Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Moet Pat McQuaid aftreden?

torro
Forum-lid

torro 25 jul 2008 12:09

Ach meneer McQuiad zit er natuurlijk niet voor het geld en de roem, hij praat ook alleen maar om zich zelf nog meer te kunnen verrijken en in luxe te kunnen badden en hard werken, laat mij niet lachen dit soort mensen weet niet eens wat dat is (of is werken vreten en drinken op kosten van anderen) ten koste van de sport. Over maffia gesproken wat te denken van de UCI en het IOC.

Vuilnisman kan deze zak ook mee !

dual
Forum-lid

dual 25 jul 2008 15:10

En het ergste is dat ze het over de ruggen van de renners uitvechten. Eigenlijk zouden de ploegen naar de rechter moeten gaan wanneer de UCI/ASO gaat dreigen met startverboden en uitsluitingen. Eens kijken wat het Europesche strafhof er van zegt.....
nulla tenaci invia est via

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2008 15:18

Dual schreef:....Eens kijken wat het Europesche strafhof er van zegt.....

Op zich wel interessant om te zien wat een rechtbank over dit conflict zegt maar dat is, denk ik, niet de goede uitweg. UCI en ASO doen er beter aan om met elkaar in gesprek te gaan ipv hun ruzie beslechten bij een rechtbank. Dat laatste is helemaal een tijdrovende aangelegenheid. Tegen de tijd deze rechtbank een uitspraak doet, zijn alle huidige renners al met pensioen.
Live fast; die young. mijn blog

simen
Forum-lid

simen 25 jul 2008 23:13

Maar moet het profwielrennen dan zelfs in de basis gestuurd worden door de commerciel krachtigste?
Dat lijkt nu al zo maar er is nu altijd nog een democratisch instituut, hoe zwak ook op dit moment.
Eens dat helemaal overboord is wordt het hele gebeuren helemaal een geregiseerde poppenkast.
Dit tekent zich in de tour dan ook steeds duidelijker af.
Te beginnen met ongewensten (Contador)
We moeten het keihard aanpakken is de vermelde reden.
En in genade weer aangenomen landgenoten(Virenque)
Ja ,het is soms minder erg als het zo eens uitkomt.
Met de persaccreditaties kan straks ook wat bijgestuurd worden.
Beter voor de glans van het geheel.

Daarom steun ik de UCI meer vanwege het beginsel dan vanwege het beleid
Zij is ook tegen

eelcoz

eelcoz 25 jul 2008 23:55

De willekeur waarmee de ASO te werk gaat is voor mij een reden om te hopen dat zij het niet alleen voor het zeggen zullen krijgen in het profwielrennen.

Plaats reactie