Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2017 21:23

Het gaat niet doodbloeden: een aantal merken zit zo te pushen dat het linksom of rechtsom doorgedrukt gaat worden.
Less is bore

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 23 feb 2017 21:29

Als het kalf verdronken is dempt men de put zo zal het met schijfremmen ook gaan
Er zullen echt beschermkappen op moeten voor het veilig is
Gelukig rijden er nog heel weinig schijfremmen in het peleton
Wil het slagveld wel eens zien in een tour als idereen met messen rond rijdt en waar er masaal gevallen wordt

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 23 feb 2017 21:47

Kappen zie ik als totaal overbodig, gewoon geen scherpe rand lijkt me meer dan genoeg.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 23 feb 2017 22:16

Kappen met schijfremmen of schijfremmen met kappen....

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 feb 2017 22:26

Ik wil niks bagatelliseren... maar na een forse valpartij zie ik schaafwonden, gebroken schouderbladen, kapotte gezichten en wat nog meer. Vandaag zag ik o.a. ook weer een forse schaafwond. O ja, en een kapotte schoen... Misschien zijn die schijfremmen inderdaad link, maar vallen in een afdaling met 90 p/u lijkt mij veel linker. Toch blijven we ook afdalen.. (en hoe hebben de renners zich niet verzet tegen het dragen van een helm)
Ik ben niet voor of tegen schijfremmen, maar vind de veiligheidsdiscussie soms wat hypocriet.
Laatst gewijzigd door Hanz Bé op 23 feb 2017 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 23 feb 2017 22:32

Ik zeg, afschaffen. Niet omdat ze gevaarlijk zijn... omdat het lelijk is :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 feb 2017 23:07

Dat vind ik dan weer wel een goed argument!

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 24 feb 2017 00:57

Hanz Bé schreef:Dat vind ik dan weer wel een goed argument!
Is dat wel zo? Want kijk eens naar het achterwiel, daar valt de schijf amper op. Wel valt op dat je boven bij het wiel geen remklauwen hebt, en dat ziet er erg strak uit.

Het enige wat je goed ziet is de schijf in het voorwiel, maar ook hier mis je de remklauwen bovenop, en dat ziet er wederom strak uit.

Ik vind het zelf helemaal niet lelijk. Als je het dan toch over de looks hebt, heb het dan niet alleen over die schijf. Maar ook over het ontbreken van die lelijke remklauwen.

Kijk.... zo ziet een ouderwets remklauwwiel er uit.

Afbeelding

En zo een schijfremwiel..

Afbeelding

Schiet mij maar lek, maar die onderste ziet er vele malen beter uit. En ik weet 100% zeker dat velen het met me eens zijn. Dus 'lelijkheid' als argument benoemen tegen schijfremmen lijkt me niet correct.

Zullen best mensen zijn die die schijf, zeker in het voorwiel, gewoon lelijk vinden. Maar zeker niet iedereen.

Overigens vind ik zelf zo een maagdelijke, nog strak in zijn kleur zittende velg ook vele malen mooier eruit zien dan een velg die over de hele omtrek bekrast en beschadigd is op de remrand.
Laatst gewijzigd door Bredalp op 24 feb 2017 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 feb 2017 01:29

@squeezer: dit heb je nodig (105 niveau). Complete set met shifters, leidingen en calipers. Schijven kun je meestal laten zitten. Ik ga ervanuit dat je frame flatmount bevestiging heeft?
https://www.bike-components.de/de/Shima ... se-p47519/
En uiteraard nieuwe schakel binnenkabeltjes.
Less is bore

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 24 feb 2017 07:24

Hanz Bé schreef:. (en hoe hebben de renners zich niet verzet tegen het dragen van een helm)...
Hebben ze wel gedaan hoor, vele jaren was dat een gezever over die helm totdat het verplicht werd, een jaar later zeurde er niemand meer.

Er is niets zo conservatief als het wielerwereldje, dat is echt niet normaal :?

Mij zal het aan mijn reet roesten waar profs mee rijden, ik kies toch echt wat ik zelf wil.
Afbeelding

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 feb 2017 07:38

TL@ schreef:
Hanz Bé schreef:. (en hoe hebben de renners zich niet verzet tegen het dragen van een helm)...
Hebben ze wel gedaan hoor, vele jaren was dat een gezever over die helm totdat het verplicht werd, een jaar later zeurde er niemand meer.
Dat bedoelde ik ook... (Misschien onduidelijk opgeschreven, spreektaal gebruikt, zoals Oma het vroeger zei... whatever.)

Erik
Forum-lid

Erik 24 feb 2017 08:46

Velonews heeft het getest en een schoen doorsnijden met een schijf gaat hem niet worden. Sowieso zou het wel een erg schone snede zijn voor een schijf, maar goed.

Volgens mij zou dit topic (zoals al eerder gezegd) moeten gaan over de technische kant van de zaak en niet over mooi/niet mooi of hoort wel/niet.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie