Wielerseizoen 2019
- Enzzo
- Forum-lid HC
En dit is nu juist mijn probleem met al die reacties. Er wordt gesteld dat degenen (waaronder ik) die dit akkefietje als een incident zien meteen geclassificeerd mogen worden als seksisten en mensen die afwijkende normen hebben als het over beschaving gaat. Maar dat soort dogmatische grootheden kun je daar helemaal niet aan vast hangen! Bovendien is het opleggen van waarden en normen in mijn ethisch besef zeer verachtelijk. Iedereen heeft recht om een voorval op verschillende manieren te bekijken en daar dus zijn mening op te baseren. Dat zegt dan alleen iets over hoe die persoon dát specifieke voorval beschouwd en niets over zijn idee over wat beschaving eigenlijk inhoud.“DC" schreef:Wat dat betreft hebben bepaalde mensen zich hier nogal in hun kaarten laten kijken over hoe ze denken over wat acceptabel is.
Het mag duidelijk zijn dat iedereen die gereageerd heeft het voorval afkeurend beschouwd en dat niemand gezegd heeft dat het grappig, goed is en zeker niet dat het gezien moet worden als niet laakbaar.
Wat dat betreft vind ik de reactie van robbebopper nog de mooiste omdat het niet veroordelend maar beschouwend is; dit is inderdaad een negatief gevolg van sterke en hechte groepsvorming en ook de latere reacties van het team en de ploegleider passen daar in. Beter hadden ze, zoals ook al vermeldt, excuus + bloemen + andere leuke actie ondernomen maar nee, houdt de gelederen gesloten! en het wij tegen de rest gevoel maakt ons sterk. Wolf pack dus. Niets werkt zo verbindend in groepen als het hebben van een gezamenlijke vijand.
Zie ook de analogie met he EK van 1988, het team had een gezamenlijke vijand; de BOBO's
Niet altijd even chique zo’n pack maar in hun rol als team zeer effectief.
Maar de eendimensionale visie dat dit voorval tekenend is voor iemands algehele gevoel voor beschaving weiger ik toch te accepteren op basis van dit ene voorval.
Laat staan dat ik mijzelf in het verlengde daarvan op een gelijkaardige toon laat beoordelen!!
Daarom deze uitleg
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
Ik heb foto incident even aan een kenner gevraagd, mijn vrouw.
Foto laten zien, die moest lachen, toen gezegd welke ophef er ontstond.
Haar antwoord, dan moet je ook niet zo met je kont naar achter gaan staan voor een groep gasten van 25 met testosterom hoog. Niemand kan hier ook meer de humeur van inzien was haar laatste reactive.
Goed, het zou beter zijn als je na zo,n foto meteen zegt, het was het moment en het had het niet moeten doen, excuus. Dat snap ik ook wel.
Foto laten zien, die moest lachen, toen gezegd welke ophef er ontstond.
Haar antwoord, dan moet je ook niet zo met je kont naar achter gaan staan voor een groep gasten van 25 met testosterom hoog. Niemand kan hier ook meer de humeur van inzien was haar laatste reactive.
Goed, het zou beter zijn als je na zo,n foto meteen zegt, het was het moment en het had het niet moeten doen, excuus. Dat snap ik ook wel.
-
- Forum-lid HC
Ik denk ook dat het indekken was. Ben benieuwd naar welke foto,s ik binnenkort te zien krijg
Ik hoop dat R. Evenepoel niet te snel begint te zweven. Dit was een goed resultaat voor een nieuweling, maar de Vuelta San Juan is nu ook niet direct van World Tour niveau.
Ik vermoed dat veel renners nog niet direct in topvorm zijn, zo vroeg in het seizoen.
Ik vermoed dat veel renners nog niet direct in topvorm zijn, zo vroeg in het seizoen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoe dan ook, elk opkomende belofte zou er een moord voor doen voor deze start van zn carrière.
Waar het naar toe leidt.... dat gaan we de komende jaren zien.
We hebben ook nog een (jonge) Bernal welke zeker ook een kans hebber voor de grote rondes is de komende jaren. Tom krijgt het nog druk.
Waar het naar toe leidt.... dat gaan we de komende jaren zien.
We hebben ook nog een (jonge) Bernal welke zeker ook een kans hebber voor de grote rondes is de komende jaren. Tom krijgt het nog druk.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja en Janez Brajkovič is inmiddels afgezakt naar Adria Mobile. Ieder jaar zijn er zeer belofte volle renners die hun neus aan het venster drukken, maar niemand weet vooraf of ze zich door kunnen blijven ontwikkelen of al een hun plafond zitten.
Ik kende Janez Brajkovič niet; maar blijkbaar ooit de dauphiné gewonnen. Dat is best niet slecht en mag je toch als een mooie carrière bestempelen.
Soms vergeten de mensen wel eens dat maar 5a10 procent van de beroeprenners ooit een top 10 plaats haalt in een grote wedstrijd. Als je dan van iemand die een kleinere ronde gewonnen heeft, top 10 in tour haalt de indruk geeft dat het geen grote carrière is dan vind ik dat niet correct.
Als de enige maatstaf voor een geslaagde carrière een eindeloze reeks overwinningen is, dan leg je de lat wel zeer hoog. En dat iemand zogezegd een talent is, is maar voor rekening van wie de uitspraak doet - wie zei dat Brajkovič een talent was, enkel 'ze'?
Uiteindelijk blijft het bij wielrennen zo dat wanneer je als jonge renner veel kan trainen je gewoon veel beter kan zijn dan je leeftijdsgenoten. Maar op termijn tegen dat je 25-26 bent maakt dat je geen betere renner.
In het geval Evenepoel zeker iemand die als prof leefde toen hij junior was. Misschien niet de uren van de prof trainde maar toch veel meer dan de jongens die het met een uurtje per dag moeten doen en dan nog een wekelijkse duurtraining. Dan ben je sowieso beter. Maar als je dan tijdritten rijdt waarbij je beter rijdt dan zowat alle beloftes en dan toevallig ook weinig weegt dan bezit je wel een lichaam met talent en als je nadien maar met de dauphiné op je palmares eindigt vind ik dat nog altijd goed (zelf een Jurgen Vandenbroucke die nooit iets gewonnen heeft vind ik een fantastische carrière hebben). Uiteindelijk ben je er maar in geslaagd om van een dom spelletje je beroep te maken gedurende vele jaren.
Walter
Soms vergeten de mensen wel eens dat maar 5a10 procent van de beroeprenners ooit een top 10 plaats haalt in een grote wedstrijd. Als je dan van iemand die een kleinere ronde gewonnen heeft, top 10 in tour haalt de indruk geeft dat het geen grote carrière is dan vind ik dat niet correct.
Als de enige maatstaf voor een geslaagde carrière een eindeloze reeks overwinningen is, dan leg je de lat wel zeer hoog. En dat iemand zogezegd een talent is, is maar voor rekening van wie de uitspraak doet - wie zei dat Brajkovič een talent was, enkel 'ze'?
Uiteindelijk blijft het bij wielrennen zo dat wanneer je als jonge renner veel kan trainen je gewoon veel beter kan zijn dan je leeftijdsgenoten. Maar op termijn tegen dat je 25-26 bent maakt dat je geen betere renner.
In het geval Evenepoel zeker iemand die als prof leefde toen hij junior was. Misschien niet de uren van de prof trainde maar toch veel meer dan de jongens die het met een uurtje per dag moeten doen en dan nog een wekelijkse duurtraining. Dan ben je sowieso beter. Maar als je dan tijdritten rijdt waarbij je beter rijdt dan zowat alle beloftes en dan toevallig ook weinig weegt dan bezit je wel een lichaam met talent en als je nadien maar met de dauphiné op je palmares eindigt vind ik dat nog altijd goed (zelf een Jurgen Vandenbroucke die nooit iets gewonnen heeft vind ik een fantastische carrière hebben). Uiteindelijk ben je er maar in geslaagd om van een dom spelletje je beroep te maken gedurende vele jaren.
Walter