Aero frames in het peloton?
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Precies! alsof een beetje gesjoemel met merken of stickertjes ineens een heiligdom is waar niet mee gespot mag worden, terwijl de medische attesten je om de oren vliegen. Get real!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ehm nee, dat gaat in ieder geval niet voor Dumoulin op. Ook een prof-ploeg is afhankelijk van de materiaalsponsors en wie betaalt, bepaalt. Vroegah gebeurde overstickeren nog wel eens, tegenwoordig ligt alles onder een vergrootglas en kom je daar niet zo maar mee weg. De materiaalmannen van de ploegen zijn wel in een continu overleg met hun leveranciers en proberen de fietsen natuurlijk zo licht en fancy mogelijk te krijgen. Renners zeuren vervolgens weer bij de materiaalmannen, die klagen weer bij de ploegleiding en die moeten dat dan managen om iedereen tevreden te houden... Maar een S5 zou dus best meer dan 6.8 kunnen wegen...japiecarbon schreef: ↑15 feb 2019 06:48 Als Froome of Tom perse met een bepaald item zouden rijden dan kan dat echt wel aangepast worden.
Plakken ze er gewoon een ander stickertje op en niemand die het ziet.
En als Tom straks perse op een S5 van 6,8 kilo zou willen rijden dan krijgen ze dat echt we voor elkaar.
Bij Sunweb krijgen de fietsen die het allerlichtst moeten zijn een wel een custom paintjob, ik geloof bij McLaren. Scheelde iets van 100 gram.
Grtz
Laatst gewijzigd door Erik1.0 op 15 feb 2019 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Giro van 2018 reed Froome nog op een Specialized Power zadel, omdat hij problemen had met zijn zitvlak, terwijl Fizik de zadel sponsor is van Sky.
http://www.cyclingnews.com/news/chris-f ... o-ditalia/
http://www.cyclingnews.com/news/chris-f ... o-ditalia/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13741
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
S5 krijg je absoluut niet op 6.8 mannen!
Ik heb er hier een staan die komt op 7.3kg met zadel van 75 gram 55mm aero wielen van 1460 gram, red etap.
En hope disc rotors van 68gram en 76gram. Titanium cane creek eewings stages van 425gram. carbonTI 50T van 92gram
Waar wil je die 400gram vandaan gaan halen?? Dan zal je toch echt naar een F1 fabriek moeten om diie hele fiets total op maat te gaan maken.
Ik heb er hier een staan die komt op 7.3kg met zadel van 75 gram 55mm aero wielen van 1460 gram, red etap.
En hope disc rotors van 68gram en 76gram. Titanium cane creek eewings stages van 425gram. carbonTI 50T van 92gram
Waar wil je die 400gram vandaan gaan halen?? Dan zal je toch echt naar een F1 fabriek moeten om diie hele fiets total op maat te gaan maken.
Bij Sky kan meer omdat zij minder afhankelijk zijn van materiaal sponsors.
Vorig jaar reed Greg Van Avermaet met een andere fiets in Roubaix, hij gaf achteraan wel aan dat hij liever zijn gewone fiets had gebruikt maar dat het niet mocht van de sponsor. Greg is niet bepaald een kleine naam hé.
Een prof rijdt gewoon met het materiaal dat hij krijgt en heeft daar gewoon weinig keuze in.
Vorig jaar reed Greg Van Avermaet met een andere fiets in Roubaix, hij gaf achteraan wel aan dat hij liever zijn gewone fiets had gebruikt maar dat het niet mocht van de sponsor. Greg is niet bepaald een kleine naam hé.
Een prof rijdt gewoon met het materiaal dat hij krijgt en heeft daar gewoon weinig keuze in.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Een ander merk zadel omdat je anders last krijgt van je zitvlak mag wel? Slechtere reklame voor een zadelmerk kan ik me haast niet voorstellen...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40113
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14