Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2014

rendier410
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40

rendier410 11 mei 2014 11:51

Massa sprints zul je altijd houden. Je heb renners die kunnen slecht klimmen maar wel goed sprinten en anders om. De etappes zijn daarom niet altijd even leuk om te kijken maar er zijn ploegen die alleen hier voor gaan en totaal niet mee doen om het klassement.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 mei 2014 12:19

Ik denk dat niemand principieel tegen sprintetappes is: op zich blijven massasprints natuurlijk mooi om te zien. Alleen zou men er iets op moeten vinden om ook de rit die eraan voorafgaat boeiend te houden.
Oortjes afschaffen in vlakke ritten?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rendier410
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40

rendier410 11 mei 2014 12:56

Nee oortjes is denk ik goed maar dan alleen wedstrijd jury die er informatie door geeft gevaarlijke situatie voorsprong/achterstand en dan des noods alleen ontvangent signaal in de ploegleiders auto dus lekkeband of eten/drinken nodig.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mei 2014 13:07

Ook zonder oortjes is het een koud kunstje om er een massasprint van te maken. Als genoeg ploegen er een massasprint van willen maken, dan komt die er gewoon.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13746
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 mei 2014 14:06

Nouja, dit was tenminste nog een ongeorganiseerde massa sprint.
Dit ga je met niets voorkomen, behalve een ander parcours.

Dan moet er niemand wegrijden en pas 20/30 km voor de meet gaan aanvallen of nog korter.

Waar ik niemand over hoor is de grove fout van Garmin van vrijdag om ff het hele rechte stuk over de putdeksels heen te rijden in de regen. Ik snap werkelijk niet dat dat kan.... Is er dan niemand die dat vooraf aangeeft of tijdens desnoods nog. BMC zag je overal netjes omheen rijden.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 11 mei 2014 14:30

Kleinere ploegen, kortere etappes, oortjes afschaffen. Dat zou een begin zijn... Overigens behoor ik tot de categorie wielerliefhebbers die massasprints altijd saai vindt, ik ben altijd voor de aanvaller.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 mei 2014 14:33

Als de voorste alles zit te geven, dan kan hij maar zo een putdeksel over het hoofd zien. Sommige stukken gingen over de 65 per uur, dus dan is uitwijken in TT-houding ook vrij gevaarlijk. En is gewoon pech dat er 1 zijn stuur laat glippen, want de mannen ervoor konden er wel door.

Als je het over een grove fout hebt, zou ik eerder de bocht met verkeersheuvel willen benoemen waarbij zowat bij ieder team er wel iemand de bocht miste. Zeker de later gestarte teams die duidelijk niet werden ingeseind door hun ploegleiders. Ga je die bocht rustiger door, dan pak je zo 5 seconden winst en wappert er niemand af.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 mei 2014 14:35

elefantino schreef:Kleinere ploegen, kortere etappes, oortjes afschaffen. Dat zou een begin zijn... Overigens behoor ik tot de categorie wielerliefhebbers die massasprints altijd saai vindt, ik ben altijd voor de aanvaller.
Denk dat het parcours nog het meeste van invloed is. 200 man over een 4-baansweg gaat altijd rammend hard. Zouden ze beter nog wat smalle weggetjes en flinke bochten kunnen plaatsen tussen 20 en 5km voor het einde. Dan kunnen de sprintertreinen zich echt tonen.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 11 mei 2014 15:37

Om dan vervolgens in een discussie over veiligheid te belanden ivm de valpartijen?

Het ligt voornamelijk aan de ploegen.... waarom zoals FdJ en Cannondale het gat dichtrijden voor een top3 plek achter Kittel? Stuur een mannetje mee in de ontsnapping en laat Giant en Orica het maar uitzoeken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40125
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2014 15:52

Top 3 = punten....
Wielrennen is zo simpel ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mei 2014 15:54

En hoe groot zijn de kansen dat je wint dan? Wordt het een grotere kopgroep, van een mannetje of 8-12. Voordat zo'n groep weg is gaat dat al de nodige moeite kosten, want alle ploegen die mee willen zitten gaan er echt niet direct de 1e keer bij zitten. Maar goed als het dan lukt, wat heb je dan? Winstkans 1 op 10 ofzo? Terwijl de kans dat Vivani top-10 rijdt groot is en daarnaast ook kan winnen als er door Giant-Shimano een foutje gemaakt wordt. Hij klopte vorige week Cavendish ook gewoon.

Iets anders dat nog meespeelt is dat Kittel waarschijnlijk af gaat stappen, dus iemand anders kan proberen de puntentrui naar Milaan te brengen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 11 mei 2014 17:22

En nog 1 voor Kittel.. Wat een sprint.
Afbeelding

Plaats reactie