Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

leon1
Forum-lid

leon1 05 dec 2024 18:55

Keuze voor een wielset blijft persoonlijk. En vraag je naar ervaringen dan komt iedereen met zijn/haar wielen op de proppen als de beste keuze.

Heb je zelf helemaal geen voorkeur? Qua merk bijvoorbeeld?

Ik blijf bij dat het budget wel belangrijk is. Dan kun je al vaak al selecteren op prijs en eens kijken welke wielen er dan over blijven.

Om dan maar in te koppen: zelf heb ik wielen van Zipp, Mavic, Campagnolo en Shimano. En die lopen allemaal goed maar ze hebben hun specifieke dingen, voor- en nadelen.

Als ik van al die wielen eentje zou mogen houden dan staat Campagnolo op 1 maar Zipp volgt daar kort op. Campagnolo omdat het gewoon geweldig mooie wielen zijn en ook bekend staan dat ze degelijk zijn. De Zipps omdat ze licht zijn, de banden vallen erg mooi op de hookless velgen en doordat je ze met lage druk kunt rijden erg comfortabel.

Verder is natuurlijk de bouwwijze (aantal spaken o.a.) en jouw gewicht van belang.
Ride bikes, not tanks!

BTL
Forum-lid

BTL 09 dec 2024 07:57

Gisteren zag ik plots dat er op mijn Giant TCX (van sep 24) op de bovenbuis het lak loslaat.
Er zijn meerdere kleine plekjes waar dit zo lijkt.

Is dit een bekend probleem? Meer mensen hier mee te maken gehad? Het lukt me nog niet om een afbeelding toe te voegen.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 09 dec 2024 08:59

Linea recta naar je FM gaan. Dit mag nooit gebeuren op zo'n korte termijn.
Time is on my site.

3dav0d3
Forum-lid

3dav0d3 12 feb 2025 17:17

Ben eventueel in de markt voor een Revolt Advanced, maar wat zijn die dingen slecht verkrijgbaar zeg bij de (Giant) dealers. Er is uberhaupt geen winkel te vinden die van elk type (Alu vs. Carbon en verschillende afmontages/kleuren) een maatje op voorraad heeft, laat staan meerdere maten. :shock:

carlo_verhamme
Forum-lid

carlo_verhamme 13 mar 2025 23:20

Dag allemaal,

Ik ben al 1,5 jaar trotse eigenaar van een giant tcr. Ik heb sinds mijn aankoop de banden van mijn fiets nog niet veranderd. Ik heb er momenteel 5000km op en de banden van giant zelf lijken nog steeds perfect in orde. Toch ben ik eens aan het kijken om er een nieuw setje op te plaatsen. Wat zijn jullie suggesties? Liefst duurzame banden die dus wel lang mee gaan, maar die ook een lagere rolweerstand hebben. Ik rij geen wedstrijden, enkel trainingsritjes, groepsritten en cyclo events.
Op mijn fiets zitten de giant slr 2 42 wielen dus denk dat 28mm daar mooi op zou staan.

Bedankt!

Pw90
Forum-lid

Pw90 14 mar 2025 00:06

carlo_verhamme schreef: 13 mar 2025 23:20 Dag allemaal,

Ik ben al 1,5 jaar trotse eigenaar van een giant tcr. Ik heb sinds mijn aankoop de banden van mijn fiets nog niet veranderd. Ik heb er momenteel 5000km op en de banden van giant zelf lijken nog steeds perfect in orde. Toch ben ik eens aan het kijken om er een nieuw setje op te plaatsen. Wat zijn jullie suggesties? Liefst duurzame banden die dus wel lang mee gaan, maar die ook een lagere rolweerstand hebben. Ik rij geen wedstrijden, enkel trainingsritjes, groepsritten en cyclo events.
Op mijn fiets zitten de giant slr 2 42 wielen dus denk dat 28mm daar mooi op zou staan.

Bedankt!

Voor mij is er maar 1 topband die precies doet wat jij vraagt: GP5000 conti.
https://www.strava.com/athletes/113532620
2021 Trek Emonda SL6
2024 Trek Madone SLR gen 7

Jõhnny
Forum-lid

Jõhnny 14 mar 2025 11:10

3dav0d3 schreef: 12 feb 2025 17:17 Ben eventueel in de markt voor een Revolt Advanced, maar wat zijn die dingen slecht verkrijgbaar zeg bij de (Giant) dealers. Er is uberhaupt geen winkel te vinden die van elk type (Alu vs. Carbon en verschillende afmontages/kleuren) een maatje op voorraad heeft, laat staan meerdere maten. :shock:
Ik heb in Januari een Revolt advanced 2 aangeschaft.

Dat ging vrij gemakkelijk & vlot. Dus ik deel je gevoel van schaarste niet zo.

Na wat online zoekwerk en de voorraad contreleren, ben ik bij Broekhuis fietsen uitgekomen.
Er bleek zich een vestiging in de buurt te bevinden, waar ik al vaker heb gekocht.
Daar heb ik de gewenste kleur en maat laten leveren.

Terwijl die onderweg was, kon ik op een gelijkwaardige fiets (met een ander kleurtje) uit de showroom proefrijden.
Ik (en de Revolt) was gelijk verkocht! Vooral omdat de gewenste kleur in een andere maat wel in de showroom stond.

Binnen 2 dagen was het gepiept.

carlo_verhamme
Forum-lid

carlo_verhamme 14 mar 2025 15:05

Pw90 schreef: 14 mar 2025 00:06

Bedankt!

De tubeless versie? Wel pakje duurder, maar als deze echt zo goed is dan is dat het geld waard

Pw90
Forum-lid

Pw90 14 mar 2025 18:36

carlo_verhamme schreef: 14 mar 2025 15:05
Pw90 schreef: 14 mar 2025 00:06

Bedankt!

De tubeless versie? Wel pakje duurder, maar als deze echt zo goed is dan is dat het geld waard
Ik rij niet de tubeless versie. Deze heb ik laats ong 45€ per band betaald.
https://www.strava.com/athletes/113532620
2021 Trek Emonda SL6
2024 Trek Madone SLR gen 7

leon1
Forum-lid

leon1 18 mar 2025 09:48

In afwachting van de nieuwe SR WRL S groep. Crank en BB al binnen. Vandaag volgen de shifters met de remklauwen. Dan aleen nog de derailleurs. Voor wat betreft de cassette ga ik niet voor de nieuwe met een 10t kransje als kleinste maar voor de normale SR cassette met een 11t als kleinste. Die heb ik liggen, net als de Campa body voor de 303FC. Met de nieuwe SR cassette heb je ook nog een andere N3W body nodig. Nu dus niet.

Afbeelding
Ride bikes, not tanks!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mar 2025 14:14

BTL schreef: 09 dec 2024 07:57 Gisteren zag ik plots dat er op mijn Giant TCX (van sep 24) op de bovenbuis het lak loslaat.
Er zijn meerdere kleine plekjes waar dit zo lijkt.

Is dit een bekend probleem? Meer mensen hier mee te maken gehad? Het lukt me nog niet om een afbeelding toe te voegen.
Slowracer schreef: 09 dec 2024 08:59 Linea recta naar je FM gaan. Dit mag nooit gebeuren op zo'n korte termijn.
Ben ik nu de enige die benieuwd is naar het vervolg? :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ivo W
Forum-lid

Gebruikersavatar Ivo W 18 mar 2025 21:07

leon1 schreef: 18 mar 2025 09:48 In afwachting van de nieuwe SR WRL S groep. Crank en BB al binnen. Vandaag volgen de shifters met de remklauwen. Dan aleen nog de derailleurs. Voor wat betreft de cassette ga ik niet voor de nieuwe met een 10t kransje als kleinste maar voor de normale SR cassette met een 11t als kleinste. Die heb ik liggen, net als de Campa body voor de 303FC. Met de nieuwe SR cassette heb je ook nog een andere N3W body nodig. Nu dus niet.

Afbeelding
Nice Leon! Campa zien we veel te weinig. ben benieuwd hoe de groep en deze giant gaan bevallen. Hoop dat je eea post van de opbouw. Een apart bouw topic zou m niet misstaan.

Plaats reactie