Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 09 apr 2008 00:53

Ik krijg bij Mammoet nogal eens onderdelen mee in een plastic (geseald) zakje. Dit terwijl bij andere fietsenmakers bij mij in de buurt alle losse Shimano onderdelen keurig netjes in doosjes in het rek hangen. Mammoet verkoopt volgens mij OEM-onderdelen (Original equipment manufacturer). Dat zijn onderdelen die bedoeld zijn voor afmontage of reparatie door Mammoet zelf en die eigenlijk niet direct aan de klant mogen worden verkocht.

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 11 apr 2008 11:57

Ben ook nog op zoek naar een campa-record groep en vroeg me precies hetzelfde af als Goku.

Bedankt voor je info binkie. De verkochte onderdeln zijn dus gewoon bedoeld voor afmontage en reperatie werkzaamheden.

Voor het doosje betaal je dus tig procent meer als zonder doosje!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2008 12:21

Ik heb nog geen winkel gezien die Campa oem-groepen aan 't verkopen was. Campa komt altijd in de originele doosjes. Maar dat zal ook wel komen omdat Campa de OEM-groepen niet dumpt zoals Shimano wel doet bijv.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 14 apr 2008 22:33

Ik rijd 15 jaar met Shimano, en heb zaterdag voor het eerst met campagnolo en sram gefietst.

Het enige minpunt van campagnolo (reed met Chorus) vond ik dat ik om de duim schakelaar te kunnen bedienen mijn hand iets moest optillen van de shifter.
Een heel groot pluspunt was het meerdere tandwielen tegelijk kunnen schakelen.

Handen lagen prima op de shifters en in de beugel is ook de duim schakelaar prima te bedienen.

Ook met Sram Force gereden. Als nadeel, maar dat kan ook zijn omdat ik het niet gewend ben, was het schakelen naar een groter tandwiel. Vond dat de hendel een lange slag moest maken en dat de veer vrij zwaar is. En de ketting maakt duidelijk meer geluid dan Sh en Ca.

bertpols
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:44

bertpols 24 apr 2008 12:19

Wat zouden jullie doen:

Colnago CLX met Shimano of Champa ?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 apr 2008 18:54

Laten we het hier ff ontopic houden en geen discussie over smaak beginnen.
Less is bore

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 02 mei 2008 19:54

Rien schreef:Ik rijd 15 jaar met Shimano, en heb zaterdag voor het eerst met campagnolo en sram gefietst.

Het enige minpunt van campagnolo (reed met Chorus) vond ik dat ik om de duim schakelaar te kunnen bedienen mijn hand iets moest optillen van de shifter.
Een heel groot pluspunt was het meerdere tandwielen tegelijk kunnen schakelen.

Handen lagen prima op de shifters en in de beugel is ook de duim schakelaar prima te bedienen.

Ook met Sram Force gereden. Als nadeel, maar dat kan ook zijn omdat ik het niet gewend ben, was het schakelen naar een groter tandwiel. Vond dat de hendel een lange slag moest maken en dat de veer vrij zwaar is. En de ketting maakt duidelijk meer geluid dan Sh en Ca.


Ik vind persoonlijk SHimano fijner dan Sram en dan met name de dura ace crank. Maar gelukkig zijn er ook profs die er zo over denken alleen komen ze er niet eerlijk voor uit en gebruiken dan maar stickers om het te verdoezelen.[img=http://i187.photobucket.com/albums/x288 ... himano.jpg]
reclame

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 mei 2008 20:04

Dat is waarschijnlijk om dat Sram nog geen 180 mm cranks kan leveren.

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 04 mei 2008 21:16

SpEric schreef:Dat is waarschijnlijk om dat Sram nog geen 180 mm cranks kan leveren.


Hahahahaa waar heb je dat dan gehoord? Dat moet uit betrouwbare bron komen!

Hieronder trouwens een foto van cofidis rijder met proto campa electronic en de nieuwe dura ace


[img=http://i187.photobucket.com/albums/x288 ... 35-040.jpg]
reclame

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 24 jun 2008 23:16

http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=614

zet em der maar bij in de topictitel.

trouwens, wie test hem????

Plaats reactie