Veldrijden 2020-2021
ik dacht net hetzelfde! behalve dat dit niet alleen voor het veldrijden geldt maar op alle fietsen zou moeten komen. Kan toch zo moeilijk niet zijn om daar een soort beschermende harde plastiek op de randen aan te brengen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
En wat is dan het volgende, bescherming over de tandwielen en volle wielen.
Ze rijden nu al verschillende jaren (in het veld nog langer) en buiten hier een daar een (diepe) snijwonde is er nog niet veel voorgevallen.
Ik zou de balken ook ineens verbieden. Zag je hard onze Belgische kampioen tegen de grond ging na de balken, kwestie van tijd voordat iemand zijn nek breek
Ze rijden nu al verschillende jaren (in het veld nog langer) en buiten hier een daar een (diepe) snijwonde is er nog niet veel voorgevallen.
Ik zou de balken ook ineens verbieden. Zag je hard onze Belgische kampioen tegen de grond ging na de balken, kwestie van tijd voordat iemand zijn nek breek
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Dat lijkt mij inderdaad ook een relatief eenvoudige ingreep. Misschien wat duurder om te maken, en misschien dat het daarom niet gebeurt?
je vergeet ook eventjes dat er voor die balkjes te nemen slechts een beperkt aantal veldrijders zijn maar wel miljoenen anderen die met die schijfremmen rijden.TL@ schreef: ↑30 nov 2020 17:16 En wat is dan het volgende, bescherming over de tandwielen en volle wielen.
Ze rijden nu al verschillende jaren (in het veld nog langer) en buiten hier een daar een (diepe) snijwonde is er nog niet veel voorgevallen.
Ik zou de balken ook ineens verbieden. Zag je hard onze Belgische kampioen tegen de grond ging na de balken, kwestie van tijd voordat iemand zijn nek breek
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Haal die Halos ook maar weer van de Formule 1 auto's, want los van hier en daar een auto die brandend door de vangrails schiet is er niet veel voorgevallen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
als er miljoenen mee rond rijden is het belangrijk dat je het voor iedereen veilig maakt, zowel crossers als toeristen.
Los daarvan, gezien bij die brandende formule 1-wagen hoever die blusser er van weg bleef staan en dit terwijl de racer nog in de brand was en er iemand anders 3 meter korter bij stond om te helpen zonder brandblusser.? Als je bang bent van vuur kun je beter een andere job kiezen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Is de schijfrem dan nu onveilig, of praten we over pech?
Ze vallen soms ook door hekken heen, of rijten hun been open aan een hek, breken sleutelbenen en schouderbladen op het asfalt, of krijgen sturen in de maag.
Brengt fietsen niet een bepaald risico met zich mee? Zeker in wedstrijdverband in een grote groep? Waarbij bepaalde blessures vaker voor komen dan anderen. sleutelbeenbreuk komt heel vaak voor. Een schijfrem snijwond maar heel zelden. En bij die miljoenen toeristen nog minder vaak want die buitelen over het algemeen niet met een tiental over elkaar heen.
- Uit een ander topic verneem ik dat schijven al afgerond horen te zijn voor de UCI. Dus die veiligheidcheck is, terecht overigens ook, al genomen.
- Was de schijfrem niet juist extra veilig omdat je meer remkracht kreeg? Zodat die miljoenen toeristen hun dagelijkse afdalingen van grote colls in de stromende regen nog veilig zouden volbrengen? We kunnen ook terug naar de velgrem natuurlijk.
Risico is kans maal gevolg. Kans op een wond van een schijfrem is klein, bij de miljoenen toeristen nog veel kleiner dan bij de profs in wedstrijdverband, het gevolg kan vrij groot zijn. Kan je de kansen verkleinen op een simpele manier --> gewoon doen uiteraard. Maar ik snap best dat er geen hoge prioriteit aan gegeven wordt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zijstapje, over veiligheid.., Wie trekt een streep van een koers 2 meter achter een verkeersdrempel?
Er is dus meer laaghangend fruit als het om veiligheid in de koers aan komt
https://twitter.com/faustocoppi60/statu ... 74177?s=08
Er is dus meer laaghangend fruit als het om veiligheid in de koers aan komt
https://twitter.com/faustocoppi60/statu ... 74177?s=08
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013