Alles over vakanties op én met de fiets

Naar Noorwegen fietsen tijdens winter

AvontuurFietser
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2017 15:51

AvontuurFietser 22 mar 2017 19:46

svvander schreef:Domme vraag misschien: met welk type bootje zouden jullie dit willen doen? Vaurien, Optimist, Splash, 420, 470, Flying Dutchman? Heb zelf ervaring met o.a. Vaurien. Maar heb geen zeilbrevet... dus kon nooit alleen gaan zeilen. Lijkt me ook wel iets unieks om te gaan proberen. Maar jullie hebben geen ervaring? Is een vaarbewijs of brevet in het VK niet verplicht dan? (Zeker op open zee?).

Ik bekijk jullie linkje straks rustig (als de kids slapen). Bedankt om dit te delen.
Het draait om een Jouet Tiburon. Goeie van het brevet. We zullen dit verder onderzoeken. We hebben ons idee gepresenteerd in het volgende forum:


https://www.zeilersforum.nl/index.php/f ... ijk#819641

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 22 mar 2017 21:15

AvontuurFietser schreef:
Herman_N schreef:Van de TS geen spoor meer. Ik denk dat het allemaal een experiment was om te kijken hoe we hier reageren. Waarschijnlijk hebben ze op een autoforum het idee geopperd om met een T-Ford de Himalaya over te steken, in een hardloopforum doen ze de Sahara in juli van oost naar west en in het duikersforum willen ze onder de Noordpool doorzwemmen zonder zuurstofflessen ;)
Je zat erg dicht in de buurt! maar we houden van je manier van denken. Heb je nog wat meer ideeën??
Goh, ik had niet gedacht dat ik zo dicht bij de waarheid zou zitten. Wel had ik een licht vermoeden dat er iets niet klopte omdat ik het opvallend vond dat je zo lang niet meer reageerde. Het leek er echt op dat je het forum wilde laten uitrazen. Ik dacht echter dat het misschien een psychologisch experiment was voor je studie ofzo. Maar het was natuurlijk een pure gok van mijn kant. De ideeën die ik erbij gaf waren natuurlijk een flink over-the-top. Wel heb ik ooit het verhaal gehoord van een stel Engelsen die de triatlon een eigen dimensie gaven: het kanaal overzwemmen, daarna van Calais naar Chamonix fietsen en tot slot de Mont Blanc beklimmen. Misschien geeft dat inspiratie voor 2019 ;-)

Maar petje af mannen voor zoveel wilskracht. En een mooi verhaal erbij. Ik kan niet anders dan een diepe buiging maken.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 mar 2017 21:36

Petje af voor jullie onderneming. En voor jullie actie om het forum voor de gek te houden.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 mar 2017 22:47

Geniale topicwending, wat een verhaal.
En wij hier allemaal maar denken dat we al bikkels zijn als we ons rond de kerst af en toe achter de kalkoen vandaan weten te slepen om de Festive 500 te rijden.

Wel pussy dat jullie niet gebivakt hebben in Noorwegen :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 22 mar 2017 23:11

Schitterend. En ja, ik ben flabbergasted; nooit gedacht dat jullie reisvoornemen haalbaar zou zijn. Van zeilen heb ik 0,0 verstand, dus ik houd braaf mijn mond verder!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16734
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mar 2017 23:28

Wel knap gedaan! (maar wel een beetje vals gespeeld ;) ) Het probleem met de vergelijking is dat je langs de Schotse kust geen McDonalds hebt om een AirBnB te zoeken als het weer te slecht is voor die Franse badkuip. Uiteraard is het mogelijk om rond het VK te zeilen met zo'n ding maar je moet geen haast hebben en zo gauw je het onverantwoord vindt om door te gaan de eerste de beste veilige haven opzoeken.

Aan de ene kant is dit een makkelijkere uitdaging maar als je teveel risico neemt ben je er gewoon geweest met een beetje pech.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 mar 2017 23:33

Ik vind dit nieuwe plan inderdaad helemaal doodeng, maar het verbaast me niets als iinmiddels kaap de goede hoop ook al gerond is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16734
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mar 2017 23:46

Kaap de Goede Hoop werd niet voor het eerst gerond in een antiek polyester bootje van krap 5m met matige vaareigenschappen. Maar er zijn wel mensen die met dergelijke bootjes de Atlantische oceaan zijn overgestoken.
Campagnolo Ultra Dork

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 23 mar 2017 08:00

Op het zeilforum zitten er wat meer aventureiers als hier zo te zien! Aangezien ik niet vaak op dat forum kom, verwacht ik na de zomer hier wel een verslagje! (Y)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 mar 2017 12:28

Zijn er eigenlijk ook foto's van jullie reis naar Noorwegen? Gewoon als bewijsmateriaal en om ons hoofdschuddend aan ter verbazen over de jeugd van tegenwoordig.

AvontuurZeiler
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2017 12:46

AvontuurZeiler 23 mar 2017 13:08

Niet bijzonder veel, maar hier toch een paar leuke:

Voor vertrek:
Afbeelding
Ja dat is echt alles wat we mee hadden, 8 liter zadeltas half zelf gemaakt met een rolltop closure dry bag en toe clip straps + een 30 liter rugzak. Wel leuk elke keer dat iemand ons aanbood om onze kleren te wassen: "Ja sorry, maar dan zitten we hier naakt op je bank en dat is ook niks."


Het hutje middenin Kolding:
Afbeelding
Ook op google maps te zien, het is het schuurtje links achterin op de parkeerplaats achter de grijze suv haha
https://goo.gl/2G6Z0U



Net van de ferry af in Noorwegen, een witte wereld:
Afbeelding

Niet altijd even beroerd hoor:
Afbeelding

En zonder dat mijn fiets eraf geknipt is:
Afbeelding
Klopt, het is een fixie 8-) :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16734
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mar 2017 13:44

Maar ik denk dat je moet toegeven dat de factor geluk ook heeft meegespeeld dat jullie het gered hebben. Je had daar nog veel slechter weer kunnen treffen. Verder zijn jullie zo verstandig geweest om de plannen waar nodig aan te passen. Op de fiets in redelijk bewoond gebied is dat vrij makkelijk. Als je gaat zeezeilen moet je wat verder vooruit kijken en plannen.

Het feit dat het jullie gelukt is zal mij er niet van weerhouden om de volgende met een dergelijk plan het evengoed af te raden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 23 mar 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie