Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP5000 (tubeless) ervaringen

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 aug 2020 12:32

6 bar is veel te veel, 4,5 - 5 bar is meer dan genoeg bij dat gewicht.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2985
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 28 aug 2020 14:06

Ik 70kg -> 4 voor 4.5 achter met 25mm. De getallen van Havana zullen voor de meesten wat prettiger aanvoelen.

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 04 sep 2020 22:21

wasbeer2006 schreef: 28 aug 2020 12:15 hoeveel km zat erop de band?
Ik vond conti,'s altijd uitmuntend in de regen, maar als ze vierkant worden, dan werd het meteen levensgevaarlijk.

Nu is 6 bar voor 73 kg ook wel heel veel. Ik zou eens 5 proberen.
<1000 km

wannez
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2018 16:58

wannez 05 sep 2020 13:18

Ik heb ook last van veke losse draadjes op de hieldraad. Ik heb ze na 2500km vervangen voor schwalbe. De non tubeless versie was ik super tevreden over. De tubeless versie valt me tegen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13738
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 sep 2020 19:03

Ze maken bij conti, en bij schwalbe zitten ze op het randje, de zijkanten gewoon te dun.
Heel raar wat ze hiermee willen bereiken?

Ze zijn niet lichter dan andere topbanden en lage bandenspanning zorgen veel eerder voor een probleem, waardoor je ook het argument "soepel" niet als voordeel kan opvoeren.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 sep 2020 06:43

wannez schreef: 05 sep 2020 13:18 Ik heb ook last van veke losse draadjes op de hieldraad. Ik heb ze na 2500km vervangen voor schwalbe. De non tubeless versie was ik super tevreden over. De tubeless versie valt me tegen.
Gen1 of Gen2?

Ik heb inmiddels beide gereden (tubeless) en ben over beide tevreden. De Gen2 rijdt weer een stukje beter dan de Gen1.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 06 sep 2020 07:22

wannez schreef: 05 sep 2020 13:18 Ik heb ook last van veke losse draadjes op de hieldraad. Ik heb ze na 2500km vervangen voor schwalbe. De non tubeless versie was ik super tevreden over. De tubeless versie valt me tegen.
Ik heb precies hetzelfde: veel losse draden. Erg vervelend!
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

wannez
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2018 16:58

wannez 06 sep 2020 09:38

Heb ze al weggegooid. Hoe herken je gen1 en gen2? Van continental kreeg ik geen genoegdoening na reclamatie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 sep 2020 10:04

De Gen2 hebben een oranje opdruk, en de toevoegingen TLE en Addix.

wannez
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2018 16:58

wannez 07 sep 2020 13:05

Aha, de schwalbes. Gen2 gekocht

bepe
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 23 dec 2020 20:19

Twee seizoenen geleden ca 4000 km op de Conti 5000 TL gereden tot volle tevredenheid. Banden waren nog niet versleten maar ik had een nieuw setje wielen gespaakt en het oude setje met banden en al doorverkocht.

Na 2000 km fietsen met Schwalbe Pro One TLE vele lekke banden verder eigenlijk genezen van tubeless maar het nu toch maar weer eens proberen met Continental.

Het net nieuw aangeschafte setje gemonteerd en nu blijken de zijwanden al lek nog voor ik ze gebruikt heb. Ze houden totaal geen lucht vast en de Sealant komt door de zijwanden naar buiten. Ik heb daarom Bike24 maar gemaild met de vraag wat ze er mee gaan doen....

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13738
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 dec 2020 08:07

Zie ook mijn post van 5 september.

Overigens kan elke TL band wel wat zweten op de zijkant, dat is vrij normaal.

Nogmaals de belangrijkste tips, zeker bij conti.
-Ontvet de band goed, zodat de vloeistof beter houd;
-Laat het wiel even aan beide zijden een nachtje op een emmer liggen bij soort problemen.

Plaats reactie