Robert Gesink - Het supertalent van 502 watt
-
- Forum-lid
Van zowel de Jongh als Evans terecht toch.
de Jongh had al lang op kop gereden en was geen kopman.
Evans heeft een ploeggenoot die voor het klassement gaat erachter, dus rijdt niet op kop maar pakt wel de bonificatie.
Leipheimer, dat is pas een wieltjeszuiger in mijn ogen.
de Jongh had al lang op kop gereden en was geen kopman.
Evans heeft een ploeggenoot die voor het klassement gaat erachter, dus rijdt niet op kop maar pakt wel de bonificatie.
Leipheimer, dat is pas een wieltjeszuiger in mijn ogen.
Potdorie wat een mooie Parijs-Nice etappe vandaag. Gesink moet alles geven om zijn trui te behouden wat waarschijnlijk niet gaat lukken.
Gewoon morgen de trui terugpakken. Goede leerschool voor het supertalent. Om te winnen moet je eerst verliezen.
Heeft die lekke pijp een grote invloed gehad? Hij moest zich daarna wel echt naar voren murven over die smalle wegen en dat kost kracht.
Duh, 41,17 Km/Uur moyenne. Nie slecht.
Mvg, Zorro
Gewoon morgen de trui terugpakken. Goede leerschool voor het supertalent. Om te winnen moet je eerst verliezen.
Heeft die lekke pijp een grote invloed gehad? Hij moest zich daarna wel echt naar voren murven over die smalle wegen en dat kost kracht.
Duh, 41,17 Km/Uur moyenne. Nie slecht.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
NEEEEEJ, gesink is z'n trui kwijt! Ik vind dat Erik Dekker dit zichzelf zwaar moet aanrekenen. Gesink zat volledig geisoleerd al vanaf de voet van de tanneron. Dat evans vervolgens niet meedraait in de achtervolging vind ik bij de konijnen af (popovych zat wel is waar een groep verder, maar kon het gat met de kopgroep ook niet dichten). Die man gun ik geen tourwinst. Echt hartverscheurend dat Gesink dan 30 man in het zog krijgt, waarvan niemand overneemt. Maar ach, dat is juist het mooie en dramatische van wielrennen. Die mannen gaan echt over lijken. Volgend jaar komt gesink terug en dan moet Dekker een A-ploeg om hem heen bouwen en niet van die sukkels die er bij de slotklim gelijk afvallen!!!
no pain no gain
Evans had als bedankje voor het cadeautje op de Ventoux wel wat kopwerk mogen doen. Wat een vreselijke renner is dat! Maar dat Gesink er in de afdaling zo afgereden wordt is onbegrijpelijk! Hij kon geen renner meer bijhouden en reed als het ware achterstevoren naar beneden. De ideale lijn was hij volledig kwijt. Jammer, misschien wat meer de afdalingen oefenen. Anders eerst zijn motorrijbewijs halen. Dan leer je vanzelf de ideale lijn te volgen. Ook Qiuck Step was raar bezig. Met zoveel mensen voorin zitten op de klim en in de finale niemand mee? Maar idd een hele mooie koers!
Gerardo
Ik herinner me deze afdaling van een paar jaar geleden (die Rabobanker uit Hengelo). Het is een van de weinige echt technische afdalingen in het profcircuit. Lage snelheden, krappe bochten, veel techniek nodig. Hij daalde inderdaad niet best. Achteraf gezien had hij meer moeten gokken. Bergop reed hij enkele keren met een flinke snok gaten dicht. Bergaf, net na de top, lieten er een paar een gat vallen. Hij dook er meteen in en ging een hele tijd zelf proberen het gat te dichten. Dat koste hem zoveel energie, dat hij stilviel, waardoor dat tweede peletonnetje hem voorbijging. Troost voor hem is dat een hele rits klassementsrenners hun kansen hebben gedecimeerd (bijv. Lotto en Quickstep; Popo bleef veel te lang achter Gesink en kon daarna het gat ook niet meer dichtkrijgen).
Geesink heeft het helaas niet gehaald.....erg jammer. Het zag er goed uit na de laatste klim.
Wel erg naief gereden daar op de top....je MOET dan gewoon in het wiel geplakt zitten van Rebellin. Je kan toch wel op je vingers natellen dat die sluwe vos nog een streek in petto moet hebben..??!! Wat anders dan als een raket die afdaling induiken om beneden met wat voorsprong Geesink alleen te zetten....
Maar goed, dan moet er wel bij KUNNEN blijven. Waarschijnlijk na de lekke band en na het voor Geesink slopende koersverloop en de niet echt op zijn lijf geschreven laatste klim was de pijp leeg.
Rebellin (en Geesink had dat ook moeten zien) wist natuurlijk ook wel dat als hij de Nederlander zou isoleren hij al het werk alleen zou moeten doen en dat zou dan erg moeilijk worden.
Kortom : Chapeau voor de sluwe vossen..
Maar erg sneu voor Geesink...helaas.
Wel erg naief gereden daar op de top....je MOET dan gewoon in het wiel geplakt zitten van Rebellin. Je kan toch wel op je vingers natellen dat die sluwe vos nog een streek in petto moet hebben..??!! Wat anders dan als een raket die afdaling induiken om beneden met wat voorsprong Geesink alleen te zetten....
Maar goed, dan moet er wel bij KUNNEN blijven. Waarschijnlijk na de lekke band en na het voor Geesink slopende koersverloop en de niet echt op zijn lijf geschreven laatste klim was de pijp leeg.
Rebellin (en Geesink had dat ook moeten zien) wist natuurlijk ook wel dat als hij de Nederlander zou isoleren hij al het werk alleen zou moeten doen en dat zou dan erg moeilijk worden.
Kortom : Chapeau voor de sluwe vossen..
Maar erg sneu voor Geesink...helaas.
Gang is alles!!
Morgen nog een keer die mannen pijn op de klim.
Ik zou het nu omzetten in positieve energie. Jullie mij flikken! Dan ga ik morgen even laten zien wie er hier het hardste bergOP rijd. Ik zal jullie krijgen..........
Ik zou het nu omzetten in positieve energie. Jullie mij flikken! Dan ga ik morgen even laten zien wie er hier het hardste bergOP rijd. Ik zal jullie krijgen..........
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
coulthard schreef:Morgen nog een keer die mannen pijn op de klim.
Hoi,
Exact!! Waarschijnlijk werkt het niet zo maar ik zou zeggen: 'De dood of de gladiolen'.
Ben alleen bang dat Rabobank de derde plek zeker wil stellen zonder onnodig risico. Niet mijn keuze ook al begrijp ik het wel.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Hmm, jij hebt een andere koers gezien als mij ... cadeautje op de Ventoux.Gerardo schreef:Evans had als bedankje voor het cadeautje op de Ventoux wel wat kopwerk mogen doen.
Evans heeft zich half lazarus gereden voor Popovich, waardoor hij op het eind alleen nog kan aanklampen bij Gesink, die wel moest doorrijden voor de gele trui. En dan is de sprint winnen inderdaad niet moeilijk.
Maar met al het werk van Evans onderweg zou ik het niet direct een cadeau durven noemen
ZorroI schreef:coulthard schreef:Morgen nog een keer die mannen pijn op de klim.
Hoi,
Exact!! Waarschijnlijk werkt het niet zo maar ik zou zeggen: 'De dood of de gladiolen'.
Ben alleen bang dat Rabobank de derde plek zeker wil stellen zonder onnodig risico. Niet mijn keuze ook al begrijp ik het wel.
Mvg, Zorro
Het interessante is dat gesink nu 4e staat in het klasement op luttele seconde van de nummer 2 popovitch. Hij zal dus nog moeten rijden voor een ereplaats morgen! Mijn advies is dan ook om nocentini (hoe schrijf je dat) in de gaten te houden, die gaat namelijk zeker wat proberen of om anders op de klim aan te gaan met wat goeie mannen ala monfoort, igor anton en wat hardrijders.
no pain no gain