Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 18 mei 2008 22:38

jongens t is hier een beone topic geen EPbike topic..
Train ze!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 01 sep 2008 16:36

[img=http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... 000260.jpg]

jajajaja! Al maanden ben ik op zoek naar een nieuw frame.. tweedehands scottjes, ridleys.. doorsparen voor een dure italiaan.. ik wist het niet meer..

Mijn eerste fiets was een echte beone bombus.. zelf gekocht toen ik 16 werd. Nu inmiddels ruim 6 jaar later kom ik gek genoeg weer bij beone uit, dankzij Serge (andromeda).

Hij is er nog niet.. want zojuist pas betaald, maar ik ben akelig enthousiast :D

wellicht kunnen jullie meediscussieren met mij over de afmontage. Ik ben student, dus hij is niet volgende week af. Het wordt mijn fiets voor 2009 en eind van de winter gaat mijn huidige fiets het veld ruimen. Tot die tijd rustig opbouwen :-)

Lijstje:

Frame: Beone rosso
Groep: campagnolo chorus 11 speed
Stuur + Pen: 3T ARX team stem & Rotundo team dropbar
wielen: ?????????
Stuurlint: wit?
Zadel: SLR XP zwart (al in bezit)
zadelpen: beone full carbon
Bidonhouders: Elite patao carbon (al in bezit)

Ik wil dus een vrij rustige uitstraling van de fiets (zwart met rode tintjes..)
Weet alleen nog niet wat voor wielen er onder komen. Iemand tips? Hoge velgen zijn prachtig onder dit frame, maar dat kost weer erg veel.. Ik wil in ieder geval clinchers die redelijk licht zijn.
Fulcrums passen denk ik niet mooi omdat er dan te veel rood in komt... Misschien iemand die het kan fotosoepen?
Train ze!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 01 sep 2008 16:59

Mooi frame! Wielen moeten natuurlijk gewoon zwarte Zonda/Eurus worden ;). Witte DT Swiss is ook wel vet denk ik.

De meesten nemen dezelfde kleur zadel als stuurlint, ik zou dus zwart stuurlint nemen (aangezien je al een zwart zadel hebt).

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 01 sep 2008 17:01

Mee eens alleen denk ik dan dat het te donker geheel wordt, omdat de campa groep ook al zwart is en de wielen waarschijnlijk ook zwart worden.

Even niet kijken naar wat ik in huis heb, zou je dan voor zwart of wit kiezen?
Train ze!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 01 sep 2008 17:05

Ik vind het altijd lastig voor te stellen, maar ik denk dat het allebei wel strak staat.

Je kunt sowieso met zwart zadel en zwart stuurlintje starten, een nieuw lintje kost bijna niks (een zadel wel).

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 01 sep 2008 17:32

Een paar pagina's terug in dit topic kun je 'm volledig rijklaar zien:

http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... 000263.jpg

Het witte zadel en stuurlint doet het wat mij betreft erg leuk in combinatie met de witte accenten op het frame.

thieu
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:07

thieu 05 sep 2008 17:02

Ik wil even mijn ervaring delen over mijn nieuwe aankoop, een BeOne Rosso.

Sinds vorige week heb ik een gloednieuwe BeOne Rosso. In eerste instantie raakte ik geïnteresseerd in deze fiets door zijn fraaie frameset en mooie keuze qua wielset en groep. Toen ik me wat meer ging verdiepen in de kwaliteit van frameset en overige onderdelen (o.a. SRAM Red groep en Pro Lite Gavia wielen) verbaasde in me enorm over de prijs waarvoor deze fiets te koop is.

Omdat ik bij een BeOne dealer in Eindhoven slecht werd geholpen kwam ik via BeOne Bikes terecht bij Care4Bikes in Zeist. Deze zaak heeft de Rosso en andere modellen in diverse maten op voorraad zodat je zeker weet dat je met de juiste framemaat thuis komt.
Ik ben bij Care4Bikes door vader Loek en zoon Robbert zeer professioneel en uitgebreid geholpen. Als klant is het prettig om te vernemen dat er nog steeds fietszaken zijn die niet alleen geïnteresseerd zijn in omzet, maar ook waarde hechten aan een passend product bij de persoon. Hun eigen fietservaring met BeOne producten speelt hierbij ook en belangrijke rol.

Ondanks dat de fiets standaard zeer goed is afgemonteerd heb ik hem toch nog een beetje “opgepimpt”. Ik heb van het merk Grammo een full carbon stuur (met geïntegreerde stuurnok), een carbon zadelpen en 2 carbon bidonhouders aangeschaft. Deze onderdelen zijn van zwart carbon met een rode lijn (nagenoeg dezelfde kleur als het “Rosso-rood”) en ook nog wat wit. Een prachtige combinatie! Omdat het standaard zadel erg hard is en ik helaas veel last heb van zadelpijn heb ik een Selle SMP Strike laten monteren. Verder heb ik gekozen voor Speedplay Zero RVS pedalen.

Na een aantal ritten (zowel lange tochten als intensieve intervaltrainingen) is mijn enthousiasme alleen maar gegroeid. Ik ben verbaasd over de stijfheid en directheid van frame en wielen. Iedere aanzet wordt direct omgezet in snelheid; geen gezwabber of elastisch gevoel.
Over de pedaalkeuze ben ik ook erg enthousiast: prettiger in gebruik en directer dan de Time SRX Carbon die ik op mijn andere fiets heb. Het schakelen met de SRAM Red groep is even wennen (je schakelt namelijk alleen maar met de “binnen-handle”). Het schakelen maakt iets meer geluid dan de Dura Ace groep maar dat is dan ook de enige kanttekening bij deze groep.

Kort samengevat: de BeOne Rosso is een aanrader voor zowel wedstrijdrijder als de (verwende) toerrijder. Prachtig product van perfecte kwaliteit met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 05 sep 2008 18:01

Hee wat leuk! nog een rossorijder op het forum! (welkom trouwens!). De mijne is nog in opbouw en ik ga er dan ok pas na de winter gebruik van maken..

Welke winkel in Eindhoven ben je geweest? Wist niet dat hier nog een beone dealer zit (woon zelf in Eindhoven)

Groeten!

edit: trouwens.. ehh.. post eens een foto! :D
Train ze!

thieu
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:07

thieu 05 sep 2008 18:11

Ik ben bij Superbike in Eindhoven geweest. De verkoper was daar enorm onverschillig en toonde zich niet echt bereid om informatie over de fiets in te winnen. Ze wisten namelijk niets over garantie e.d. te vertellen. Verder werd een fout in de laklaag als normaal beschouwd en dit vonden ze geen reden om een andere fiets te bestellen. Niet echt professioneel dus.
Ik zal proberen dit weekend wat foto’s te maken.

Waar heb jij je materiaal gekocht? Heb je de complete fiets aangeschaft of alleen het frameset en daar verder onderdelen bij gekocht?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 05 sep 2008 18:19

Superbike.. ken ik niet.. weer een nieuwe zaak leren kennen, maar hier zal ik niet snel naar binnen gaan als ik het zo lees!

Ik zelf heb het frame van een forumlid overgenomen (hij had hem in mei gekocht, zie bovenaan pagina5).
Het frame ga ik opbouwen met campa 11 speed (chorus), 3t stuur en stuurbocht (carbon)
SLR zadeltje, elite patao carbon bidonhouders.

alles is in de kleur van het frame: zwart met kleine rode en witte tintjes. Binnenkort zal ik een foto posten als er al het een en ander opzit, campa groep komt namelijk pas in november uit.
Wat de wiele betreft.. ik weet nog niet wat voor er onder komt, zit daarvoor nog te veel te twijfelen.
Train ze!

trappie
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 mei 2007 13:29

trappie 05 sep 2008 18:22

megabike bedoel je denk ik? zit op de geldropseweg in o.a. eindhoven.

ben daar laatst ook eens binnengelopen, gewoon om eens te kijken. sta ik bij de racefietsen te kijken, komt er een 'verkoper' door de winkel naar me toe gefietst (zo groot is de winkel overigens nou ook weer niet hoor). 'mooi spul he?', zegt ie. 'ja hoor', zeg ik, 'maar niet voor mij: ik heb al een goeie fiets'. 'Oh, wat voor een dan?' antwoort ie, op een toon van 'dat kan ik me moeilijk voorstellen'. 'Een bulls' zeg ik. 'oooh ja, die ken ik, da's van... ehm.... ehm.... ehm... ja....' antwoord ie schaapachtig. Ik loop maar weer richting uitgang, aan die gast heb je duidelijk niets (hij wist niet eens of het een compact of een double was), fietst ie aan de andere kant van de winkel door het gangpad met me mee: 'Maar dit zijn toch echt prachtige fietsen hoor, echt iets voor jou...'

Niet mijn winkel, zeg maar....

thieu
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:07

thieu 05 sep 2008 20:02

Was inderdaad Mega Bike op de Geldropseweg nr 41.

Plaats reactie