Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink - Het supertalent van 502 watt

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 16 mar 2008 15:00

Feit blijft dat Robert een matige daler is! En dat is trainbaar. Een motorijbewijs halen en leren om de ideale lijn te rijden is een eerste vereiste. Op de klim zat hij voorin, dus daar lag het niet aan! Dat hij het voor de rest alleen moest opknappen is in het profmilieu logisch maar ik hoop dat de Rabo's die Evans in de tour een koekje van zijn eigen deeg laten slikken. Wat een waardeloze renner vind ik dat! Een super plakker! Als hij direct had gereageerd had hij Popo nog goed kunnen ondersteunen. Nu had zijn eigen plog ook niets.
Gerardo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2008 15:45

Van een matige daler ga je echt nooit een valk maken. Ik snap dat gedoe over een moterrijbewijs halen niet echt, op een moter stuur je anders door de bochten heen. Naast je fiets gaan hangen zoals moterrijders dat doen zou ik niet aanbevelen ;).
Het zal vanzelf wel beter worden met z'n dalen, hij zal wel vaker hard naar beneden moeten rijden in komende wedstrijden.

Ik moet zeggen dat ik van het gezeik over Evens een beetje moe wordt. Alles wat hij doet is fout bij sommige... Terwijl het niet meer dan logisch is dat hij in 't wiel blijft zitten. Een wielrenner hoort soms/vaak lui te zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 16 mar 2008 17:11

Bij het lessen voor het motorrijbewijs leer je een te worden met je motor. Je leert ook de juiste lijnen aan te snijden en mee te gaan met je motor. Ver vooruit kijken en anticiperen. Wat je bij het motorrijden en ook bij het fietsen vooral niet moet doen is tegenhangen! Je moet met je lichaam mee gaan hangen. De heup stuurt hoofdzakelijk de fiets, vraag maar aan Henk Lubberdink. Ik zag Robert gisteren de bochten totaal verkeerd aan aansnijden en daardoor bijna uit de bocht vliegen (trouwens vandaag weer, maar gelukkig liep het goed af). Bij een cursus motorrijen leer je niet buiten je motor hangen. Dat zijn alleen de wedstrijdrijders met ulta lichte machines die daardoor naar binnen moeten hangen ander verliezen ze teveeldruk op het achterwiel en vliegen uit de bocht.

Evans is puur persoonlijk. Je mag dat gezeik noemen maar als ik hem zie rijden dat rijdt llijkt het alsof hij rijdt om niet te verliezen en niet om te winnen. Hij rijdt (klampt aan) achter iedereen aan maar aanvallen? Het mooi van dit forum is dat we kunnen discussiëren over dit soort zaken. En je ziet dat we er allemaal een iets andere visie op nahouden. Ik respecteer die van jou en ik hoop dat je de mijn ook wil respecteren.
Gerardo

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 mar 2008 19:17

Ik wil toch effe Parijs Nice afsluiten met een positieve noot: Gesink heeft (nipt) de witte trui gewonnen, net voor bochtenkoning Sanchez. Volgens mij moest Gesink lossen op de laatste klim, kwam hij pas ergens in de afdaling bij om vervolgens met succes nog heel wat kopwerk te doen.

Maar wat een pech weer dat uitgerekend die Nocentini pal voor hem op de bek gaat. Gelukkig wachtte het peleton (Rebellin wachtte op zijn vriend Nocentini, uiteraard niet op Gesink...).

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 16 mar 2008 19:41

Gesink moet gewoon effe daal-les nemen bij Boogerd.......
Gang is alles!!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 mar 2008 20:48

Composite schreef:Gesink moet gewoon effe daal-les nemen bij Boogerd.......


Haha, ja precies. Jammer dat Boogerd gestopt is, maar misschien dat beiden eens wat kunnen trainen, Gesink is nog maar 21 en kan van hem een hoop bijleren denk ik.
Erg jammer dat de eindzege aan zijn neus voorbij is gegaan, maar hij heeft wel wat neergezet, erg knap!! En desondanks nog de witte trui...
Hopelijk gaat het volgend jaar beter.

pinarelloparis
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:43

pinarelloparis 17 mar 2008 10:59

campaioen schreef:over die sukkels, ik probeerde ff de emotie van het moment vast te leggen :) Ik vind dat Dekker er wel degelijk wat aan kan doen, hij stelt de ploeg van tevoren samen. Hij wist dat gesink in bloedvorm was en dat de mont ventoux in het parcour lag. Als ik kan voorspellen dat gesink een goed klasement gaat rijden moet Dekker dat toch ook kunnen? Vervolgens is het zaak een goed team om zo'n jonge kerel heen te bouwen, want met 21 jaar ga je het echt niet in je eentje klaarspelen tussen renners als evans, rebelin en noem de hele zooi maar op. Met alle respect voor de raboploeg die aan de start verscheen, maar je weet dan van te voren dat je een verloren klassement rijdt. Zeg niet dat het niet waar is, want de ploeg kwam gewoon een de breedte aanzienlijk te kort.


als je iets verder kijkt , dan moet je ook beseffen dat de huidige wielerkalender zo uitgebreid is dat je keuzes moet maken. keuzes wie je waar en wanneer laat rijden en dan heb je ook nog eens te maken met het individuele vormpeil van een renner. dan nog buiten beschouwing gelaten of het knechten klasssieker of ronderenners zijn. ieder zijn aanpak en je kunt er dan vergif opnemen dat ( met alle respect) voor een rondje als parijs-nice niet iedereen op de volle 100% zit.

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 17 mar 2008 13:51

[quote="Gerardo"]Bij het lessen voor het motorrijbewijs leer je een te worden met je motor. Je leert ook de juiste lijnen aan te snijden en mee te gaan met je motor. Ver vooruit kijken en anticiperen.



Ver vooruit kijken klopt.
Maar een motor is gebouwd (geometrie) voor en rechtdoor rijden en bochten nemen.
De banden zijn gemaakt om op de kant te kunnen rijden.
Alleen een fietsband niet.
Gesink zal dit in de loop der tijd heus wel leren.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2008 14:57

We moeten ook niet vergeten dat Gesink nog erg jong is. Een Rebellin beschikt (ook in het dalen) gewoon over een pak meer ervaring.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mar 2008 15:18

havana schreef:We moeten ook niet vergeten dat Gesink nog erg jong is. Een Rebellin beschikt (ook in het dalen) gewoon over een pak meer ervaring.


Helemaal mee eens! Klimmen is aanleg en dalen is trainbaar.

Met alle respect Gerardo, er valt nog veel te leren voor een poldercrosser van 21 jaar die door moedernatuur een meer dan gemiddeld klimvermogen heeft meegekregen. Dat Geesink niet florissant afdaald ben ik met je eens maar de coureurs die daar rijden gaan nou niet bepaald als een grootmoeder naar beneden over die smalle wegen van bijv gisteren de Col de Port en de Col d'Eze.
Die profs (Sanchez was weer genieten gister!) gaan echt serieus "balls out" naar beneden.

Er zijn wel grotere namen die met een pak aan ervaring als een krant naar beneden gaan: Ulrich is een mooi voorbeeld. Dat moet Geesink toch wel beter afgaan met wat jaren extra ervaring en minder stress van de eerste keer een leiderstrui in een grote wedstrijd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 17 mar 2008 17:09

Dat dalen zal zeker beter gaan later, maar misschien is het ook wel handig om bv de ""knelpunten" te verkennen in de Ronde van Spanje dit jaar. Lance deed niet anders, en Jan Ullrich deed dat niet zo precies en als het op de details aankwam viste Jan altijd achter het net. Terwijl ie in sommige edities van de tour minstens zo goed was als Armstrong.

Plaats reactie