[quote="bluebird1"]Hé Cervelootje, heb ik jou toestemming gegeven om hier een foto van mijn afgetrainde lijf te plaatsen? [/quote]
Sorry bluebird maar dit was de enige waar je met de voorkant op stond en zonder gezicht dus dat leek me het veiligst:-)
Sneller berg op fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
reclame
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
[quote="Laurenss"]Wel een beetje brede heupen... En er is volgens mij 1 rib die nog net niet helemaal zichtbaar is! Ik verwijs je naar het Sonja B topic voor tips voor die laatste grammetjes
Hoe kan een mens er zo uit komen te zien zeg... [/quote]
Gewoon blijven kotsen.......
Hoe kan een mens er zo uit komen te zien zeg... [/quote]
Gewoon blijven kotsen.......
reclame
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 sep 2007 17:35
hey zeg mannen, jullie gaan nu wel ver hoor. Jullie zijn wat aan 't grappen dat snap ik ook wel, maar vergeet niet dat er helaas genoeg mensen die er wel zo uit zien!
[quote="Laurenss"]Wel een beetje brede heupen... En er is volgens mij 1 rib die nog net niet helemaal zichtbaar is! Ik verwijs je naar het Sonja B topic voor tips voor die laatste grammetjes
Hoe kan een mens er zo uit komen te zien zeg... [/quote]
Drie jaar in een nazi-concentratiekamp zitten?
Hier moet je niet mee dollen.....
Hoe kan een mens er zo uit komen te zien zeg... [/quote]
Drie jaar in een nazi-concentratiekamp zitten?
Hier moet je niet mee dollen.....
[quote="yboli"]
Hallo,Coulthard,
Ik vraag mij af, of berg op rijden, vergelijkbaar is met op het vlakke tegen fikse wind in rijden (zo'n 25 a 30 km)??
Of is dat heel iets anders??
Hier in Noord-Holland is alles vlak (op een viaduct/brug na), maar de wind is er altijd, windstil is het (bijna) nooit.
Meestal windkracht 4 of 5, vandaag 3.
Zoek eigenlijk dus specifieke training, om tegen de wind in te rijden, of buiten, of op de Tacx.
Of is dat een gekke vraag??
Ik rij alleen, vandaar.
vriendelijke groet,
cubebikes
[/quote]
Wel grappig dat je het zegt, want een tijd geleden had ik er een discussie over met Hennie Kuiper. Die vertelde me dat zodra het flink waaide buiten hij zijn ''klim'' training ging doen. Dan zei hij daarbij dat je dan niet alleen leert klimmen, maar bovendien ook nog in de aerodynamisch houding rijd, dubbel prijs dus.
Ik was het er eigenijk niet helemaal mee eens. Zoals ik al aanhaalde is op het vlakke, zelfs met wind tegen, mar dan minder, een vrij constante beweging. Terwijl een bergop je eigenlijk tgen de zwaartekracht ''vecht''. Hierdoor trek en duws je bergop veel meer dan je op het vlakke zou doen (de trapbeweging is veel soepeler), omdat het dooie punt veel minder van toepassing is.
Dat dooie punt is een van de redenen waarom Armstrong met zo een klein verzetje reed.
Je gebruikt d spieren bergop dus anders. Echter de intensiteit (als je tenminste vol gaat) bergop is altijd tegen of op het omslagpunt. Ht is dus van belang dat je dit goed en lag kan volhouden zonder (teveel) te verzuren. Je kan dus stellen dat als je op ht vlakke tegen de wind in tegen je omslagpunt zou trainen, de intensiteit overeenkomt.
Toch is dat ook weer niet helemaal waar, want doordat je bergop je spieren en anders en meer spieren gebruikt (je rug en armen worden meer belast, bovendien beweeg je meer), is je hartslag bergop doorgaans hoger.
Je kan dus stellen dat bergop en op het vlakke 2 verschillende manieren van fietsen zijn. Toch kan je op het vlakke bergop rijden ht beste benaderen door inderdaad tegen de wind in te rijden.
Dat is mijn mening....
Hallo,Coulthard,
Ik vraag mij af, of berg op rijden, vergelijkbaar is met op het vlakke tegen fikse wind in rijden (zo'n 25 a 30 km)??
Of is dat heel iets anders??
Hier in Noord-Holland is alles vlak (op een viaduct/brug na), maar de wind is er altijd, windstil is het (bijna) nooit.
Meestal windkracht 4 of 5, vandaag 3.
Zoek eigenlijk dus specifieke training, om tegen de wind in te rijden, of buiten, of op de Tacx.
Of is dat een gekke vraag??
Ik rij alleen, vandaar.
vriendelijke groet,
cubebikes
[/quote]
Wel grappig dat je het zegt, want een tijd geleden had ik er een discussie over met Hennie Kuiper. Die vertelde me dat zodra het flink waaide buiten hij zijn ''klim'' training ging doen. Dan zei hij daarbij dat je dan niet alleen leert klimmen, maar bovendien ook nog in de aerodynamisch houding rijd, dubbel prijs dus.
Ik was het er eigenijk niet helemaal mee eens. Zoals ik al aanhaalde is op het vlakke, zelfs met wind tegen, mar dan minder, een vrij constante beweging. Terwijl een bergop je eigenlijk tgen de zwaartekracht ''vecht''. Hierdoor trek en duws je bergop veel meer dan je op het vlakke zou doen (de trapbeweging is veel soepeler), omdat het dooie punt veel minder van toepassing is.
Dat dooie punt is een van de redenen waarom Armstrong met zo een klein verzetje reed.
Je gebruikt d spieren bergop dus anders. Echter de intensiteit (als je tenminste vol gaat) bergop is altijd tegen of op het omslagpunt. Ht is dus van belang dat je dit goed en lag kan volhouden zonder (teveel) te verzuren. Je kan dus stellen dat als je op ht vlakke tegen de wind in tegen je omslagpunt zou trainen, de intensiteit overeenkomt.
Toch is dat ook weer niet helemaal waar, want doordat je bergop je spieren en anders en meer spieren gebruikt (je rug en armen worden meer belast, bovendien beweeg je meer), is je hartslag bergop doorgaans hoger.
Je kan dus stellen dat bergop en op het vlakke 2 verschillende manieren van fietsen zijn. Toch kan je op het vlakke bergop rijden ht beste benaderen door inderdaad tegen de wind in te rijden.
Dat is mijn mening....
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
[quote="campaioen"]nounounou, laten we er niet al te zwaar aan tillen (al onderken ik de ernst niet). De gemiddelde cabaretier is een stuk grover.
Nu weer on-topic, oftewel hoe fiets je sneller de berg op?![/quote]
Lees even een geschiedenisboek, dan weet je alles..... Hier kun je niet zwaar genoeg aan tillen.
Nu weer on-topic, oftewel hoe fiets je sneller de berg op?![/quote]
Lees even een geschiedenisboek, dan weet je alles..... Hier kun je niet zwaar genoeg aan tillen.