Re: Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
Geplaatst: 07 apr 2017 19:34
verdwijderd, riekt naar reclame
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Pfffff... hij doet het niet eens commercieel en alleen maar voor fietsers.veeteetje schreef:verdwijderd, riekt naar reclame
Probeer volgend jaar eens het rondje in het Tamadaba bos... erg mooi!slugbait schreef:Ik had eerder in dit topic nog een reisverslag beloofd, dus hierbij. Derde keer op Gran Canaria, derde keer als verblijfplaats Lopesan Costa Meloneras en voor de derde keer een fiets gehuurd bij Free-Motion Meloneras (die tegenover het hotel zitten). Ditmaal een Cannondale Supersix Evo Ultegra Di2. Fijne fiets, maar de meerwaarde van elektronisch schakelen bleek vrij minimaal te zijn. Bij mijn eigen fietsen blijf ik voorlopig bij mechanisch schakelen.
Vijf dagen op de fiets gezeten met in totaal 22 uur, 516 km en 10200 hoogtemeters. Hele week ook prachtig weer (zon, 20-25 graden, geen wolkje gezien).
Dag 1: Eerst het Monte Leon-rondje gedaan, daarna stukje kust en de klim naar Soria. Erg heet tijdens de klim, dus in Soria water bijgetankt en een espresso gedronken. Daarna rustig terug gefietst naar het hotel (94 km, 1400 hoogtemeters)
Dag 2: Eerst de GC-60 genomen tot Tejeda met daarin al behoorlijk wat klimwerk (van zeeniveau naar 1400m). Daarna vanuit Tejeda de Pico de las Nieves beklommen met mooi uitzicht op Tenerife op de top. En via de GC-60 terug naar het hotel. Zware dag, maar het centrale deel van het eiland blijft een prachtige omgeving om te fietsen (119 km, 2900 hoogtemeters).
Dag 3: Eerst langs de kust naar Puerto de Mogan, daarna de GC-200, gevolgd door de GC-605 (aka de mooiste klim van het eiland). Bovenop helaas weer moeten omkeren wegens wegblokkade. Tijdens de klim wel lichtelijk geërgerd aan een fietser die zijn telefoon gebruikte als ghettoblaster en in hetzelfde tempo als mij naar boven ging. Uiteindelijk maar gas terug genomen om wat afstand te creeëren. Wat wel grappig was dat hij bovenaan de klim een brood kocht, deze aan zijn stuur bond en vervolgens de afdaling aanging... (101 km, 1800 hoogtemeters)
Dag 4: Rustdag, strandwandeling, biertje bij het zwembad.
Dag 5: De zwaarste rit met twee pittige klimmen (de klim naar Salto del Perro vanuit Baranquilla de Andres en de GC-200 vanuit La Aldea richting Mogan). De juiste keuze gemaakt door vroeg te vertrekken. Even voor 8:00 op de fiets en de eerste twee uur geen verkeer gezien. De klim naar Salto del Perro had ik de weg helemaal voor mezelf. In je eentje, over een geasfalteerd geitenpad in de ochtendzon naar boven peddelen, daar doe je het voor als fietser. Daarna door naar La Aldea en weer omkeren. De klim terug is een van de zwaardere op het eiland, 7km à 9% gemiddeld over uiterst beroerd asfalt... En daarna terug over de kustweg naar Meloneras. (126 km, 2700 hoogtemeters)
Dag 6: Kort ritje als afsluiter. Eerst GC-500 naar Vecindario, daarna GC-65 en over de GC-60 weer terug. Weinig bijzonderheden behalve dat op zaterdag alle lokale motorrijders de weg onveilig aan het maken waren... (76 km, 1400 hoogtemeters)
Weer een geslaagde vakantie, volgens jaar weer terug en dan ga ik proberen om de andere kant van het eiland te bereiken (bv. een rondje Meloneras-Agaete-Mogan-Meloneras).
OK, staat genoteerd voor volgend jaar.veeteetje schreef: Probeer volgend jaar eens het rondje in het Tamadaba bos... erg mooi!
Top! Zou mooi zijn als je dat kunt checken. Hier de link naar het bericht van de wegafsluiting tussen Taurito en Mogan: https://t.co/77m2Gyyua1klimman schreef: ↑28 aug 2017 13:47 Ik ga de tweede week van september naar GC. Ik zal nagaan of de GC-605 van Mogan tot Ayacata weer hemelaal vrijgegeven is.
Ik baal er wel een beetje van dat de kustweg tussen Taurito en Puerto Mogan (GC-500) voorlopig afgesloten is. Ik had een flinke rit gepland langs de westkust (GC-200 van La Aldea naar Agaete) en dan via de GC-220 en de GC-150 terug, maar die ik zie nu in het water (of zee) vallen. De extra beklimming via Barranquillo des Andres en dan afdalen via de Tauropass om in Mogan te komen lijkt voor zo'n zware rit te veel van het goede.
Dank! Via de volgende link zijn enige ontwikkelingen te volgen, alhoewel niet helemaal up-to-date: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... lands.htmlfrankdewildt schreef: ↑28 aug 2017 14:54Top! Zou mooi zijn als je dat kunt checken. Hier de link naar het bericht van de wegafsluiting tussen Taurito en Mogan: https://t.co/77m2Gyyua1klimman schreef: ↑28 aug 2017 13:47 Ik ga de tweede week van september naar GC. Ik zal nagaan of de GC-605 van Mogan tot Ayacata weer hemelaal vrijgegeven is.
Ik baal er wel een beetje van dat de kustweg tussen Taurito en Puerto Mogan (GC-500) voorlopig afgesloten is. Ik had een flinke rit gepland langs de westkust (GC-200 van La Aldea naar Agaete) en dan via de GC-220 en de GC-150 terug, maar die ik zie nu in het water (of zee) vallen. De extra beklimming via Barranquillo des Andres en dan afdalen via de Tauropass om in Mogan te komen lijkt voor zo'n zware rit te veel van het goede.
Hopelijk kunnen ze één weghelft open doen zodat het rondje toch te maken is, maar dat kan zomaar ijdele hoop zijn...