Onderschat het niet hoordwangarbeider schreef: ↑22 mei 2020 14:02 Lijkt wel rocket science, dat aanbrengen van deze smeermiddelen.
smeermiddel squirt dry lube
Ik krijg de indruk dat er verschillende gebruiks aanwijzingen in omloop zijn. Ik heb een paar jaar geleden ook Squirt gebruikt. Kocht het bij BikeXperto. Wat ik me herinner schreef de gebruiksaanwijzing het aanbrengen voor, zoals @Ramon73 het omschrijft.
Ik kreeg ook veel meuk op ketting en cassette. Was voor mij de reden er mee te stoppen.
Zoals Tl het voorschrijft, is "ander gebruik". Dan klinkt het bijna weer aantrekkelijk
Ik kreeg ook veel meuk op ketting en cassette. Was voor mij de reden er mee te stoppen.
Zoals Tl het voorschrijft, is "ander gebruik". Dan klinkt het bijna weer aantrekkelijk
Idem hier, net even de fles erbij gehaald. Heb deze ook al een paar jaar en dit staat erop:
1e keer: ontvet oude ketting zeer grondig. Ook de olie uit nieuwe ketting verwijderen!
Cranks draaien en met intervallen van 3 uur 3 laagjes aanbrengen op het binnenste van de droge (!) ketting. Verwijder overtollige wax niet, hoe meer wax hoe beter.
Ketting moet droog zijn voor je smeert en voor je gaat fietsen.
Ketting NOOIT MEER ONTVETTEN, behalve na extreem vuile modderrit; dan slechts heel licht ontvetten en weer 3 nieuwe laagjes aanbrengen.
Bij de 1e ketting heb ik het op deze manier gedaan, bij de volgende kettingen niet meer.
Na zij der me aan't rammelen hé makker
Ge zijt den remorque nog vergeten, samen mee een nieuwe taskes pillen voor de lempkes.
Dogma F
Er zijn meerdere versies van de gebruiksaanwijzigen in omloop.
Voortschrijdend inzicht heeft geleid tot nieuwe ideeen en dus nieuwe aanwijzigingen.
De huidige aanwijzigingen op de website van Squirt hebben het over 2 laagjes..
Zie hier: https://www.squirt-lube.be/?page_id=15
Voortschrijdend inzicht heeft geleid tot nieuwe ideeen en dus nieuwe aanwijzigingen.
De huidige aanwijzigingen op de website van Squirt hebben het over 2 laagjes..
Zie hier: https://www.squirt-lube.be/?page_id=15
...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Op een nieuwe ketting is 1 laagje ook al voldoende.
Zoals ik al zei, eerst het fabriekssmeersel oprijden, vervolgens met doek schoonmaken en Squirt erop.
Eerst ontvetten is niet nodig, alleen de buitenzijde van de schakels, waardoor vuil niet op die zijden kan hechten.
Teveel Squirt zorgt ervoor dat er een soort klei van wax zich ophoopt tussen de kransjes.
Zo behandel ik m'n kettingen al zo'n 5jr met Squirt Lube....
Zoals ik al zei, eerst het fabriekssmeersel oprijden, vervolgens met doek schoonmaken en Squirt erop.
Eerst ontvetten is niet nodig, alleen de buitenzijde van de schakels, waardoor vuil niet op die zijden kan hechten.
Teveel Squirt zorgt ervoor dat er een soort klei van wax zich ophoopt tussen de kransjes.
Zo behandel ik m'n kettingen al zo'n 5jr met Squirt Lube....
-
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
+1
Ik haal het fabrieksvet er ook alleen maar af met een doekje en dan 1x Squirt erop.
Ik haal het fabrieksvet er ook alleen maar af met een doekje en dan 1x Squirt erop.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Vandaag 120km gereden met de squirt op de ketting. Laatste 15km liep het toch wel droog hoor. En thuis kijk ik naar de ketting, overal zie je wax sporen en maakt de ketting een gore indruk. Vies grijs, niet echt mooi schoon zoals verwacht. Afvegen met een doek levert niet al te veel op, je veegt de wax eerder tussen de schakels dan van de ketting af. Kettingwielen en cassette wel schoner dan voorheen. Maar echt enthousiast ben ik niet, dit spulletje had ook in de winkel kunnen blijven staan
Dogma F
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Komt omdat je er teveel op hebt gedaan!
Normaal veeg je de wax niet tussen de schakels of van de ketting af, omdat er geen wax zit, die zit dus tussen de schakels.
Dus een drupje op elke verbindingsschakel does the job.
Normaal veeg je de wax niet tussen de schakels of van de ketting af, omdat er geen wax zit, die zit dus tussen de schakels.
Dus een drupje op elke verbindingsschakel does the job.
Denk ik ook. Ik heb vrijdag nog 200km gereden en de ketting liep echt niet droog.
In de winter, in het veld, loopt de ketting ook echt zelden droog (meestal doe ik 50-60km toertocht en dan de weg naar daar en terug, meestal kom ik dan in totaal toch flink boven de 100km)
In de winter, in het veld, loopt de ketting ook echt zelden droog (meestal doe ik 50-60km toertocht en dan de weg naar daar en terug, meestal kom ik dan in totaal toch flink boven de 100km)
Je smeert je ketting niet voor "the looks" , maar voor de levensduur.Ramon73 schreef: ↑24 mei 2020 16:19 Vandaag 120km gereden met de squirt op de ketting. Laatste 15km liep het toch wel droog hoor. En thuis kijk ik naar de ketting, overal zie je wax sporen en maakt de ketting een gore indruk. Vies grijs, niet echt mooi schoon zoals verwacht. Afvegen met een doek levert niet al te veel op, je veegt de wax eerder tussen de schakels dan van de ketting af. Kettingwielen en cassette wel schoner dan voorheen. Maar echt enthousiast ben ik niet, dit spulletje had ook in de winkel kunnen blijven staan