Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 25 jun 2024 23:49

Julian Assange hebben ze kapot gemaakt, die gaat nooit meer iets kunnen betekenen.

Het is nogal een wrang voorbeeld voor andere journalisten; doe iets voor de samenleving en we maken je kapot.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jun 2024 07:48

lugosi schreef: 25 jun 2024 23:32
Ernie C. schreef: 25 jun 2024 23:25 Die bestaan al veel langer, dat hebben we te danken aan de "rechtse elite" die op zoek was naar goedkope arbeidskrachten.

Dat die mensen en hun nazaten nog steeds in diezelfde wijken wonen en nog steeds arm zijn, heeft meer te maken met de manier waarop die mensen behandeld worden dan met hun cultuur.

"Islamisering" (grappig dat dat woord ineens gewoon kan omdat we tegenwoordig extremer gewend zijn), is een probleem in de zin van dat ik niks op heb met welk geloof dan ook. Met cijfers onderbouwen dat de islam in Nederland substantieel groeit is echter lastig.
Ik vind het ook een beetje raar om uit angst voor conservatieve religieuzen op andere conservatieve religieuzen te stemmen. Uiteindelijk is het lood om oud ijzer.
Je hebt hier wel een punt, maar ik zou de benaming zorgvuldiger kiezen.
Het gaat over zij die er centen aan verdienen, dus ja rechts (economisch dan). De tijd dat economisch rechts samenviel met ethisch en cultureel rechts ligt al even achter ons. Die idee is ingehaald door het identiteitsdenken..

Lood en ijzer is niet hetzelfde ;) Je kan een voorkeur (of een mindere afkeer) hebben voor het ene of het andere (als da nog mag tenminste).
In België ligt het wellicht wat anders, maar gezien de VVD-afkomst van Wilders, de BBB die is voortgekomen uit de lobby van de agro-industrie en dat het allemaal samen met de VVD in de regering zit, is de verwevenheid van cultureel rechts en economisch rechts bij ons groter (en gevaarlijker) dan ooit.

Kijk ook naar het hoofdlijnenakkoord waar cadeautjes voor (grote) bedrijven en bezuinigingen voor het klootjesvolk de boventoon voeren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jun 2024 07:50

En uiteraard moeten ook alle elementen uit het periodiek systeem gelijk behandeld worden :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4098
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 jun 2024 09:03

Ik heb toch meer met edel gassen
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 jun 2024 16:14

MPolleke schreef: 25 jun 2024 23:49 Julian Assange hebben ze kapot gemaakt, die gaat nooit meer iets kunnen betekenen.

Het is nogal een wrang voorbeeld voor andere journalisten; doe iets voor de samenleving en we maken je kapot.
En wij maar over die Russen klagen dat ze zomaar iemand vastzetten.
Oke dit is misschien de nettere variant, maar het scheelt niet veel.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 jun 2024 16:23

Lcsmet schreef: 25 jun 2024 22:49 Je mag het noemen hoe je wil, wijken die nu bijna volledig gekleurd zijn bestaan gewoon.
Dat ontkent toch niemand?
Anderzijds, het feit dat wij met zijn allen nu in deze contreien wonen is ook maar het gevolg van eerdere migratiegolven. Import, zo je wil...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jun 2024 17:07

Probleem is niet het kleurtje of achtergrond. Het probleem is het opleggen van achterlijke gewoonten en beperkingen van persoonlijke vrijheden. Waar iemand vandaan komt boeit mij totaal niks.
Less is bore

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 26 jun 2024 17:53

Ben wel benieuwd welke achterlijke gewoonten jou worden opgelegd.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jun 2024 18:27

Wacht maar tot de SGP het voor het zeggen krijgt……

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jun 2024 18:38

lugosi schreef: 25 jun 2024 23:27
Enzzo schreef: 25 jun 2024 22:27

De huidige term “omvolking” is gebaseerd op een complottheorie die behelst dat er een zeker elite is die de blanke Christelijke bevolking wil vervangen voor een meer gekleurde en religieus diversere bevolking. Ook verachtelijk.

Verachtelijk of niet, welk woord mogen we van de complotdetectives gebruiken om het feit te benoemen dat er in bepaalde gebieden op enkele generaties tijd de plaatselijke bevolking volledig wordt vervangen door een geïmporteerd etnisch verschillende bevolking? (ik kom uit zo'n gebied waar ik toen ik jong was elke geïmporteerde bewoner met naam én afkomst kende, nu liggen de algemene cijfers boven de 50% en bij de -12 jarigen boven de 70%)
Ik vraag het me af.
Dat is het punt niet Lugosi. De term omvolking appelleert aan een term die in fascistische tijden is geboren en later in complottheorieën is hergebruikt.
Het feit dat de authentieke demografie in grote delen van Europa onderhevig is aan verandering is inderdaad een feit. De vraag is echter of dat zo erg is als sommigen beweren?!
Het is een fenomeen wat al eeuwen lang plaatsvindt. Amsterdam was altijd een vrijhaven voor verschillende culturen en religies. Ten tijde van de opheffing van het edict van Nantes was het zelfs een vluchtoord voor iedereen die niet deel uitmaakte van het streng Katholieke geloof.
Daarom heeft Amsterdam nu een hele verscheidene mix van mensen van Joodse, protestantse, islamitische, atheïstische en wat nog allemaal voor smaken die allemaal in harmonie samen hebben leren leven.

Waarmee ik maar wil zeggen dat diversiteit ook gewoon kan werken in een samenleving.*

(* voor de “snel reageerders”: dit speelt zich af in de 16e eeuw en is inmiddels dus helemaal geïntegreerd)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jun 2024 18:58

Niet mee oneens hoor, maar mijn vraag blijft: welke term is dus volgens de criticasters dan wel toegestaan voor het fenomeen dat ik hierboven beschreef. Ik hoor het graag, maar blijf op mijn honger zitten.

Of je die demografische verandering erg vindt of niet, dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken, maar het kind mag toch een naam hebben, zodat we mekaar begrijpen als we het erover hebben.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jun 2024 19:02

dario schreef: 26 jun 2024 16:23
Anderzijds, het feit dat wij met zijn allen nu in deze contreien wonen is ook maar het gevolg van eerdere migratiegolven. Import, zo je wil...
Dat is inderdaad zo, maar laat het een keuze zijn van de inwoners of ze dat willen en in welke mate. Anders is het meer een invasie dan import.

Gesloten