rudi assauer
14 mar 2025 12:40
Excuses voor het omhoog trekken van een oud topic, maar nieuw is niet altijd noodzakelijk en ik ben op zoek naar tips voor Randonneurs dus het sluit wel mooi aan. En de antwoorden op mijn vragen zullen ook voor andere weer handig zijn.
Ik fiets allang, ik fiets veel, op de mtb, race, woonwerk en daar komt binnenkort een 4de fiets bij. De randonneur / bickepacking fiets. As we speak wordt die gemaakt, wordt mijn 3de Santos.
Met die nieuwe fiets ben ik van plan om in eerste instantie brevetten te gaan rijden, tot en met Parijs - Brest - Parijs, waarna het overgaat in bikepacking, met ook nog wel brevetten erbij. Ik ben inmiddels lid geworden van Randonneurs Nederland, zal aanstaande zondag ook naar de ALV gaan om als spons hopelijk veel informatie te vergaren.
Maar ik heb op voorhand ook wat vragen, zie zo gezegd ook interessant zijn voor anderen, dus die stel ik ook graag op een openbaar forum. En van wat ik hier zo lees zijn er nogal wat Randonneurs actief op dit forum, dus ik hoop hier wat antwoorden te vinden.
Lange inleiding. Maar waar ik vooral mee zit in mijn planningen zijn de tochten van 600 en langer, en eventueel 400. Hoe gaat men om met rusten/slapen tijdens die tochten? Voor mij is dit de grootste blackbox qua voorbereiding op het Randonneurs bestaan.
Is de 400 nog 'gewoon' zonder slapen te doen?
Vanaf de 600, boek je dan vooraf een hotel, camping of iets dergelijks?
Of is ene powernap in een Macdonalds al voldoende?
Hoe lang slaap je dan?
Doe je bij een 1000 dan 2 van dat soort slaap intermezzo's?
Worden soms tijdens de tocht door een organisatie ook controles gehouden op ene mogelijke slaaplocatie?
Misschien overdenk ik het allemaal wel hoor, maar ben echt benieuwd naar wat info over bovenstaande. En eventueel naar informatie over zaken waar ik zelf nog niet aan heb gedacht? Bij de lange tochten, overnacht je dan voorafgaand al bij de starlocatie?
Ik hoor graag wat ervaring van andere Randonneurs.
Groet,
Rudi
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite