Die is voor de vuilbak.
Wanneer buitenbanden vervangen?
Het is maar net wat je voorkeur is... wil je het maximale aan levensduur uit je banden halen (lage kosten maar veel gedoe en kans op lek steeds groter) of wil je gemak en vervang je banden liever te vroeg dan te laat (hogere kosten maar minder "gedoe").
Mijn eigen voorkeur is strategie 2... de lijmtruuk doe ik uberhaupt nooit en bij dit scheurtje is het regelrecht naar de kliko
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Weet niet of je de band al in de afvalbak hebt liggen....
Als de band wat uitstulpt is blijkbaar het karkas ook aangetast; is dan inderdaad best tricky om mee door te rijden. Wat je wel kan doen is een stukje canvas aan de binnenzijde van de band aanbrengen, waardoor je extra stevigheid krijgt en voorkomt dat de binnenband door de buitenband gedrukt wordt. Dan zou ik er nog wel een tijd mee door blijven rijden.
Als de band wat uitstulpt is blijkbaar het karkas ook aangetast; is dan inderdaad best tricky om mee door te rijden. Wat je wel kan doen is een stukje canvas aan de binnenzijde van de band aanbrengen, waardoor je extra stevigheid krijgt en voorkomt dat de binnenband door de buitenband gedrukt wordt. Dan zou ik er nog wel een tijd mee door blijven rijden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Band vervangen, klaar.
Ik zou er echt niet over nadenken en het verlies voor lief nemen. Helaas gaan banden niet altijd mee totdat ze op en versleten zijn. Ik heb ook een keer motorband na een paar duizend km kunnen vervangen. Die banden gaan normaal 25.000 km mee en kosten 250 euro per stuk. Maar er had zich een schroef door het canvas in het loopvlak geboord. Dat was ook een gevalletje K en de band vervangen.
Ik zou er echt niet over nadenken en het verlies voor lief nemen. Helaas gaan banden niet altijd mee totdat ze op en versleten zijn. Ik heb ook een keer motorband na een paar duizend km kunnen vervangen. Die banden gaan normaal 25.000 km mee en kosten 250 euro per stuk. Maar er had zich een schroef door het canvas in het loopvlak geboord. Dat was ook een gevalletje K en de band vervangen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
+1 Rob
Met slijtage delen heb je eigenlijk nooit mazzel. Of ze gaan de volledige levensduur mee (pak em beet 5.000km), of ze gaan eerder stuk. Het is helaas niet dat je ineens mazzel hebt en ze 2x zo lang mee gaan .
Met slijtage delen heb je eigenlijk nooit mazzel. Of ze gaan de volledige levensduur mee (pak em beet 5.000km), of ze gaan eerder stuk. Het is helaas niet dat je ineens mazzel hebt en ze 2x zo lang mee gaan .