Niets mee doen? Ik zou linea recta naar de politie gaan. Heel vervelend voor meneer dat hij zich ergert aan wielrenners, maar er voor gaan rijden en dan vol in je remmen gaan is levensgevaarlijk. Je zou net opzij hebben gekeken en er vol opgeklapt zijn! Wat zijn er toch idioten en deze knakker zou geen rijbewijs mogen hebbenObdam schreef:Ik had afgelopen zondag mijn 1e valpartij in ongeveer 10 jaar dat ik fiets.
We reden met z'n tweeen op de weg. Er was wel een fietspad maar die was slecht aangegeven en betegeld met zwarte stoeptegel. Dus niet echt duidelijk. Ook waren er veel hardlopers. Wij dan maar op de weg(500meter), achter elkaar. Komt er een auto achter ons rijden en toetert. Deze haalt ons in en ik steek mijn hand op. Gaat die kerel voor ons rijden en trapt hard op de rem. Deze kon ik ontwijken. Meteen deed hij het nog een keer en knalde ik op zijn auto...
Gelukkig bij mij alles nog heel. Shifter stond scheef maar was zo weer recht. Kwam die kerel van de auto snel naar ons toe en begon te schelden dat we asociale wielrenners waren en dat we dachten dat de hele weg van ons was. Hij was helemaal klaar met die k*twielrenners. Hij schrok wel dat ik gevallen was en dat dat niet zijn bedoeling was. Kreeg zijn adres en heb zijn kenteken. Ga er niks meedoen omdat ik geen schade heb. Maar wat een eikels van automobilisten heb je....
Al met al was het 'leuk' eerste valpartijtje
Nog gevallen in 2013 ?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Mijn eerste valpartij was (gelukkig) niet zo heftig als de verhalen die ik in dit topic lees. Althans, het was in een afdaling, wat op zich redelijk heftig is, maar ik kwam er goed van af.
Het was eind september, tijdens een klim- en daalclinic met Aart Vierhouten (aanrader trouwens!). We hadden net de eerste klim gehad, en na uitleg over de techniek van het dalen gingen we weer naar beneden. Ik merkte dat we wat dicht op elkaar reden, dus ik probeerde al wat meer afstand te houden. Dat lukte niet echt, omdat ik iets sneller leek te dalen dan mijn voorgangers. Die gingen vervolgens ook wat vroeger en harder in de remmen voor een bocht dan ik dat deed.
Ik dus ook stevig in de remmen. Maar het snelheidsverschil was al te groot, en ik moest ook iets uitwijken om te voorkomen dat ik het achterwiel van mijn voorganger raakte. Mijn fiets begin te slingeren, en voor ik het wist was ik de controle kwijt en lag ik op de grond. Razendsnel gaat dat. Een flits toen ik met mijn kop tegen het asfalt smakte, en vervolgens zag ik hoe mijn fiets nog een stuk de weg afgleed.
Mijn eerste gedachte, een cliché maar wel waar, ging uit naar mijn fiets. Ik hoopte dat die in orde was zodat ik de clinic kon afmaken. Intussen was Aart aan komen rijden. Hij inspecteerde mijn fiets, en zette mijn remmen wat losser. Doordat die te strak stonden afgesteld blokkeerden ze te snel tijdens het remmen. Aart vroeg ook hoe het met mij was. Nou, dat viel erg mee. Schaafwonden op beide knieën, linker elleboog, linker enkel en linkerheup. Die heup voelde ik wel, dus daar ben ik waarschijnlijk op terecht gekomen. Maar verder fietsen moest volgens mij wel kunnen. Was ook het advies van Aart, want door te bewegen voorkom je dat je lichaam gaat verkrampen. Inderdaad waren mijn spieren na een half uur al een stuk minder gespannen.
Ook qua materiële schade heb ik mazzel gehad. Een beschadigd stuurlint, wat krassen op een pedaal, snelspanner, shifter en iets op het zadel. Daarmee was het wel klaar. Ook mijn kleding was nagenoeg ongehavend. De meeste schade had ik nog op mijn helm: flinke deuken aan de rechter achterkant. Wat maar weer aantoont hoe idioot het is om zonder helm te rijden. Ze hadden me kunnen afvoeren als ik geen helm had gedragen.
De rest van de dag dus doorgefietst, zonder noemenswaardige problemen. En daarna weer met de auto naar huis. De dagen er op wel stijf geweest, maar allang blij dat ik er geen blijvende schade aan heb overgehouden.
Het was eind september, tijdens een klim- en daalclinic met Aart Vierhouten (aanrader trouwens!). We hadden net de eerste klim gehad, en na uitleg over de techniek van het dalen gingen we weer naar beneden. Ik merkte dat we wat dicht op elkaar reden, dus ik probeerde al wat meer afstand te houden. Dat lukte niet echt, omdat ik iets sneller leek te dalen dan mijn voorgangers. Die gingen vervolgens ook wat vroeger en harder in de remmen voor een bocht dan ik dat deed.
Ik dus ook stevig in de remmen. Maar het snelheidsverschil was al te groot, en ik moest ook iets uitwijken om te voorkomen dat ik het achterwiel van mijn voorganger raakte. Mijn fiets begin te slingeren, en voor ik het wist was ik de controle kwijt en lag ik op de grond. Razendsnel gaat dat. Een flits toen ik met mijn kop tegen het asfalt smakte, en vervolgens zag ik hoe mijn fiets nog een stuk de weg afgleed.
Mijn eerste gedachte, een cliché maar wel waar, ging uit naar mijn fiets. Ik hoopte dat die in orde was zodat ik de clinic kon afmaken. Intussen was Aart aan komen rijden. Hij inspecteerde mijn fiets, en zette mijn remmen wat losser. Doordat die te strak stonden afgesteld blokkeerden ze te snel tijdens het remmen. Aart vroeg ook hoe het met mij was. Nou, dat viel erg mee. Schaafwonden op beide knieën, linker elleboog, linker enkel en linkerheup. Die heup voelde ik wel, dus daar ben ik waarschijnlijk op terecht gekomen. Maar verder fietsen moest volgens mij wel kunnen. Was ook het advies van Aart, want door te bewegen voorkom je dat je lichaam gaat verkrampen. Inderdaad waren mijn spieren na een half uur al een stuk minder gespannen.
Ook qua materiële schade heb ik mazzel gehad. Een beschadigd stuurlint, wat krassen op een pedaal, snelspanner, shifter en iets op het zadel. Daarmee was het wel klaar. Ook mijn kleding was nagenoeg ongehavend. De meeste schade had ik nog op mijn helm: flinke deuken aan de rechter achterkant. Wat maar weer aantoont hoe idioot het is om zonder helm te rijden. Ze hadden me kunnen afvoeren als ik geen helm had gedragen.
De rest van de dag dus doorgefietst, zonder noemenswaardige problemen. En daarna weer met de auto naar huis. De dagen er op wel stijf geweest, maar allang blij dat ik er geen blijvende schade aan heb overgehouden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Bah gelukkig ben je er goed vanaf gekomen.
Ik ben ook gevallen maar dan met de gewone fiets ik had niks maar de paal die in de weg stond was krom en in de fiets moest een nieuwe voorvork en voorwiel.
Lang leve de verzekering
Ik ben ook gevallen maar dan met de gewone fiets ik had niks maar de paal die in de weg stond was krom en in de fiets moest een nieuwe voorvork en voorwiel.
Lang leve de verzekering
Maak joe woar
Dit seizoen helaas al 4x het asfalt gekust: In de voorbereiding van 2013 - 2014 uitgegleden op een rotonde met oliespoor: Gelukkig geen "erge" schade.
3 weken later tikte iemand mijn voorwiel aan tijdens een trainingskoers door uitwijken: Fikse schaafwonden en een schouder uit de kom.
In Juni aangereden door een auto die rechtsaf sloeg en mij over het hoofd zag terwijl ik slechts 25km/h reed: Zonder noemenswaardige schade, behalve frame kapot, wel gemaakt!
Eind augustus in een wedstrijd onderuit gegaan door teveel insturen in een bocht: Hele lijf naar de klote!
Kortom, 2014 was toch niet echt héél plezant, ook al was het niet altijd mijn schuld
3 weken later tikte iemand mijn voorwiel aan tijdens een trainingskoers door uitwijken: Fikse schaafwonden en een schouder uit de kom.
In Juni aangereden door een auto die rechtsaf sloeg en mij over het hoofd zag terwijl ik slechts 25km/h reed: Zonder noemenswaardige schade, behalve frame kapot, wel gemaakt!
Eind augustus in een wedstrijd onderuit gegaan door teveel insturen in een bocht: Hele lijf naar de klote!
Kortom, 2014 was toch niet echt héél plezant, ook al was het niet altijd mijn schuld
I am Specialized, inovate or die!
Ben het met Joost eens, dit kan echt niet door de beugel. Komt over als een doelbewuste poging om jullie angst aan te jagen en/of pijn te doen. Dat'ie dan zegt dat het niet zijn bedoeling was is leuk en aardig, maar verandert niets aan het feit dat hij zijn auto als wapen heeft ingezet tegen zwakkere verkeersdeelnemers.JoostG schreef:Niets mee doen? Ik zou linea recta naar de politie gaan. Heel vervelend voor meneer dat hij zich ergert aan wielrenners, maar er voor gaan rijden en dan vol in je remmen gaan is levensgevaarlijk. Je zou net opzij hebben gekeken en er vol opgeklapt zijn! Wat zijn er toch idioten en deze knakker zou geen rijbewijs mogen hebbenObdam schreef:Ik had afgelopen zondag mijn 1e valpartij in ongeveer 10 jaar dat ik fiets.
We reden met z'n tweeen op de weg. Er was wel een fietspad maar die was slecht aangegeven en betegeld met zwarte stoeptegel. Dus niet echt duidelijk. Ook waren er veel hardlopers. Wij dan maar op de weg(500meter), achter elkaar. Komt er een auto achter ons rijden en toetert. Deze haalt ons in en ik steek mijn hand op. Gaat die kerel voor ons rijden en trapt hard op de rem. Deze kon ik ontwijken. Meteen deed hij het nog een keer en knalde ik op zijn auto...
Gelukkig bij mij alles nog heel. Shifter stond scheef maar was zo weer recht. Kwam die kerel van de auto snel naar ons toe en begon te schelden dat we asociale wielrenners waren en dat we dachten dat de hele weg van ons was. Hij was helemaal klaar met die k*twielrenners. Hij schrok wel dat ik gevallen was en dat dat niet zijn bedoeling was. Kreeg zijn adres en heb zijn kenteken. Ga er niks meedoen omdat ik geen schade heb. Maar wat een eikels van automobilisten heb je....
Al met al was het 'leuk' eerste valpartijtje
Je moet er wel aangifte van doen want nu heeft die man geen enkele reden om het niet nog een keer te doen, hij komt er toch mee weg?hans905 schreef: Ben het met Joost eens, dit kan echt niet door de beugel.
Volgende keer valt de "k#twielrenner" misschien wel op een ongelukkige manier die fataal afloopt.
Veni. Vidi. Fietsie.
+1
Dit soort types dat zich in het verkeer niet kan beheersen in het verkeer rijden nog eens iemand dood.
Van mij had hij trouwens mijn schoenplaatje tussen zijn ogen gehad (actie=-reactie) dus ik bewonder jouw zelfbeheersing.
Dit soort types dat zich in het verkeer niet kan beheersen in het verkeer rijden nog eens iemand dood.
Van mij had hij trouwens mijn schoenplaatje tussen zijn ogen gehad (actie=-reactie) dus ik bewonder jouw zelfbeheersing.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Triest, zulke types..
Overigens snap ik de ergernis over wielrenners die op de weg rijden terwijl er gewoon een fietspad ligt, dan weer wel. Maar zo'n reactie is volkomen idioot.
Overigens snap ik de ergernis over wielrenners die op de weg rijden terwijl er gewoon een fietspad ligt, dan weer wel. Maar zo'n reactie is volkomen idioot.
Gisteren ben ik gevallen met de racefiets, er stond een auto midden op het fietspad te wachten tot de weg vrij was. Hierdoor moest ik uitwijken en ben ik gevallen. Is in dit geval de automobilist schuldig?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Dat is met deze minimale informatie natuurlijk helemaal niet te zeggen...wielklem schreef:Is in dit geval de automobilist schuldig?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Hoe is de specifieke verkeerssituatie? Stond de automobilist daar al een tijdje te wachten op een mogelijkheid om verder te rijden en kon je hem dus al even zien? Had je daarbij ook nog tijd om te stoppen? Reed de automobilist overduidelijk zonder te kijken het fietspad op en moest jij om een aanrijding te voorkomen het struikgewas in? Ben je uitgeweken met een te hoge snelheid? Was het uitwijken verstandig gelet op hoe de berm er bij lag of had je beter kunnen stoppen? En zo kun je er nog veel meer bedenken.
Edit:
sorry vergeten te noemen, maar rot dat je bent gevallen. Letsel opgelopen? Schade aan je fiets en/of kleding?
Edit:
sorry vergeten te noemen, maar rot dat je bent gevallen. Letsel opgelopen? Schade aan je fiets en/of kleding?
Misschien zo duidelijker:
Automobilist stond te wachtten (kwam uit een uitrit), ik kwam met redelijke snelheid aanrijden (ong. 35km/h) en zag de automobilist staan. In plaats naar achteren te rijden, reed hij een klein beetje naar voren om mij achter de auto langs te kunnen laten rijden. Als ik had moeten stoppen voor de auto was het een behoorlijke noodstop geweest die waarschijnlijk niet goed was afgelopen, dus besloot ik vaart te minderen en achter de auto langs te sturen. Hierdoor kwam ik in een gootje net naast het fietspad terecht waardoor ik viel. Dit gootje had ik wel gezien, maar niet het hoogteverschil tussen het gootje en het fietspad wat de val veroorzaakte.
Dankje Swedish Chef, valt mee, paar schaafwonden en een beetje stram, ving de klap wel zelf op i.p.v. de fiets. Dus gelukkig daaraan weinig schade, alleen beide shifters flinke krassen (Campa record :s) Kleding behalve overschoentjes is nog heel!
Automobilist stond te wachtten (kwam uit een uitrit), ik kwam met redelijke snelheid aanrijden (ong. 35km/h) en zag de automobilist staan. In plaats naar achteren te rijden, reed hij een klein beetje naar voren om mij achter de auto langs te kunnen laten rijden. Als ik had moeten stoppen voor de auto was het een behoorlijke noodstop geweest die waarschijnlijk niet goed was afgelopen, dus besloot ik vaart te minderen en achter de auto langs te sturen. Hierdoor kwam ik in een gootje net naast het fietspad terecht waardoor ik viel. Dit gootje had ik wel gezien, maar niet het hoogteverschil tussen het gootje en het fietspad wat de val veroorzaakte.
Dankje Swedish Chef, valt mee, paar schaafwonden en een beetje stram, ving de klap wel zelf op i.p.v. de fiets. Dus gelukkig daaraan weinig schade, alleen beide shifters flinke krassen (Campa record :s) Kleding behalve overschoentjes is nog heel!