Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4098
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 jul 2023 12:28

Na 1980 is nagenoeg geen goede muziek gemaakt. Dat zegt meer over mijn leeftijd dan over de muziek. Was ook ongeveer het einde van de radio als brenger van nieuwe muziek.
(en Atemlos vind ik aangenamer dan dat hele Queen :-) )
A part Bach, Brassens et les oiseaux, quoi écouter?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2023 13:09

Gastheerg schreef: 14 jul 2023 12:14 Vroeger kocht je een LP en duurde het een maand voor je een voor je weer een LP kon kopen dus die albums luisterde je volledig en meerdere keren. Daardoor blijft zo'n album wel hangen.
M'n eerste 20 lp;s ken ik de teksten beter dan de betreffende artiesten :mrgreen:
Haha, same here!
Denk dat ik ook de tracklist van Born in the USA, The Joshua Tree en Brothers in Arms zo voor een groot deel uit mijn hoofd kan opschrijven.

Overigens niet op LP.
Afbeelding


Beste muziek is gemaakt in mijn beleving voor de ‘90s, al mag bij Nirvana, Pearl Jam, Beasty Boys of iets geks als Bjork er ook nog wel zijn.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 jul 2023 13:13

@Pino: Dat zegt inderdaad vooral veel over jouw leeftijd! ;)
En ik weet niet naar welke zenders je luistert, maar op dat vlak valt er hier in België gelukkig nog steeds genoeg moois te ontdekken, zeker ook na 1980 - toevallig het beginjaar van "onze" Radio Scorpio, waarmee ik zo'n beetje muzikaal ben opgegroeid (al is een meer algemene verschraling en debilisering vandaag de dag helaas wel een feit: het ooit toonaangevende Radio1 heb ik al lang geleden opgegeven, en zelfs Klara blijkt intussen niet langer immuun voor verkleutering).

En @GastheerG: Da's zeker waar: als je al je zakgeld moet sparen om een nieuwe lp te kunnen kopen weet je de waarde ervan meer te appreciëren dan als je het gewend bent dat alle muziek 'gewoon' altijd en overal gratis voorhanden is... Zodat vandaag de dag voor jongeren muziek vaak niet meer dan geluidsbehang is (en veel muzikanten zich ook aan die nieuwe 'norm' lijken te conformeren).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

i-mac

i-mac 14 jul 2023 13:37

Ondanks hun intussen pensioengerechtigde leeftijd, is er nog geen tikkeltje roest terug te vinden bij de Heavy Metal grootheid Iron Maiden. Gisterenavond speelden ze een tot in de nok gevuld sportpaleis de pannen van het dak. Voor een band die je niet als mainstream kan bestempelen, lijkt het toch de normaalste zaak van de wereld.

Ik mocht nog een keertje alles beleven vanop de 1ste rij, en dat was absoluut genieten, met af en toe een kippenvel moment. Intussen is hun oeuvre zo groot geworden, dat ze bepaalde pareltjes niet meer live brengen. Hopelijk doen ze dat ooit wel nog eens, als ze hun afscheid toer maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door i-mac op 14 jul 2023 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 14 jul 2023 19:08

Mooi man!

Hier vanavond een sessie Marillion van oud naar nieuw. Ik ga met een vriend van vroeger voor het eerst in 30 jaar weer naar een Marillion concert in november. Ik heb ze eind jaren ‘80 en begin jaren ‘90 echt heel erg vaak live gezien, maar blijf wel een voorliefde houden voor Fish. Maar met een paar goede biertjes en wat snacks maar eens vanuit memory lane via minder bekend werk naar het huidige werk. Zin in!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2023 21:55

Gaaf i-mac!!
Zit er nog een beetje stem op? Show zal sowiso waanzinnig zijn gok ik zo.
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 14 jul 2023 22:21

Mehekachtohapi schreef: 14 jul 2023 19:08 Mooi man!

Hier vanavond een sessie Marillion van oud naar nieuw. Ik ga met een vriend van vroeger voor het eerst in 30 jaar weer naar een Marillion concert in november. Ik heb ze eind jaren ‘80 en begin jaren ‘90 echt heel erg vaak live gezien, maar blijf wel een voorliefde houden voor Fish. Maar met een paar goede biertjes en wat snacks maar eens vanuit memory lane via minder bekend werk naar het huidige werk. Zin in!
Oei, Marillion. Daar kan ik ook nog steeds uren achtereen naar luisteren. Zowel het werk met Fish als met Steve Hogarth. Ik heb ze helaas nooit live gezien.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jul 2023 08:43

@i-mac: altijd lekker als iemand een topic opleukt met foto's :winkthumb:

Ontbijtje met Roll With The Punches (2017) van Van The Man

Afbeelding

i-mac

i-mac 15 jul 2023 09:20

daniel1975 schreef: 14 jul 2023 21:55 Gaaf i-mac!!
Zit er nog een beetje stem op? Show zal sowieso waanzinnig zijn gok ik zo.
Stem viel al bij al nog mee. De show was verrassend genoeg een stuk soberder dan in het verleden. De band gaf er de voorkeur aan om de muziek te laten spreken. En die was van een zeer hoog niveau. Je ziet dat de groep nog steeds plezier beleeft aan de live shows. En als je nog steeds 20.000 fans luidkeels kan doen meezingen, dan moet dit voor iedere band toch het summum zijn. Bruce Dickinson (zanger) weet wel als geen ander hoe hij zijn publiek moet bespelen.

Wel opvallend: zeer weinig crowdsurfers. Zo te zien speelt de leeftijd van de die-hard fans ook een rol :mrgreen:

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jul 2023 13:10

Sober? Nou, als ik die foto's zie vraag ik me wel af hoe die shows in het verleden dan wel waren! :shock:
Laatst gewijzigd door dario op 20 jul 2023 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jul 2023 13:46

Ja, het was wat soberder dan in het verleden.
Dat mag je ook wel verwachten als ze allemaal rond de 70 zijn.
Maar de stem en gitaren waren weer als vanouds.
Van mij mocht Bruce wel iets minder "praten" met het publiek.
Dat haalde ook wel de vaart eruit.
En verder steun ik i-mac, ik kan niet wachten op het greatest hits afscheidsconcert.
Maar overal toch echt genoten van het concert maar ook van het dagje Antwerpen de dag erna. 🤘

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 844
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 15 jul 2023 14:36

O ja, Rime of the Ancient Marriner is live toch ook wel groots.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie