Selle Italia zadel
Op mijn nieuwe Canyon zit een Selle Italia SLR Boost Superflow.
Ik kan aan deze niet wennen. De uitsparing vind ik te breed. Heb het idee dat ik nu op "2 zadels zit".
Heb lang op een standaard SLR gereden maar zou nu toch wel een iets korter zadel willen en misschien toch ook wel met 'gleuf'.
Iemand ervaring met de SLR Boost en de Flite Boost. Beide met Superflow zodat je aan kan geven wat verschil is.
Dat is eigenlijk de volgende die ik wil proberen.
Ik kan aan deze niet wennen. De uitsparing vind ik te breed. Heb het idee dat ik nu op "2 zadels zit".
Heb lang op een standaard SLR gereden maar zou nu toch wel een iets korter zadel willen en misschien toch ook wel met 'gleuf'.
Iemand ervaring met de SLR Boost en de Flite Boost. Beide met Superflow zodat je aan kan geven wat verschil is.
Dat is eigenlijk de volgende die ik wil proberen.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
Mijn madam heeft beide fietsen een Selle Italia SLR Boost Lady Superflow.
Ze is daar heel tevreden over, maar als er iets zeer persoonlijk is aan een fiets is het wel het zadel.
Succes bij je zoektocht naar een passend zadel. Niks vervelender dan niet fijn kunnen fietsen door zadelpijn.
Ze is daar heel tevreden over, maar als er iets zeer persoonlijk is aan een fiets is het wel het zadel.
Succes bij je zoektocht naar een passend zadel. Niks vervelender dan niet fijn kunnen fietsen door zadelpijn.
Dus je hebt de kortere boost versie. De standaard SLR is 25mm langer - en ik weet niet of je oude SLR ook de korte versie was. Dan kan natuurlijk ook een andere zit geven op de fiets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Je zal dan vooral moeten kijken naar de boost zonder superflow, op de site van Selle Italia zijn de "gewone" boost zadels dicht en dus geen flow, wel een verdieping in het zadel.
Alleen de superflow zadels hebben de uitsparing in het midden.
De Flite zadels hebben een andere vorm dan de SLR zadels, harder, rechter en platter terwijl je bij de SLR in een soort kuipje zit.
Ik heb op 3 van de 4 fietsen een SLR boost superflow kit carbonio zadel zitten in de L uitvoering en die hebben mijn Specialized zadels erg goed vervangen.
Maar niet iedereen heeft dezelfde billen...
Alleen de superflow zadels hebben de uitsparing in het midden.
De Flite zadels hebben een andere vorm dan de SLR zadels, harder, rechter en platter terwijl je bij de SLR in een soort kuipje zit.
Ik heb op 3 van de 4 fietsen een SLR boost superflow kit carbonio zadel zitten in de L uitvoering en die hebben mijn Specialized zadels erg goed vervangen.
Maar niet iedereen heeft dezelfde billen...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb ook een Flite boost. Bevalt mij redelijk goed. Beter dan de huidige SLR, terwijl dat 15jr mijn zadel was.
Less is bore