Iemand enig idee wat de afmetingen van die bout zijn? Ik heb de mijne nagemeten. De kop is 20mm breed. De lengte met kop is ook 20mm. De lengte van uitsluitend de schroefdraad is 17mm.
- Update
De lokale fietsenmaker had niets liggen. De specifieke Shimano bout kreeg hij pas over twee weken binnen. Hij heeft nu een Deore crankbout besteld die vandaag ook binnenkomt. Deze is volgens hem volledig compatible met de 6700 bout en kwalitatief hetzelfde. We hebben het tenslotte over een plastic dop. Volgens hem is deze 6mm net als de 6700 bout. Die ik heb is een 6800 bout, bijna 2x zo lang.
Kraak bij aanzet
Helemaal! En dit weekend ein-de-lijk weer een keer goed weer. Dus we kunnen weer gaan testen.
En positief gezien, ik heb voldoende geleerd (wist dan ook vrijwel niets). Heb mijn andere fiets ook volledig gedemonteerd, schoongemaakt, gesmeerd en met wat nieuwe onderdelen in elkaar gezet. Ben nu met de stadsfietsen bezig. Begin het nog leuk te vinden ook.
Merkte gister een tik/tikjes bij het wat krachtigere trapwerk op m'n nieuwe fiets (na 160km in totaal erop te hebben gefietst). Vanavond toch maar even crank los en trapas opnieuw invetten en aandraaien. Altijd vervelend om dit op een nieuwe fiets te merken
En vandaag kraakvrij gefietst
En vandaag kraakvrij gefietst
If it's not fixed, it's broken.