Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het "back in business" topic: Vaders, Moeders, Ziekte, Blessure, Werk, etc.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 nov 2019 08:07

Respect en goed herstel gewenst voor beiden!
Less is bore

guzzi
Forum-lid

guzzi 30 nov 2019 17:31

Dank jullie wel. :winkthumb: Mijn zus heeft al zoveel pech gehad in haar leven waar ik in lichamelijk opzicht alleen maar voorspoed heb gehad. Dialyseren is voor je lichaam ook slopend dus dat maakt de keus makkelijker. In het ziekenhuis waar we geweest zijn doen ze zo,n 200 transplantaties per jaar met relatief weinig complicaties.
Als donor hoef je verder geen medicijnen hooguit een gezonde levensstijl er op na houden maar dat is toch al mijn streven.

Djemz
Forum-lid

Djemz 30 nov 2019 20:31

Topper.

Is gemakkelijk zeggen voor iemand anders dat ze het ook zouden doen voor hun zus tot ze het effectief zouden moeten doen.

De wereld zou zoveel beter zijn met meer mensen als jij.

JoostG
Forum-lid

JoostG 01 dec 2019 09:43

Petje af, Guzzi!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

walter-
Forum-lid HC

walter- 01 dec 2019 10:03

Jans schreef: 20 nov 2019 10:45 ...

Ik begrijp echt niet wat jullie daar tegen hebben. Onze zoon heft gewoon met zijwieltjes gereden en kan nu toch best een aardig stukje fietsen. Was hij met een loopfietsje een betere coureur geworden??
Ik kan toch alleen maar bevestigen dat loopfietsjes een kleuter sneller leren fietsen. Onze coureur met wieltjes leren fietsen en hij was bijna 6 voordat hij het kon zonder de wieltjes. De nichtjes en neefjes met hun loopfietsjes waren er toch allen sneller mee weg.
Eigelijk zorgen de wieltjes dat de kinderen niets leren over bewegen op 2 wielen en alles wat ze geleerd hebben over een fiets met wieltjes eerst moeten afleren. Sturen en evenwicht houden is totaal anders.
En ja als coureur met wat sneller leren fietser was hij misschien iets behendiger geweest en kon die ene valpartij misschien net vermijden. Of misschien ook niet ;-).

Walter

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 01 dec 2019 10:17

Mijn dochter kon 1 dag voordat ze drie werd fietsen zonder zijwieltjes. Dankzij de vele uurtjes die ze doorbracht op haar houten loopfietsje. Van haar gewone fietsje de zijwieltjes gehaald en sindsdien zijn ze nooit meer gebruikt. Nu is ze 13 en ze heeft een pesthekel aan fietsen (maar wel heel sportief) :-)

walter-
Forum-lid HC

walter- 01 dec 2019 10:34

Hier is het verhaal omgekeerd; dankzij de kinderen ben ik net beginnen fietsen.
Het concept dat er iets is, buiten eigen motivatie, dat me tegenhoudt te fietsen kwam ik nog niet tegen (en buiten dat ene jaar dat ik eens 10km fietste zijn mijn ambities toch beperkt ).

Walter

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 dec 2019 10:57

Wouter, zoals geschreven bij mij fietsten ze in hun 3e levensjaar zonder zijwieltjes. Zonder dat ze ooit een loopfietsje gehad hebben.
Volgens mij waren ze er ook amper. Ons kleinkind(eren?) zal ook heus wel een loopfietsje krijgen. Kunnen ze bij opa en oma leren afdalen ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2019 20:02

walter- schreef: 01 dec 2019 10:03
Jans schreef: 20 nov 2019 10:45 ...

Ik begrijp echt niet wat jullie daar tegen hebben. Onze zoon heft gewoon met zijwieltjes gereden en kan nu toch best een aardig stukje fietsen. Was hij met een loopfietsje een betere coureur geworden??
Ik kan toch alleen maar bevestigen dat loopfietsjes een kleuter sneller leren fietsen. Onze coureur met wieltjes leren fietsen en hij was bijna 6 voordat hij het kon zonder de wieltjes. De nichtjes en neefjes met hun loopfietsjes waren er toch allen sneller mee weg.
Eigelijk zorgen de wieltjes dat de kinderen niets leren over bewegen op 2 wielen en alles wat ze geleerd hebben over een fiets met wieltjes eerst moeten afleren. Sturen en evenwicht houden is totaal anders.
En ja als coureur met wat sneller leren fietser was hij misschien iets behendiger geweest en kon die ene valpartij misschien net vermijden. Of misschien ook niet ;-).

Walter
De jongste heeft ook leren fietsen met een loopfietsje en fietste meteen weg op zijn eerste echte fiets die hij op zijn 3de verjaardag kreeg maar ligt nu (7 jaar later) nog steeds bij iedere bocht op zijn plaat. Volgens hem kun je een bocht niet hard genoeg nemen, alleen maar te langzaam. Rechte stukken zijn dan weer te saai om een beetje door te fietsen :lol: .

On topic:

We gaan verhuizen en zijn over een paar dagen 'dakloos'. Alle spullen gaan even de container is en de fietsen staan al ergens veilig gestald. Voorlopig sta ik dus even op non actief.
Campagnolo Ultra Dork

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 31 jan 2020 15:50

Gisteren een 40K rit gereden zonder specifiek doel gezien ik me wilde opwarmen voor een groeps rit.
Eenmaal in de rit ging het best lekker en uiteindelijk 3 PR's gereden en de groeps rit niet gedaan.

Afbeelding

Wellicht niet de snelste tijden maar persoonlijk is het een motivatie dat ik nu eindelijk vooruitgang aan het maken ben m.b.t. het terug in vorm komen. Nog steeds heb ik een lange weg te gaan en om mij te motiveren heb ik een dachboard gemaakt in Excel om alles bij te houden gezien nummertjes me motiveren.

Afbeelding

Voor nu heeft dit dashboard als doel om meer uren, Km en hm te maken dan in 2019 en dan komt de vorm vanzelf wel gezien ik meer intervallen probeer te doen.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 31 jan 2020 16:34

De tijd die je bespaart door het niet bij te houden kan je ook gebruiken om te fietsen
Laatst gewijzigd door Kornuit op 31 jan 2020 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

JoostG
Forum-lid

JoostG 31 jan 2020 17:26

Waar een wil is, is een weg.....

Ik ben in gedrag erg extrovert. Opladen daarentegen doe ik introvert. Fietsen is mijn belangrijkste oplaadmoment, en derhalve belangrijk voor een gezonde balans in mijn leven.

Eind 2019 merkte ik dat ik in een vicieuze cirkel naar beneden zat: druk op het werk, opleiding, vrouw doordeweeks in Denemarken voor werk en zorg over kinderen van 7 en 9. Minder en minder zat ik op de fiets, mijn energie nam af, ik werd prikkelbaar en had minder en minder zin om te fietsen. Dat moest anders.

In mijn omgeving hoorde ik velen enthousiast over Dry January. Geen uitdaging vond ik; ik drink namelijk al weinig. Dus besloot ik voor Sportive January te gaan: iedere dag een uur sporten. Ik stelde mijzelf een doodsimpele vraag: één uurtje van de 24 doen wat je leuk vindt, dat mag geen probleem zijn. Anders doe je toch iets verkeerd.

Vanaf 25 december ben ik begonnen en tot op heden heb ik iedere dag een uurtje gesport. Het lukt, en het gaat mij steeds makkelijker af. Ik slaap weer goed, zit vol energie en ben een hele leuke echtgenoot en vader. En dat allemaal door een uurtje per dag te doen wat ik leuk vind!

Dus laat je niet vangen door "onmogelijkheden"!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie