Voor de echte Gilbert fans !!!!!
Nu ook BK tijdrijden: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1 ... tijdrijden" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bijzonder....
Less is bore
Was natuurlijk niet veel serieuze concurrentie.
[quote="Anderzijds, om op Timo te antwoorden: moet zowat van Merckx geleden zijn zeker?
.[/quote]
Na merckx heb je ook nog renners gehad die een heel seizoen sterk reden, niet van het niveau van Merckx natuurlijk) : 0.A. Jalabert, Sean Kelly, Bettini, eigenlijk ook Hinault die zich wel focuste op de tour maar toch een heel jaar pertinent aanwezig was.
Zelfs Zabel reed van MSR tot het WK in de prijzen.
Ik herinner mij zelfs Lejareeta die niet de klasse had om een ronde te winnen maar in de drie grote ronden in één en hetzelfde jaar tijd een rol van betekenis speelde.
Misschien zelfs Bugno?? En laat ons nu niet verkijken op 1 (?) superseizoen van Gilbert, want het jaar is zelfs nog niet om, en blijkbaar begint er nu toch wat slijtage op zijn conditie ( fisiek of is het mentaal?)
te komen.
.[/quote]
Na merckx heb je ook nog renners gehad die een heel seizoen sterk reden, niet van het niveau van Merckx natuurlijk) : 0.A. Jalabert, Sean Kelly, Bettini, eigenlijk ook Hinault die zich wel focuste op de tour maar toch een heel jaar pertinent aanwezig was.
Ik herinner mij zelfs Lejareeta die niet de klasse had om een ronde te winnen maar in de drie grote ronden in één en hetzelfde jaar tijd een rol van betekenis speelde.
Misschien zelfs Bugno?? En laat ons nu niet verkijken op 1 (?) superseizoen van Gilbert, want het jaar is zelfs nog niet om, en blijkbaar begint er nu toch wat slijtage op zijn conditie ( fisiek of is het mentaal?)
![Uber Geek :ugeek:](./images/smilies/icon_e_ugeek.gif)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)
valt wel mee toch? De winnaars van de laatste 3 edities waren er gewoon bij.havana schreef:Was natuurlijk niet veel serieuze concurrentie.
Cornu is bij de beloften wereldkampioen tijdrijden geweest, De Gendt liet in de Tour zien dat hij een super tijdrit kan rijden.
Ik had in ieder geval niet verwacht dat hij dit even ging winnen...
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Er is natuurlijk nog een verschil tussen in de verschillende stadia van het seizoen goed presteren (zoals Bettini bijvoorbeeld wel deed), en het hele seizoen lang, koers na koers, de concurrentie overvleugelen....fiedoo schreef:Na merckx heb je ook nog renners gehad die een heel seizoen sterk reden, niet van het niveau van Merckx natuurlijk) : 0.A. Jalabert, Sean Kelly, Bettini, eigenlijk ook Hinault die zich wel focuste op de tour maar toch een heel jaar pertinent aanwezig was.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
dus ben je akkoord dat een renner wel een heel jaar kan presteren (wat bij Gilbert nog niet het geval is want het seizoen is nog niet voorbij) maar komen we eigenlijk weer op hetzelfde punt: een renner die veel wint is verdacht??dario schreef:Er is natuurlijk nog een verschil tussen in de verschillende stadia van het seizoen goed presteren (zoals Bettini bijvoorbeeld wel deed), en het hele seizoen lang, koers na koers, de concurrentie overvleugelen....fiedoo schreef:Na merckx heb je ook nog renners gehad die een heel seizoen sterk reden, niet van het niveau van Merckx natuurlijk) : 0.A. Jalabert, Sean Kelly, Bettini, eigenlijk ook Hinault die zich wel focuste op de tour maar toch een heel jaar pertinent aanwezig was.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. ![👻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f47b.svg)
![😳](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f633.svg)
![🤬](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92c.svg)
Cornu rijdt al jaren geen deuk meer in een pak boter, had dit seizoen zelfs bijna geen ploeg. De overgang van de beloften naar de profs is voor hem gewoon niet goed gegaan. Zijn groei is gestagneerd, hij is gewoon niet goed genoeg voor een WT-ploeg.wouterj schreef:valt wel mee toch? De winnaars van de laatste 3 edities waren er gewoon bij.havana schreef:Was natuurlijk niet veel serieuze concurrentie.
Cornu is bij de beloften wereldkampioen tijdrijden geweest, De Gendt liet in de Tour zien dat hij een super tijdrit kan rijden.
Ik had in ieder geval niet verwacht dat hij dit even ging winnen...
De Gendt reed met een halve blessure, dus dat verklaart het e.e.a.
Blijven over Monfort en Devolder. Die laatste is al het hele seizoen uit vorm, blijft over Monfort. Op hem had ik dan ook mijn geld gezet.