Retro / oudere fietsen
- vrderuiter
- Forum-lid
Ernie C. schreef:Dat is inderdaad het dilemma, te mooi voor een winterfiets maar (nog) niet waardevol genoeg om te verkopen en iets anders degelijks te kopen.velolove schreef:300-400 ofzo...niet wegdoen dus
300 - 400 voor het frame? Of inclusief wielen en onderdelen zoals die er nu op zitten?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Ik verdik wel wat in de winter, maar deze wielen zullen mij toch kunnen dragen? 80-85 De wielen waren goedkoop en ik vond het een goede oplossing zonder er een hoop geld tegenaan te moeten gooien, ik rijd ook maar over gewoon asfalt.theodorocampagnolo schreef: Zijn dit dan zulke sterke wielen? Ik vind persoonlijk 36 spaaks wielen met halfhoge velgen veel mooier en indien goed gemaakt zijn die sterk zat: Ik ben met zulke wielen al heel wat bergen op en afgerost alsmede de Retro Ronde van Vlaanderen met z'n kasseienstroken en nooit last van spaakbreuk gehad. Nou ben ik natuurlijk op cursus geweest bij Gilbert Cattoir dat scheelt
Ook niet over nagedacht. Op een nattere dag werd mn komt vies en dacht ik:'ik moet een spatbord hebben, liefst makkelijk afneembaar.' Dus kocht ik die van BBB en sindsdien bleef mn achterkant proper . Ik weet nu wel waar die gaatjes voor zijn, bedankt!theodorocampagnolo schreef: Anyway, ik zie dat je 'oogjes' op je patten hebt, waarom dan geen SKS Bluemell spatborden? Niet alleen veel strakker qua ponum dan dat opklikding dat je er nu op heb, SKSsen zijn ook nog 's heel wat
doeltreffender zeker op je voorwiel: Dan komt er geen pekel in je balhoofdlager.
Zou je me ook wat advies kunnen geven over hoe ik het stuur kan verfraaien?
-
- Forum-lid
Stuur verfraaien? Jaren '80 stuurlintje?
Ik zie dat je de onderkant van 't stuur parallel met de bovenbuis van 't frame laat lopen, lijkt me niet echt comfortabel als je 's in de buigel moet. Ik zou 'm een paar graadjes kantelen maar daar wordt 't stuur niet fraaier op, hoogstens beter vast te pakken.
Op de oogjes kan je overigens van alles en nog wat schroeven:
De Bluemels bleken weer van onschatbare waarde afgelopen maandagavond tussen Haarlem en 020
Ik zie dat je de onderkant van 't stuur parallel met de bovenbuis van 't frame laat lopen, lijkt me niet echt comfortabel als je 's in de buigel moet. Ik zou 'm een paar graadjes kantelen maar daar wordt 't stuur niet fraaier op, hoogstens beter vast te pakken.
Op de oogjes kan je overigens van alles en nog wat schroeven:
De Bluemels bleken weer van onschatbare waarde afgelopen maandagavond tussen Haarlem en 020
-
- Forum-lid
hallo
kent iemand van jullie het merk Roberto ?
kent iemand van jullie het merk Roberto ?
Laatst gewijzigd door jonny.coulon op 03 nov 2013 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Hmm, nu je het zegt... Het is inderdaad niet comfortabel om te rijden terwijl ik de remgrepen vastheb. Ik denk dat ik het stuur dan toch ga proberen kantelen. Zou je me dan ook aan- of afraden de remgrepen te verplaatsen?theodorocampagnolo schreef: Ik zie dat je de onderkant van 't stuur parallel met de bovenbuis van 't frame laat lopen, lijkt me niet echt comfortabel als je 's in de buigel moet. Ik zou 'm een paar graadjes kantelen maar daar wordt 't stuur niet fraaier op, hoogstens beter vast te pakken.
- vrderuiter
- Forum-lid
Als winterfiets voor woon / werk vind ik het zonde om m'n stalen Giosjes te gebruiken. Dus een niet-roester gezocht.
Fiets gaat deze week voorzien worden van spatborden, licht, reflectors etc. Begin april mag hij dan in de container
Carbon vind ik niks maar retro is dit wel
Fiets gaat deze week voorzien worden van spatborden, licht, reflectors etc. Begin april mag hij dan in de container
Carbon vind ik niks maar retro is dit wel
- Le Grimpeur
- Forum-lid
En dat noemt meneer een 'oud carbon barrel' .
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk wat het roesten betreft...
Ik kan aan de hand van de foto de staat van het frame niet beoordelen, maar zo'n mooie 'retro' Look is toch echt geen 'oud carbon barrel', lijkt mij. Menig Look-adept zou zich op z'n ziel getrapt kunnen voelen .Gastheerg schreef:...Een oud carbon barrel gekocht om van de winter woon werk mee te rijden. Kan die in april in de container
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk wat het roesten betreft...
60 x Ventoux
Dat zal nooit m'n doel zijn maar ik merk wel vaker dat ik iets meer aan zelfspot doe dan menig ander mede hobbyistlegrimpeur schreef:Menig Look-adept zou zich op z'n ziel getrapt kunnen voelen
Frame is in prima staat en gaat 4000 winter km's mogen maken