Vandaag geklust aan de fiets
Vandaag na 1700 km sinds aankoop fiets de Hollowtech bottom bracket al vervangen.
Heb 300km naar getik mogen luisteren, vandaag eindelijk de nieuwe cups binnen. Heb er gelijk voor gekozen om ze te vervangen, mede ook omdat de gehele fiets zwart is afgemonteerd (Ultegra/105). Echter is een tientje bespaard op de bottom bracket waardoor die dus zilver (tiagra) was. Nu dus maar gelijk de zwarte Dura Ace variant gemonteerd. Verder ketting inc. derailleurwieltjes en cassette schoongemaakt/ontvet, en de ketting in de boeshield gezet. Tik heeft zich bij een kort proefritje door de stad in ieder geval niet laten horen.
Heb 300km naar getik mogen luisteren, vandaag eindelijk de nieuwe cups binnen. Heb er gelijk voor gekozen om ze te vervangen, mede ook omdat de gehele fiets zwart is afgemonteerd (Ultegra/105). Echter is een tientje bespaard op de bottom bracket waardoor die dus zilver (tiagra) was. Nu dus maar gelijk de zwarte Dura Ace variant gemonteerd. Verder ketting inc. derailleurwieltjes en cassette schoongemaakt/ontvet, en de ketting in de boeshield gezet. Tik heeft zich bij een kort proefritje door de stad in ieder geval niet laten horen.
Cannondale
- poetsen
- nieuw wit stuurlintje gewikkeld
- stickertjes van naven gehaald
Winterfiets
- 12-23 cassette teruggezet
- wielen gemonteerd
- nieuwe vierkante trapas gemonteerd
- nieuwe ketting gemonteerd
- poetsen
- nieuw wit stuurlintje gewikkeld
- stickertjes van naven gehaald
Winterfiets
- 12-23 cassette teruggezet
- wielen gemonteerd
- nieuwe vierkante trapas gemonteerd
- nieuwe ketting gemonteerd
Dat is erg handig, ga ik zelf ook eens proberen.havana schreef:Uiteindelijk even in de secondlijm gedoopt om rafelen te voorkomen
Vandaag zelf fiets klaar gemaakt voor de alpe d'huez (en misschien galibier).
-Carbon wielen eruit, en lelijke aksiums erin
-Aluminium remblokken erin
-34 voorblad gemonteerd
-11-30 cassette gemonteerd
-Andere ketting erop
-Boel afgesteld
-Fiets in de autowax gezet
Even 30 km gereden om mijn knie te testen, heb erg last bij mijn knie schijf. 2 weken rust gehad en 30km kon ik redelijk rijden. Hopelijk helpt de bikefitting zadel is 1,5/2cm omhoog gegaan. A.s. woensdag richting de alpen.
Vandaag ook weer semi verplicht wat moeten doen aan de fiets
andere ketting
gepoetst als in crank eruit en bladen schoongemaakt , cassette eraf en schoongemaakt
nieuw fizik lint
nieuwe achterband
ze is dus weer fris
volgende week eens zin maken om de winterfiets weer fris te maken
andere ketting
gepoetst als in crank eruit en bladen schoongemaakt , cassette eraf en schoongemaakt
nieuw fizik lint
nieuwe achterband
ze is dus weer fris
volgende week eens zin maken om de winterfiets weer fris te maken
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Net de racefiets een beurt gegeven, crank en vork er uit en je kan overal mooi poetsen.
Nieuwe ketting
nieuwe cassette
van de 50/34 een 50/39 gemaakt
Bij kleiner schakelen voor viel de ketting inderdaad niet mooi op de 39, bereik iets aangepast en achterkant van de kooi een mm naar binnen en valt weer mooi op het 39 kettingwiel.
Zo maar even een ritje maken en dan is de mtb aan de beurt
Nieuwe ketting
nieuwe cassette
van de 50/34 een 50/39 gemaakt
Bij kleiner schakelen voor viel de ketting inderdaad niet mooi op de 39, bereik iets aangepast en achterkant van de kooi een mm naar binnen en valt weer mooi op het 39 kettingwiel.
Zo maar even een ritje maken en dan is de mtb aan de beurt
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb vandaag mijn Gazelle Ultimate extra sport hybride eerst eens grondig gepoetst en dan de voorste rem opnieuw afgesteld. Nu werkt de rem weer perfect.
Ghost Nivolet 6LC
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb mijn originele zadelpen van mijn Bianchi Impulso vervangen door een model van Bontrager. Reden was dat het originele model (Reparto Corse) niet traploos verstelbaar was. Ik had altijd het gevoel dat ik of teveel naar voren helde met mijn zadel of juist teveel naar achteren. Een stand daartussenin was niet mogelijk.
Met mijn nieuwe zadelpen kan ik mijn zadel exact afstellen en na een eerste testritje lijkt dit goed uit te pakken.
Met mijn nieuwe zadelpen kan ik mijn zadel exact afstellen en na een eerste testritje lijkt dit goed uit te pakken.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Gisteren de fiets (BMC Streetracer SL02) een grondige schoonmaak beurt gegeven.
- Gewassen met autowas
- in de autowax gezet.
- Ketting grondig schoongemaakt en opnieuw ingevet.
- Cassette 12-30 grondig schoongemaakt.
- Remmen en versnellingen gecontroleerd en gefinetuned.
- Fulcrum Racing 7 eruit en Fulcrum Racing 3 er in.
Fiets is nu wel klaar om volgende week een aantal keer de Alpe D'Huez te beklimmen.
- Gewassen met autowas
- in de autowax gezet.
- Ketting grondig schoongemaakt en opnieuw ingevet.
- Cassette 12-30 grondig schoongemaakt.
- Remmen en versnellingen gecontroleerd en gefinetuned.
- Fulcrum Racing 7 eruit en Fulcrum Racing 3 er in.
Fiets is nu wel klaar om volgende week een aantal keer de Alpe D'Huez te beklimmen.
Crank eraf, batterijtje van de power2max vervangen, andere tandwielen, cassette op nieuwe wielen gezet. Morgen nog de bandjes om de wielen (als de postbode op tijd is) en ff remblokjes wisselen, en dan ben ik klaar voor 2 dagen Ardennen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?