Giro 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40
Massa sprints zul je altijd houden. Je heb renners die kunnen slecht klimmen maar wel goed sprinten en anders om. De etappes zijn daarom niet altijd even leuk om te kijken maar er zijn ploegen die alleen hier voor gaan en totaal niet mee doen om het klassement.
Ik denk dat niemand principieel tegen sprintetappes is: op zich blijven massasprints natuurlijk mooi om te zien. Alleen zou men er iets op moeten vinden om ook de rit die eraan voorafgaat boeiend te houden.
Oortjes afschaffen in vlakke ritten?
Oortjes afschaffen in vlakke ritten?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40
Nee oortjes is denk ik goed maar dan alleen wedstrijd jury die er informatie door geeft gevaarlijke situatie voorsprong/achterstand en dan des noods alleen ontvangent signaal in de ploegleiders auto dus lekkeband of eten/drinken nodig.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nouja, dit was tenminste nog een ongeorganiseerde massa sprint.
Dit ga je met niets voorkomen, behalve een ander parcours.
Dan moet er niemand wegrijden en pas 20/30 km voor de meet gaan aanvallen of nog korter.
Waar ik niemand over hoor is de grove fout van Garmin van vrijdag om ff het hele rechte stuk over de putdeksels heen te rijden in de regen. Ik snap werkelijk niet dat dat kan.... Is er dan niemand die dat vooraf aangeeft of tijdens desnoods nog. BMC zag je overal netjes omheen rijden.
Dit ga je met niets voorkomen, behalve een ander parcours.
Dan moet er niemand wegrijden en pas 20/30 km voor de meet gaan aanvallen of nog korter.
Waar ik niemand over hoor is de grove fout van Garmin van vrijdag om ff het hele rechte stuk over de putdeksels heen te rijden in de regen. Ik snap werkelijk niet dat dat kan.... Is er dan niemand die dat vooraf aangeeft of tijdens desnoods nog. BMC zag je overal netjes omheen rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Kleinere ploegen, kortere etappes, oortjes afschaffen. Dat zou een begin zijn... Overigens behoor ik tot de categorie wielerliefhebbers die massasprints altijd saai vindt, ik ben altijd voor de aanvaller.
Als de voorste alles zit te geven, dan kan hij maar zo een putdeksel over het hoofd zien. Sommige stukken gingen over de 65 per uur, dus dan is uitwijken in TT-houding ook vrij gevaarlijk. En is gewoon pech dat er 1 zijn stuur laat glippen, want de mannen ervoor konden er wel door.
Als je het over een grove fout hebt, zou ik eerder de bocht met verkeersheuvel willen benoemen waarbij zowat bij ieder team er wel iemand de bocht miste. Zeker de later gestarte teams die duidelijk niet werden ingeseind door hun ploegleiders. Ga je die bocht rustiger door, dan pak je zo 5 seconden winst en wappert er niemand af.
Als je het over een grove fout hebt, zou ik eerder de bocht met verkeersheuvel willen benoemen waarbij zowat bij ieder team er wel iemand de bocht miste. Zeker de later gestarte teams die duidelijk niet werden ingeseind door hun ploegleiders. Ga je die bocht rustiger door, dan pak je zo 5 seconden winst en wappert er niemand af.
Denk dat het parcours nog het meeste van invloed is. 200 man over een 4-baansweg gaat altijd rammend hard. Zouden ze beter nog wat smalle weggetjes en flinke bochten kunnen plaatsen tussen 20 en 5km voor het einde. Dan kunnen de sprintertreinen zich echt tonen.elefantino schreef:Kleinere ploegen, kortere etappes, oortjes afschaffen. Dat zou een begin zijn... Overigens behoor ik tot de categorie wielerliefhebbers die massasprints altijd saai vindt, ik ben altijd voor de aanvaller.
Om dan vervolgens in een discussie over veiligheid te belanden ivm de valpartijen?
Het ligt voornamelijk aan de ploegen.... waarom zoals FdJ en Cannondale het gat dichtrijden voor een top3 plek achter Kittel? Stuur een mannetje mee in de ontsnapping en laat Giant en Orica het maar uitzoeken.
Het ligt voornamelijk aan de ploegen.... waarom zoals FdJ en Cannondale het gat dichtrijden voor een top3 plek achter Kittel? Stuur een mannetje mee in de ontsnapping en laat Giant en Orica het maar uitzoeken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40125
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Top 3 = punten....
Wielrennen is zo simpel
Wielrennen is zo simpel
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En hoe groot zijn de kansen dat je wint dan? Wordt het een grotere kopgroep, van een mannetje of 8-12. Voordat zo'n groep weg is gaat dat al de nodige moeite kosten, want alle ploegen die mee willen zitten gaan er echt niet direct de 1e keer bij zitten. Maar goed als het dan lukt, wat heb je dan? Winstkans 1 op 10 ofzo? Terwijl de kans dat Vivani top-10 rijdt groot is en daarnaast ook kan winnen als er door Giant-Shimano een foutje gemaakt wordt. Hij klopte vorige week Cavendish ook gewoon.
Iets anders dat nog meespeelt is dat Kittel waarschijnlijk af gaat stappen, dus iemand anders kan proberen de puntentrui naar Milaan te brengen.
Iets anders dat nog meespeelt is dat Kittel waarschijnlijk af gaat stappen, dus iemand anders kan proberen de puntentrui naar Milaan te brengen.