Pagina 58 van 85
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 09:56
door Livio Livius
daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 06:24
12 sp maakt het afstellen onnodig complex, slijtage gevoeliger, en waarschijnlijk weer een nieuwe standaard.
Ook gehoord toen we van 8 naar 9 naar 10 en 11 sp gingen
.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 10:21
door daniel1975
Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 11:30
door wasbeer2006
Wat bedoel je met garmin compatible Daniel?
Je kan toch gewoon je verzet teruglezen en accu status? Of wil je meer
Een app met instelling zou wel welkom zijn. Automatisch synchro shift, handmatig werkt het al.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 12:08
door MarkVeenstra
daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 10:21
Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
bredere naaf? vergroten inbouwbreedte van het frame?
de huidige 135mm is ook niet altijd geweest, dus ergens is het niet ondenkbaar dat we ergens in de komende jaren de volgende innovatie gaan zien "boost race frame"
waar 12 speed veel beter tot zijn recht zal komen en meer ruimte voor bredere banden.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 12:33
door Lcsmet
Joeyy schreef: ↑31 okt 2018 21:26
Dan wacht ik nog wel even met het kopen van een etap groep voor mijn TT fiets tot eind van het jaar. Lastig als je een paar dingen met korting voorbij ziet komen maar dan zal deze groep wel richting de €750,- gaan?
Een upgrade kit, laat staan een volledige groep, van de Sram Etap groep voor 750 Euro?
Daar vrees ik voor, eens de 12-speed wordt aangekondigd hebben de grote shops nog ettelijke maanden voor deze daadwerkelijk geleverd kan/zal worden.
Ze hebben dan nog deze tijd om hun voorraad kwijt te raken, het zou dan zo maar eens kunnen dat er voor enige tijd totaal geen Etap groepen (niet 11 noch 12-speed) groepen te koop zullen zijn.
Nu, Black Friday, de
upgrade kit voor 1089 Euro bij Wiggle
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 13:14
door daniel1975
MarkVeenstra schreef: ↑01 nov 2018 12:08
daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 10:21
Klopt, maar nu kom je aan de fysieke beperkingen van de breedte van de naaf.
Moet je naar een 11 als startkrans (onnodig voor ons stervelingen) en win je er dus niks mee.
bredere naaf? vergroten inbouwbreedte van het frame?
de huidige 135mm is ook niet altijd geweest, dus ergens is het niet ondenkbaar dat we ergens in de komende jaren de volgende innovatie gaan zien "boost race frame"
waar 12 speed veel beter tot zijn recht zal komen en meer ruimte voor bredere banden.
Ja, cool! Bredere banden, zitten we op de racefiets ook echt op te wachten
Valt wat mij betreft allemaal onder de commerciele verbeteringen en niet iets waar we echt iets aan hebben.
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 13:37
door Livio Livius
daniel1975 schreef: ↑01 nov 2018 13:14
Valt wat mij betreft allemaal onder de commerciele verbeteringen en niet iets waar we echt iets aan hebben.
Is dit niet voor 99% van alle fiets verbeteringen: DI2, gravel racers, Campa 12 sp, etc
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 01 nov 2018 13:45
door MarkVeenstra
Je hebt morgen toch nieuwe oplossingen nodig voor de innovaties die vandaag gelanceerd worden?
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 03 nov 2018 23:52
door revolution
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 04 nov 2018 08:52
door Lcsmet
Mijn Japans is niet zo goed.
Is dit origineel van SRAM of is dit een aftermarket bedrijf dat de Etap groep gepimpt heeft?
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 04 nov 2018 09:09
door Maruss
Zullen wel foto's zijn van het Saitama criterium. Mijn Japans is ook wat roestig, maar gelukkig biedt Google translate soort van uitkomst.
Het is de fiets van Nils Politz (Katusha) denk dus niet dat het zomaar een aftermarket upgrade is. Hij reed met 50-37 voor en 10-28 (12s) achter.
"The front chain ring is integrated, and the crank is fitted with a quark power meter (prototype also here). The 12-speed exclusive chain whose outer periphery is flattened is used, and the shape of the rear cassette protruding one by the maximum 28T at the cross ratio at the top side. Although the outer chainring is 50 T, by simply combining with 10 T, the gear ratio of 5.0 is realized. This corresponds to the rear 10.6 T when converted to the front 53 T. Although the release time is unknown because it is a prototype which has not been announced,"
Re: SRAM ETAP
Geplaatst: 04 nov 2018 09:47
door daniel1975
10-28......we raken steeds verder van het padje af. Beginnen met een 10 is een volslagen onzinnige toevoeging aan de bestaande 11sp. Zeker bij Sram die geen 18 in hun cassettes hebben zitten.