even aan beide zijden een nachtje op een emmer liggen bij soort problemen.