Cannondale KNOT 64 aero wielen
Ik heb een setje Knot 64 aero wielen en wil graag Tubeless rijden. Nu probeer ik het met Continentels 5000S TR maar krijg ze niet goed in de rand. Ik doe al eerst met binnenband zodat 1 rand goed in de velg ligt maar de andere rand wil maar niet goed in de velg. Zijn er hier bij het Forum leden die er ervaring mee hebben. Ik heb het geprobeerd met 25 en 28 mm banden. Ik gebruik hiervoor een compressor en heb een pomp Lyzyne Overdrive fiets. maar geen resultaat. Insmeren van velgrand ook geprobeerd maar nee.
En velgrand insmeren helpt niet veel. Je moet het velgbed met zeepsop insmeren zodat de hieldraden soepel glijden naar de velgrand toe, en lekkage wat kleiner wordt.
Heel soms heb ik een band die niet makkelijk "plopt" en open staat bij het ventiel. Met de hand tegen het velgbed drukken lost het vaak op.
Een keer had ik een band die ik met geen mogelijkheid tubeless gemaakt kreeg. Hieldraden wilden maar niet op hun plaats springen. Ten einde raad maar binnenband gebruikt en drie weken later ging het vanzelf om op te pompen in tubeless variant.
Heel soms heb ik een band die niet makkelijk "plopt" en open staat bij het ventiel. Met de hand tegen het velgbed drukken lost het vaak op.
Een keer had ik een band die ik met geen mogelijkheid tubeless gemaakt kreeg. Hieldraden wilden maar niet op hun plaats springen. Ten einde raad maar binnenband gebruikt en drie weken later ging het vanzelf om op te pompen in tubeless variant.
Dogma F
Bedoel je dat de lucht weglekt en dus de band nooit opblaast?
Soms moet ik ook hard de velg op de grond duwen en dan met compressor.
En dan durven hard blazen. Soms tot 8 bar voordat hij echt goed plopt. Als ik met een kleine hobbel zit, durft dat helpen.
Is het uiteinde van het tubeless ventiel rond of een rechthoekje? Als de velg niet echt breed is intern, en het uiteinde is rond, krijg ik de hieldraad ook niet goed. Sindsdien koop ik altijd ventielen met rechthoekig stukje.
Zoals deze
Soms moet ik ook hard de velg op de grond duwen en dan met compressor.
En dan durven hard blazen. Soms tot 8 bar voordat hij echt goed plopt. Als ik met een kleine hobbel zit, durft dat helpen.
Is het uiteinde van het tubeless ventiel rond of een rechthoekje? Als de velg niet echt breed is intern, en het uiteinde is rond, krijg ik de hieldraad ook niet goed. Sindsdien koop ik altijd ventielen met rechthoekig stukje.
Zoals deze
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De conti valt wel heel strak, dat kan hier ook het probleem zijn.
Met een compressor zou het moeten lukken, zo niet ander merk band. Schwalbe of Pirelli proberen.
Met een compressor zou het moeten lukken, zo niet ander merk band. Schwalbe of Pirelli proberen.