Loire Blois, chambord Tours
Zijn er hier fietsers die de Loire in bovenvermelde omgeving reeds met de racefiets verkend hebben? Zijn de fietspaden langs de ?Loire tussen Tours, Blois en Chambord verhard? Kan ik bepaalde uitgepijlde routes volgen om vanaf Amboise naar chambord en terug en vanaf amboise ook nog eens naar chenonceaux te fietsen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het antwoord op je vragen is ja:fiedoo schreef: ↑25 dec 2023 15:08 Zijn er hier fietsers die de Loire in bovenvermelde omgeving reeds met de racefiets verkend hebben? Zijn de fietspaden langs de ?Loire tussen Tours, Blois en Chambord verhard? Kan ik bepaalde uitgepijlde routes volgen om vanaf Amboise naar chambord en terug en vanaf amboise ook nog eens naar chenonceaux te fietsen?
Althans, volgens de kaart.
https://brouter.de/brouter-web/#map=11/ ... ,47.331685
hun fietsen.
Denk je dat het zo simpel is? Streetview is niet altijd up to date met de huidige situatie. Ik probeer ook luchtfoto's te gebruiken en zelfs youtubefilmpjes, gebruik ook wel komoot maar daar staat dan zoveel procent verhard, onverhard maar weet ik dan juist welke ondergrond en welke stukken bedoeld worden. Met routeyoucom wordt ik van de vermoedelijke fietspaden van de Loire weggeleid! Moest ik alleen zijn maak ik daar geen probleem van maar wij zijn met 6 fietsers en sommige met dure racers. En veel omrijden is ook niet aangeraden omdat onze tijd beperkt is die dag.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- devriesman
- Forum-lid
Voor een deel net alsof je over de Veluwe rijdt. 36 mm is wel fijn. Tegenwoordig dus met de gravelbike.
Probleem is dat er geen van ons een gravelbike heeft en we ook nog doorreizen voor 5 dagen rondfietsen met de racefiets in de Dordogne.devriesman schreef: ↑26 dec 2023 10:01 Voor een deel net alsof je over de Veluwe rijdt. 36 mm is wel fijn. Tegenwoordig dus met de gravelbike.
En de ritten die we doen qua afstand en hoogtemeters en tijdsduur zijn de grens voor ons groepje, dus gravel- of mountainbike zou te inspannend worden.
Zal dus een verhard parcours worden of bij een tijdje droog kan een stukje gravel er wel tussen, maar beperkt.