Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 dec 2020 17:59

Gewoon toch even weer terug naar de oorspronkelijk vraag:

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt?

Vorige week is er een goede vriend van mij overleden. Niet aan Corona en helaas op - zeker voor z'n kinderen en vrouw - een traumatische wijze overleden.
M'n hobbykamer waar ik nu zit is hij meer dan 500 keer (klinkt veel maar van bijna alle keren zijn foto;s!!!!) geweest.
Een foto op z'n kist had ik ook gemaakt in deze hobbykamer..........
Gave foto. Niet omdat ik hem gemaakt heb maar hoe hij poseerde! Geen knappe vent maar wel een karakter met uitstraling. Tikje eigenwijs maar als je dat niet bent kan je mijn vriend niet worden. Gras eten doen er al genoeg!

Omdat hij een grote familie heeft kon door de Corona een deel van de vriendengroep en familie niet live bij de uitvaart aanwezig zijn.
Dat voelt zo mega, mega kut en dat zit ik al dagen weg te kauwen.
Ik niet alleen maar ook een paar andere vrienden en familie.
Twee dagen voor z'n dood nog zitten appen en dan niet fysiek bij z'n afscheid kunnen zijn..........ik geef er bijna van over.................

Een goede vriend verliezen is sowieso vreselijk, maar niet fatsoenlijk afscheid nemen is zo mega, mega frustrerend................. Tering wat ben ik hier ziek van!

Hoe Corona mijn leven beïnvloed? Dit dus!

Voor de rest ga ik met Kees mee. Mij maken ze de pis niet lauw.
En zeik niet over de 3 personen regel dat mensen tussen Kerst en Oudjaar niet alleen moeten zijn. Maak je druk of mensen tussen Oudjaar en Kerst alleen zijn!

Fijne Feestdagen.,..................

i-mac

i-mac 19 dec 2020 18:17

Gastheerg schreef: 19 dec 2020 17:59 Een goede vriend verliezen is sowieso vreselijk, maar niet fatsoenlijk afscheid nemen is zo mega, mega frustrerend................. Tering wat ben ik hier ziek van!

Hoe Corona mijn leven beïnvloed? Dit dus!

Voor de rest ga ik met Kees mee. Mij maken ze de pis niet lauw.
En zeik niet over de 3 personen regel dat mensen tussen Kerst en Oudjaar niet alleen moeten zijn. Maak je druk of mensen tussen Oudjaar en Kerst alleen zijn!

Fijne Feestdagen.,..................
Dit is idd enorm frustrerend. Niet alleen voor familie en vrienden, maar ook voor alle betrokken ziekenhuismedewerkers. Telkens je een echtgenoot of vriend(in) de deur moet wijzen, zie we mensen die breken. Hartverscheurend vinden wij dit. Mentaal is dat van het zwaarste die er is. Toch wel even vermelden dat er uitzonderingen zijn (kinderen, mensen met een beperking, mensen met dementie, familie van palliatieve patiënten).

En dan heb ik het niet alleen over mensen die besmet zijn met het corona virus. Dat gaat over alle patiënten.

In ieder geval mijn medeleven ...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2020 19:00

Gecondoleerd Gerard :-(
Diep triest verhaal.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 19 dec 2020 19:08

Ook vanuit hier mijn medeleven Gerard. Je komt mij over als een gepassioneerd mens die heel goed weet wat de waarde van vriendschap is!
Sterkte de komende tijd.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 19 dec 2020 19:42

RVV schreef: 19 dec 2020 16:01 Misschien moet ik even wat zaken duidelijk maken;

A) ik ben geen virusontkenner. Corona is een heel serieus ziekte verschijnsel als je er door geraakt wordt.

B) ik volg geen YouTube filmpjes over allerlei complotten of niet te staven theorieën van Jensen of lange Frans en consorten.

C) Ik heb mijn ernstige bedenkingen betreffende de aanpak van het virus

D) Ik heb hele grote problemen met de vrijheidsbeperkingen die we zonder perspectief hebben opgelegd gekregen. Niet zozeer voor mijzelf maar wel voor mijn kinderen

E) ik vertrouw politici niet op hun blauwe ogen. Ieder heeft zijn eigen belang.
We treffen elkaar toch gewoon bij punt A, B, C, E, en ook wel een beetje bij D! Al denk ik ik dat we bij de uitwerking elkaar totaal niet treffen bij C en D! :lol:

@ GastheerG: gecondoleerd, sterkte

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2020 20:01

loos schreef: 19 dec 2020 13:14
daniel1975 schreef: 19 dec 2020 12:30
NicoNB schreef: 19 dec 2020 11:26

'Corona komt elke winter terug, net als de griep'

In alle COVID19 propaganda die nu al bijna een jaar over ons heen gestort word is dit nog niet voorbij gekomen.

Je moet je echt serieus af gaan vragen of we door de juiste mensen bestuurd worden.
Want blijkbaar krijgen ze niet uitgevogeld hoe je COVID19 stopt omdat ze niet weten hoe het zich verspreid..
Ik vind dit soort berichten echt heel beangstigend. Niet vanwege het virus, maar vanwege de mafkezen die nu al voorsorteren op kapjesplicht en andere maatregelen. Zelfs het grote opperhoofd van de WHO heeft dat waanzinvirus opgelopen en is besmettelijk.

Ik, en ik vermoed velen met mij, ga steeds meer van morrend dingen accepteren naar gewoon domweg negeren en eigen plan trekken.
Morgen waarschijnlijk rondje biken op de UHR en ‘s middags bezoek.
Er zijn heel veel corona virussen die ieder jaar terug komen .Daar werd vanaf het begin al over gesproken, en ook rekening mee gehouden. Dus nee, dat is zeker niet nieuw.
Om dit nu propaganda te noemen is framing.
En met besturen heeft dit ook niks te maken.
Juist omdat we het niet weten is de wetenschap leidend, en dat is verstandig.
Wat veel mensen lastig vinden is dat de wetenschap, zeker wanneer iets nieuw is, het ook niet zeker weet.
Daarom stelt de wetenschap zich transparant en toetsbaar op, in het publieke debat.
Iets beters hebben we niet.

Voor anderen die het ook allemaal niet weten: bescheidenheid is een deugd.
Zeker als je bedenkt dat mensen die weinig weten een sterke mate van zelfoverschatting hebben. Dit staat bekend als het Kruger Dunning effect.
En dat is precies wat we zien gebeuren, en wat bijzonder ontregelend werkt,
Zeker nu wat op de social media staat in bepaalde groepen voor waarheid aangezien wordt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/02/wi ... g-a1611942

Afbeelding
Maar wie hebben er dan last van het Kruger Dunning effect? De wetenschap? Bestaat "de" wetenschap of hebben we tegenwoordig zo'n grote verzameling onderzoeksresultaten dat we zelf kunnen shoppen in wat we geloven? In ieder geval is er nog lang geen eenduidig beeld van wat ervoor nodig is om een dergelijke pandemie te stoppen. Is het het OMT dat niet zozeer zelf wetenschappelijk onderzoek doet naar corona maar als een stelletje theologen de eerste schifting moet maken wat min of meer klopt en op basis daarvan de overheid adviseert? Zij zijn het ook lang niet allemaal met elkaar eens. De kans dat ze gelijk hebben is dus ook niet zo heel groot.
Is het dan de overheid die de adviezen naargelang de politieke voorkeur en electorale strategie in regels omzet of gewoon naast zich neerlegt?
Of bedoel je de burger, die uit deze brij van pogingen tot informatieverstrekking zelf een mening vormt i.p.v. klakkeloos naar de net zo slecht geïnformeerde en ook niet altijd de wetenschap volgende overheid te luisteren?
Campagnolo Ultra Dork

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 19 dec 2020 21:09

havana schreef: 19 dec 2020 16:11 En wat is jouw oplossing?
Wat bedoel je? Om de pandemie/verspreiding te stoppen?

Het virus valt niet meer te stoppen. Het virus is nu eenmaal onder de mensheid en zal daar tot in lengte van dagen blijven.
Alle beloftes van een werkend vaccin ten spijt.

We weten allemaal dat virussen die zich op deze manier (aerosolen) verspreiden muteren. De griep is altijd gebleven ondanks alle vaccins die elke jaar weer worden ontwikkeld.

Een virus en de daarop gemuteerde varianten worden succesvoller naarmate ze minder agressief zijn. Een virus heeft ook niet als doel om de mensheid uit te roeien. Virussen die dat doen zijn juist totaal niet succesvol. Filovirussen zijn in de mens totaal niet succesvol vanwege de hoge mortaliteit. In bepaalde diersoorten juist weer wel omdat ze daar in symbiose leven. En de dieren dus ook niet ziek worden.

Ook is ondertussen bekend dat de meeste mensen eigenlijk niet zwaar lijden door het corona virus. 97 procent plus “fietst” er zonder noemenswaardig belasting op de zorg er door heen

Want dat is waar het om gaat de belasting op de zorg. Het beleid wat er nu is. Is gericht op zoveel mogelijk dweilen met de kraan open. De kraan dichtdraaien lukt dan misschien niet. Maar ze zouden wel een emmer onder de kraan kunnen zetten. Met een reserve emmer er naast zodat de overlopende emmer op tijd word leeg gegooid.

Ondertussen is wel gebleken dat lockdowns, mondkapjes flauwekul ed allemaal niet helpt tenzij we het op de manier van de Chinezen doen. Maar dat is in deze fase gelukkig nog uitgesloten.

Dat mensen heel ziek worden is gewoon een voldongen feit. Dat we niet kunnen voorkomen dat ze heel ziek worden is ook een voldongen feit.

Wat we wel als maatschappij kunnen is deze mensen die zo ziek zijn de zorg bieden waar ze recht op hebben.

Bijna 100 miljard euro is er nu op economisch vlak verloren en de teller blijft lopen zolang het land op slot blijft.

Hoeveel noodzakelijk zorg hadden we voor 50 miljard kunnen bieden?

Ik hoor de Jonge nog steeds niet praten over het uit de grond stampen van 2 tot 4 mega corona ziekenhuizen verdeeld in het land. Laat staan dat ze überhaupt van plan zijn om dit te realiseren.

Zit soort ziekenhuizen zouden de reguliere zorg in de gewone ziekenhuizen ontlasten. Bovendien zou het de kans op kruisbesmettingen in ziekenhuizen fors verlagen.

De kennis, het geld en de capaciteiten om zulke ziekenhuizen uit de grond te stampen zijn aanwezig. Mensen kun je opleiden, het leger kun je hier voor inschakelen, geneeskundige studenten desnoods medisch mensen geschoolde mensen uit het buitenland halen. Asielzoekers inzetten met een medische achtergrond. Etc etc.

Ondertussen kan het virus onder de bevolking voor groepsimmuniteit zorgen. Het virus zal vanzelf daardoor verzwakken en des te zwakker het virus des te succesvoller het zal zijn. Op een gegeven moment zal het virus geen echte bedreiging meer zijn en qua impact vergelijkbaar zijn met de huidige griepvirussen.

Iedereen opsluiten en ontdoen van zijn mensenrechten lost feitelijk niks op.

Het veelbelovende vaccin programma?

Ik geloof er niet zo in. Het zou mooi zijn maar virussen van dit kaliber zijn niet voor 1 gat te vangen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2020 21:22

Is het dan de overheid die de adviezen naargelang de politieke voorkeur en electorale strategie in regels omzet of gewoon naast zich neerlegt?
Sowiso bizar dat de verkiezingen straks doorgaan in maart. Gegarandeerd dat er straks keuzes worden gemaakt obv peilingen
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 dec 2020 21:31

@ RVV

Ben het, wellicht onverwacht, grotendeels wel met je eens al heb ik nog wel goede hoop dat het vaccin veel meer doet dan het inderdaad matige griepvaccin. Dit omdat het coronavirus echt anders is dan een griepvirus. Als je kijkt naar de resultaten van de trails dan is het nu al veelbelovender dan die van griepvaccins. Nu realiseer ik me dat dit speculeren is, we weten het eenvoudig niet. Het kan meevallen, maar ook tegenvallen.

Mijn grootste bezwaar tegen een lockdown, behalve de enorme kosten voor bedrijven, is dat het een paardenmiddel is. Zodra je stopt, grijpt het virus weer om zich heen.... Helaas hebben we het nu zo ver laten komen dat het onze enige optie is. Niet (alleen) door de overheid, maar vooral door ons eigen gedrag...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2020 22:30

daniel1975 schreef: 19 dec 2020 21:22
Sowiso bizar dat de verkiezingen straks doorgaan in maart. Gegarandeerd dat er straks keuzes worden gemaakt obv peilingen
De democratie en de economie om zeep is maar een klein offer als je ziet wat er zich allemaal op de IC's afspeelt...
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2020 22:40

NicoNB schreef: 19 dec 2020 12:00
Ernie C. schreef: 19 dec 2020 09:19 Als ik naar de besmettingen in mijn omgeving kijk, dan zijn het eigenlijk allemaal mensen die in de categorie brave Hendrik vallen, allemaal mensen die zich vanaf het begin prima aan de maatregelen hebben gehouden.
Dit dus, ik heb zo'n vermoeden dat de wereld van COVID19 deskundigen iets over het hoofd ziet. Het maskertje, de anderhalve meter afstand en het hand wassen lijkt niet het resultaat te geven dat ons voorgehouden word, namelijk r<1.

Zelf ben ik zijdelings betrokken bij een onderzoek dat voortkwam uit COVID19 risico's.
Ik kan er niet teveel over zeggen omdat er nog over gepubliceerd gaat worden.
Wat ik wel kan zeggen is dat we werken met aerosolen en we tussen de meting door veel tijd kwijt waren aan wachten tot het niveau van de aerosolen voldoende gedaald was om een volgende meting te kunnen doen. We maakten gebruik van een speciale meetruimte voorzien van klimaatregeling inclusief stevige afzuiging.

Dat doet mij vermoeden dat we meer moeten kijken naar ruimten waar veel mensen uit verschillende bubbels samen komen.
Zoals ik al eerder zei, ik denk dat momenteel de supermarkt de grootste besmettingsbron is omdat je daar veel verschillende bubbels hebt die samenkomen.
Mondmaskertjes zijn leuk maar als je door een wolk virusdeeltjes loopt helpt alleen een volgelaatsmakser met ademlucht om niets in je ogen en longen te krijgen.
:like: Dat is het soort onderzoek dat gedaan moet worden (of eigenlijk al gedaan had moeten zijn na SARS, MERS en de Mexicaanse griep).
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2020 22:53

Ik ken niemand met corona die terug te leiden is naar de supermarche. Middelbare scholieren (bovenbouw) echter...... (n=4)
Gedegen onderzoek zou zo de bronnen blootleggen.
Less is bore

Gesloten