Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

timnagtegaal
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2008 13:16

timnagtegaal 05 mei 2008 00:38

Harderwijk - Amersfoort vv. 70 km

Lekkere muggenplaag langs de randmeren, leek wel een hagelbui die op je afkwam zoveel...
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

robotje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2008 16:45

robotje 05 mei 2008 13:26

Afgelopen week-end van Dordrecht naar Rockanje en terug gefietst.
Door prachtige gebieden (langs de oude Maas en Haringvliet). 140 km.
http://www.1world2wheels.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 mei 2008 15:06

Zaterdag 110km op het zadel gezeten tijdens Noordhollands Mooiste… Was weer een ideale dag voor m'n favoriete D1-rondje! Leuk was ook dat ik in de Kennemer-Duinen (op het Duinpieperpad) een jongen inhaalde, die vroeg: "Heho, weet je misschien de kortste weg naar Wijk a/Zee?"
"Ja, de kortste route kan ik je wel uitleggen. Maar als je de mooiste route wilt rijden, mag je gewoon volgen."
"Aha, nou dan rij ik wel met je mee. Kom namelijk uit Amsterdam en ben hier totaal niet bekend. In Wijk a/Zee ben ik zelfs nog nooit geweest. Maar er zitten wat vrienden daar op het strand, en die vinden het leuk als ik even langswip."

In het begin babbelden we nog wat, maar al gauw dook ie achter me. En pas bij de strandafgang in Wijk a/Zee kwam ie weer langszij: "Pfft, mooi ritje, zeg. Dit had ik echt nooit gered in m'n uppie. Heet jij Tomtom ofzo?" :D

robotje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2008 16:45

robotje 05 mei 2008 17:42

[quote="timnagtegaal"]Harderwijk - Amersfoort vv. 70 km

Lekkere muggenplaag langs de randmeren, leek wel een hagelbui die op je afkwam zoveel...[/quote]

Pffff daar had ik ook een paar keer last van. Heb er zelfs nog een achter in mijn keel gehad. Niet echt fijn als je 35 km per uur fietst…
http://www.1world2wheels.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 05 mei 2008 22:33

GRENSLANDKLASSIEKER!!

Voor de eerste keer hieraan deelgenomen. Gereden de 200km was 216 km!
Geweldig mooie tocht door het Duitse Eiffelgebergte. 3 tussenstops met goede bevoorading.
Goed gepijlt, goed georganiseerd!! echt perfect en niet zo massaal, want daar ben ik wel klaar mee!!
Goede hulpverlening!!.. Ze hebben een ploegmaat van ons naar het ziekenhuis vervoert in Eupen voor onderzoek na een hartritmestoornis, gelukkig alles ok
Waar krijg je voor € 6,- inschrijfgeld, onderweg bidons gevuld met isotone drank. gevulde koeken, peperkoek, appelpunten en limburgse vlaaien naar eigen behoefte... echt geweldig! ik had ze trouwens ook wel nodig 6020 Calorien verbrandt bij een gem. van Hf 136.

Deze staat weer op onze lijst voor volgend jaar!!

"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 05 mei 2008 23:18

Even trainen met de schaatsploeg, helaas weinig opkomst, maar wel een paar kleppers. Wouter en Remco Oldeheuvel, Sven Kramer, en ondergetekende. Eerst even infietsen, daarna rammen: 51,5 km in 42,2 gemiddeld, waarvan 46,57km in 43,68 gemiddeld. Daarna uitfietsen. Na 2/3 moest Wouter afhaken, maar Sven ramde wel aardig door de wind op de zware plaat: "aan souplesse heb je niks, haha". "Ging wel aardig vandaag he", zei ik tegen hem. "Och, Wouter en ik hadden vanmiddag ook al 140km gefietst", was het laconieke antwoord. Het is pas Mei, maar nu al 2x per dag trainen die schaatsers.

En ik maar denken dat ik een goede dag had vandaag, haha. Het is gewoon niet eerlijk verdeeld, het talent op de wereld.


Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 06 mei 2008 00:34

Auke, neem van mij aan: vaak is de helft van wat men zegt waar.
Ik heb Sven erg hoog zitten, maar dit geloof ik toch echt niet!
Niets is wat het lijkt..

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 06 mei 2008 00:39

@maurice: moest je vanavond niet koersen in de Ronde van Vlaardingen? De "fietsende kapper" (Ronald) liep ook rond beetje plaatjes te schieten.

Groeten
Rémon

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 mei 2008 00:39

[quote="maurice"]Auke, neem van mij aan: vaak is de helft van wat men zegt waar.
Ik heb Sven erg hoog zitten, maar dit geloof ik toch echt niet![/quote]

Hahaha....hoe hoger de leeftijd, hoe hoger de levenservaring Maurice (ik kan het zeggen met mijn 42 jaren).

Maareh...inderdaad. Waarschijnlijk wordt er over trainingarbeid net zoveel gelogen als over salarissen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 06 mei 2008 01:04

[quote="ZorroI"][quote="maurice"]Auke, neem van mij aan: vaak is de helft van wat men zegt waar.
Ik heb Sven erg hoog zitten, maar dit geloof ik toch echt niet![/quote]

Hahaha....hoe hoger de leeftijd, hoe hoger de levenservaring Maurice (ik kan het zeggen met mijn 42 jaren).

Maareh...inderdaad. Waarschijnlijk wordt er over trainingarbeid net zoveel gelogen als over salarissen.

Mvg, Zorro[/quote]


Wouter had de hongerklop, en Sven kan heus nog wel harder fietsen als ie niet die 140km in de benen had. Het is niet zo dat ze die 140km en die andere 70 aaneensluitend hebben gefietst. Ze hadden wel eerst even gegeten en een paar uurtjes uitgerust. Maar mijn ervaring is dat je glycogeenvoorraad dan wel aardig is aangetast. Kennelijk heeft Sven wel het vermogen snel zijn energievoorraad aan te vullen.

Geloof het maar, hij kan allemachtig hard fietsen. Eerste 30km gingen in 45 gemiddeld (wind schuin mee). Generatiegenoot van Kai Reus, en heeft ooit de keuze moeten maken tussen nationale ploeg schaatsen of nationale ploeg wielrennen. Ik vroeg hem nog of ie zou overwegen om na Vancouver nog een carriere als profwielrenner te ambieren, maar daar kwam een hoofdschuddende reactie op, niet dus. Is ie ook te zwaar gebouwd voor denk ik.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 mei 2008 01:15

Aah...zie je wel dat er vet gelogen wordt over trainingsarbeid. Nu gingen de eerste 30km met schuin wind mee. Da's nogal een verschil hoor.

Ik probeer niet te zieken Auke. Begrijp me niet verkeerd.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie