Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid HC
Nee dat klopt niet, ik rij altijd met de zelfde zadel hoogte. ze zijn hoogstens wat korter.
Cyclocross Ridley of Focus
Ik ben op zoek naar een cyclocross frame en heb mijn oog laten vallen op de volgende twee framesets. Deze twee opties zijn als frameset leverbaar zodat ik de fiets volgens eigen specificaties kan laten opbouwen. Beide zijn volledig carbon.
- Ridley X-Fire
- Focus Mares Team
Wie heeft er ervaring met deze frames en kan er mij meer over vertellen. Ik zou graag wat advies ontvangen zodat ik een keuze kan maken. Hoe zijn de rijeigenschappen en dergelijke.
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een cyclocross frame en heb mijn oog laten vallen op de volgende twee framesets. Deze twee opties zijn als frameset leverbaar zodat ik de fiets volgens eigen specificaties kan laten opbouwen. Beide zijn volledig carbon.
- Ridley X-Fire
- Focus Mares Team
Wie heeft er ervaring met deze frames en kan er mij meer over vertellen. Ik zou graag wat advies ontvangen zodat ik een keuze kan maken. Hoe zijn de rijeigenschappen en dergelijke.
Alvast bedankt!
patmaessen schreef:Wat ik alleen vaak hoor maar nergens terugvind is dat verondersteld wordt dat je een cyclo cross frame kleiner rijdt als je weg frame? Klopt dat?
Ja klopt wel. Je moet gewoon zorgen dat je bovenbuis 1á2 cm korter is waardoor je rechter op zit en je andere gewichtsverhoucing op de fiets krijgt. Bij een racefiets ligt je gewicht meer voorop wat bij een crossfiets niet aan te raden is.
Anti-Spacers!
-
- Forum-lid
Onzin, de afstand van het bracket tot bovenkant zadel wijzigt natuurlijk niet door de hoogte van het bracket.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
En je moet juist wel druk op je voorwiel hebben, anders stuur je niet zo lekker. Je moet wel een kortere wielbasis hebben om de scherpe bochtjes makkelijker te kunnen nemen.
-
- Forum-lid
Ook onzin, je moet een langere wielbasis dan een racefiets hebben om een beetje op koers te blijven. Voor scherpe bochtjes kun je beter geen cyclocrosser kopen....
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Floepert99 schreef:Voor scherpe bochtjes kun je beter geen cyclocrosser kopen....
Die zitten er meestal toch echt in.
Maar ze zijn idd langer dan een racer, ik dacht dat het altijd andersom was.
Floepert99 schreef:Onzin, de afstand van het bracket tot bovenkant zadel wijzigt natuurlijk niet door de hoogte van het bracket.
Geen onzin, als je bracket omhoog verhuist moet je zitbuis zoveel korter worden als het bracket hoger ligt. Je kunt dan natuurlijk je zadelpen wat verder in de buis laten zakken om het zadel op dezelfde hoogte te houden, maar dan zit je bovenbuis weer te hoog en is te lang voor een goede cross-houding (zie ook de post van Pjotr even hiervoor).
Het is voor het betere stuurwerk gunstig als je een stuk rechterop zit als bij een wegfiets. De meeste crossers hebben daarom hun remgrepen ook meer omhoog staan als bij een wegfiets.