Upgrade naar Wilier 0 SL - maat?
Beste Fiets-ers,
Ik rijd momenteel met een Bianchi Aria in maat 57 met een mechanische ultegra groep. Prima fiets maar er staat momenteel 20 000km op de teller en de groep is stilaan aan vervanging toe.
Ik zou ook meteen kunnen upgraden naar een Wilier 0 SL met een ultegra di2 voor een mooie prijs, echter enkel in maatje L.
Ik ben 183cm groot met een BBL van 86cm.
De geometry tool laat volgende verschillen zien voor de 0 SL in maat L (vergeleken met mijn huidige Bianchi):
Reach 395 4mm shorter
Stack 557 3mm lower
Top Tube (effective) 560 4mm shorter
Top Tube (actual) 553
Seat Tube C-T 540 20mm shorter
Seat Tube C-C 502
Seat Tube (effective) 570
Head Angle 73 0,35° slacker
Seat Angle 73.5 same
Head Tube 155 2mm shorter
Chainstay 407 3mm longer
Op het eerste zicht dus zeer gelijkaardig. Ik zit comfortabel op mijn Bianchi, maar heb ergens wel het gevoel dat ik niet kleiner zou kunnen gaan in frame zonder dat het er gek gaat uitzien.
De XL versie van de Wilier heeft 2mm meer reach en 17mm hogere stack ivm de Bianchi.
Die kan ik niet krijgen. Maar ik koop geen fiets in de foute maat omwille van een mooie prijs
Advies meer dan welkom!
Ik rijd momenteel met een Bianchi Aria in maat 57 met een mechanische ultegra groep. Prima fiets maar er staat momenteel 20 000km op de teller en de groep is stilaan aan vervanging toe.
Ik zou ook meteen kunnen upgraden naar een Wilier 0 SL met een ultegra di2 voor een mooie prijs, echter enkel in maatje L.
Ik ben 183cm groot met een BBL van 86cm.
De geometry tool laat volgende verschillen zien voor de 0 SL in maat L (vergeleken met mijn huidige Bianchi):
Reach 395 4mm shorter
Stack 557 3mm lower
Top Tube (effective) 560 4mm shorter
Top Tube (actual) 553
Seat Tube C-T 540 20mm shorter
Seat Tube C-C 502
Seat Tube (effective) 570
Head Angle 73 0,35° slacker
Seat Angle 73.5 same
Head Tube 155 2mm shorter
Chainstay 407 3mm longer
Op het eerste zicht dus zeer gelijkaardig. Ik zit comfortabel op mijn Bianchi, maar heb ergens wel het gevoel dat ik niet kleiner zou kunnen gaan in frame zonder dat het er gek gaat uitzien.
De XL versie van de Wilier heeft 2mm meer reach en 17mm hogere stack ivm de Bianchi.
Die kan ik niet krijgen. Maar ik koop geen fiets in de foute maat omwille van een mooie prijs
Advies meer dan welkom!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je nu een -10° stuurpen hebt op de Wilier een -6° stuurpen monteren en je hebt je 4 mm al gevonden.
Of een stuurpen met hogere stack monteren, heb je ook direct een paar mm gevonden.
En om je reach passend te krijgen, Pro vibe stuurpennen, die hebben dan weer -10° hoek, kan je kopen per 5 mm lengteverschil
Of een stuurpen met hogere stack monteren, heb je ook direct een paar mm gevonden.
En om je reach passend te krijgen, Pro vibe stuurpennen, die hebben dan weer -10° hoek, kan je kopen per 5 mm lengteverschil
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ach, mogelijk is de cassette versleten en zoekt TS een reden voor een nieuwe fiets.
Er zijn betere redenen te verzinnen maar uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.
En zo'n Wilier 0 SL is een mooie fiets.
Er zijn betere redenen te verzinnen maar uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.
En zo'n Wilier 0 SL is een mooie fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend