Waarom dan?Rvleugel schreef:Beter lage velgen in de bergen of 38 mm kan ook nog wel
Klimmen/dalen met hoge velgen(ffwd F6R)
Ziet er niet best uit...neem aan dat je hier garantie op hebt.Tom Jacobs schreef:Zo zag het wiel eruit halverwege de afdaling van de Ventoux....
De verkoper had nog geen klachten gehad van andere kopers over de China wielen. De vorige set was ook van China maar een andere leverancier (gotobikes).
De merkwielen van de vriend die mee afdaalde waren ook naar de vaantjes. Voor mij nooit meer carbons voor de serieuze beklimmingen of afdalingen.
Ik heb full carbons met keramisch remvlak en afgelopen weekend 10km gedaald en een paar maal van 70 naar stilstaan en mijn velg gevoeld maar was wel warm maar kon mijn hand er tegen houden.
hou ons op de hoogte van de afwikkeling van je wielen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
> Dit zijn 38mm velgen, maar daar heeft het niks mee te maken.
> Ik weet niet meer uit m'n hoofd bij welke fabrikant deze verkoper zijn velgen aankoopt. Zal het eens vragen wanneer hij terug uit vakantie is.
> Ik heb de velgen net voor mijn vertrek naar de Ventoux gekocht, dus helemaal nieuw en zeker niet mee door een kuil gereden of iets dergelijks. Gewoon gesmolten tijdens afdaling...
>Ik gebruik shimano remblokken voor carbon velgen, maar blijkbaar zijn deze niet zo goed. Corima's (?) zouden veel zachter zijn.
> Ik weeg 88kg en begrijp niet zo goed wat mijn positie op de fiets te maken heeft met het kapot gaan van een velg. Heb me in ieder geval laten opmeten dus ik zit (wetenschappelijk gezien) goed op m'n fiets.
> We hadden in eerste instantie foto's opgestuurd maar dat was niet voldoende voor de fabrikant om een nieuwe set op te sturen. De velgen zijn nu op kosten van de fabrikant teruggestuurd en ik ben nog in afwachting van een antwoord.
> Ik weet niet meer uit m'n hoofd bij welke fabrikant deze verkoper zijn velgen aankoopt. Zal het eens vragen wanneer hij terug uit vakantie is.
> Ik heb de velgen net voor mijn vertrek naar de Ventoux gekocht, dus helemaal nieuw en zeker niet mee door een kuil gereden of iets dergelijks. Gewoon gesmolten tijdens afdaling...
>Ik gebruik shimano remblokken voor carbon velgen, maar blijkbaar zijn deze niet zo goed. Corima's (?) zouden veel zachter zijn.
> Ik weeg 88kg en begrijp niet zo goed wat mijn positie op de fiets te maken heeft met het kapot gaan van een velg. Heb me in ieder geval laten opmeten dus ik zit (wetenschappelijk gezien) goed op m'n fiets.
> We hadden in eerste instantie foto's opgestuurd maar dat was niet voldoende voor de fabrikant om een nieuwe set op te sturen. De velgen zijn nu op kosten van de fabrikant teruggestuurd en ik ben nog in afwachting van een antwoord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Natuurlijk is dit geen garantie. Als je de Ventoux afdaalt moet je in 't bos voor iedere bocht kort en hard remmen, vervolgens je remmen weer loslaten. Als je niet harder dan 30-40 km/h gaat dan ben je constant aan het remmen. Als je dat bij aluminium velgen doet dan is de kans zeer aanzienlijk dat na een stuk afdalen de binnenbanden exploderen doordat de warmte extreem op laat.nijkie schreef: Ziet er niet best uit...neem aan dat je hier garantie op hebt.
Toevallig heb ik deze zomer dezelfde afdaling genomen met m'n Reynolds Assault (full carbon). Geen centje pijn.
-
- Forum-lid
Krijg nieuwe velgen. Moet enkel de montage kosten betalen om de velgen opnieuw te spaken.
Leek me ook geen garantiegevalletje maar de verkoper is een vrij trouwe aankoper bij deze leverancier, dus vandaar.
Leek me ook geen garantiegevalletje maar de verkoper is een vrij trouwe aankoper bij deze leverancier, dus vandaar.