Pagina 75 van 100

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 15:09
door Vicenza
Vieux chnoque schreef: 04 jun 2019 15:04
edwin01 schreef: 04 jun 2019 10:58 In het jaar kruik had je alleen maar Campagnolo......... Of Galli, maar dat was poor man's.... Ik denk dat je de wand van je kelder 3x over kunt behangen met posters van grote rondes gewonnen met Shimano.....
Ik weet niet of Shimano mooie posters heeft😁. Maar het gaat me niet over de richtingenstrijd ( ik heb zowel Dura Ace, als Sram Red, als Campa Record op mijn fietsen), maar Roglic verloor die dag 40 seconden en had een val partij, met als aanleiding Shimano pech. ( en hij is niet de enige met schakelproblemen dit jaar, was ook in Paris-Roubaix een factor).
De verdeling van het aantal overwinningen in grote rondes/klassiekers van Campagnolo/Shimano/SRAM zegt niets over de kwaliteiten van de groepen.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 15:31
door Ernie C.
Het is vooral jammer dat Landa niet kon winnen op Croce d'Aune dit jaar. Dat was wel een mooi eerbetoon geweest

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 17:06
door edwin01
Nah ja, als 90% van het profpeloton op Shimano rijdt, zul je verhoudingsgewijs ook meer Shimano-ongelukjes zien...

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 18:03
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 04 jun 2019 12:19 Waarom worden er overal zoveel AXS upgrade sets aangeboden?
Daar heb je toch niks aan, aangezien er geen enkel ander kettingblad mee werkt dan dat van de Sram cranksets?
En de bijhorende cassette en wielset met andere body niet te vergeten.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 19:27
door daniel1975
Klopt. Dus vandaar ook mijn vraag.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 19:52
door Vieux chnoque
edwin01 schreef: 04 jun 2019 17:06 Nah ja, als 90% van het profpeloton op Shimano rijdt, zul je verhoudingsgewijs ook meer Shimano-ongelukjes zien...
Zoals eerder gezegd interesseert de richtingen strijd me niet. Wat me verbaast, is dat na 80 jaar derailleur ontwikkeling, er nog steeds problemen zijn, problemen die een wedstrijd doen verliezen.

Trapassen breken ook niet meer( Fignon), domme gewichtsbesparing ( titanium op een plaats waar het niet geschikt voor is)heeft men wel opgelost.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 12:22
door edwin01
Wat mij betreft niet zo moeilijk..... Het is een (elektro-)mechanisch stukje techniek en dus kan het kapot... De techniek van de luchtband gaat nog veel verder terug en die gaan ook nog steeds lek....
Alle sporten die van een apparaat gebruik maken zijn onderhevig aan wedstrijdverlies door materiaalpech.....

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 13:11
door Ernie C.
Als Shimano met een derailleur zou komen die nooit kapot gaat, dan verkopen ze er nog maar eentje per klant in een heel leven.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 13:39
door daniel1975
Hoeveel derries worden er gekocht als slijtage vervanging? :mrgreen:

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 13:47
door Ernie C.
Ik rijd altijd met kapotte derailleurs. Ze schakelen nog maar maximaal 10 kransjes i.p.v. 12 :mrgreen: .

Je moet je vrouw toch wijs kunnen maken dat de groep helemaal versleten is om een nieuwe te mogen kopen.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 16:02
door daniel1975
En de batterijen zijn ook leeg zeker? ;-)

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 21:03
door Vieux chnoque
edwin01 schreef: 05 jun 2019 12:22 Wat mij betreft niet zo moeilijk..... Het is een (elektro-)mechanisch stukje techniek en dus kan het kapot... De techniek van de luchtband gaat nog veel verder terug en die gaan ook nog steeds
Kijk, dat is het nu net: elektro mechanisch en dus kan het kapot.

In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).

De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.