Onderstaand remleidingeinddopje ('k weet de naam niet), vaak zit het op remsetjes van SRAM (en Shimano?) waarbij de remklauw dan nog moet worden gemonteerd middels klemring/stealth-a-majig. Het kan er worden afgeschroefd zodra je de remleiding door het frame hebt gevoerd (met eventuele hulp dmv het oogje) waarna de rode klemring (SRAM) er op kan worden geschroefd. Andersom helpt het bij het verwijderen van een gevulde leiding uit je frame. Het voorkomt dat olie verloren gaat (in je frame).
Zijn deze remleidingeinddopjes los te krijgen? Of heeft elke FM hier genoeg van liggen in de prullenbak (hergebruik=duurzaam)?
Remleidingeinddopjes
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klein schroefje erin draaien is net zo effectief. Daar dun ijzerdraadje oid aan vastzetten en je bereikt hetzelfde.
Heeft mij al vaak gered op die manier.
Heeft mij al vaak gered op die manier.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik heb dingen nog nooit gezien en heb bijna elk merk rem van de laatste 15 jaar in mijn handen gehad.
Dus ik snap de verbazing bij Mantel wel.
Dus ik snap de verbazing bij Mantel wel.
https://nl.aliexpress.com/item/10050059 ... ry_from%3A
dit tooltje van Alie kost weinig en is echt heel handig bij het doorvoeren van remleidingen, remkabels en draden.
dit tooltje van Alie kost weinig en is echt heel handig bij het doorvoeren van remleidingen, remkabels en draden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar betaal je bij Parktool etc echt de hoofdprijs voor….. ideaal setje idd.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Die heb ik al een paar jaar. Gewoon prima!