Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

fietsen met prostaatontsteking

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 17 jun 2024 11:08

Iemand hier die ervaring heeft met een prostaatontsteking en of fietsen het herstel hiervan zou tegenwerken?
Ik ben naar de dokter geweest en moet 2 weken antibiotica slikken. Hij zei wel "ik ga je fiets niet afpakken" maar is zelf een fervent fietser.

Ik heb al sowieso een zadel met gleuf en heb de voorbije weken dat ik al last had niet echt de indruk dat het erger werd met fietsen, maar zou er toch wel graag zo vlug mogelijk vanaf zijn.

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 17 jun 2024 12:56

Ik zou toch wachten met fietsen tot prostatitis voorbij is.
Ik kreeg indertijd 2 weken fietsverbod.
Ben daarna trouwens overgeschakeld naar andere zadels, na een drukmeting.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 17 jun 2024 15:41

Uit verhalen uit de eerste hand aangehoord kan ik je een advies geven. Laat die fiets even lekker staan!
hun fietsen.

willem12
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2024 15:36

willem12 17 jun 2024 21:29

Prostaatonsteking =! Prostatitis
Helaas ook ervaringsdeskundige. Veel, heel veel, drinken en elke dag wandelen is voor mij beter dan fietsen.
Maar als je geen druk ervaart....lekker doorfietsen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 17 jun 2024 22:34

willem12 schreef: 17 jun 2024 21:29 Prostaatonsteking =! Prostatitis
Helaas ook ervaringsdeskundige. Veel, heel veel, drinken en elke dag wandelen is voor mij beter dan fietsen.
Maar als je geen druk ervaart....lekker doorfietsen.
Moest je tips hebben hoe ik dagelijks de dag kan doorkomen op mijn bureaustoel dan hoor ik het graag. Na een uur sterf ik van de pijnlijke steken. Het helpt wel als ik op iets zit waardoor ik enkel op mijn zitbotjes zit en mijn perineum de stoel niet raakt.

Wandelen is inderdaad zalig, dan voelt het even alsof er niets aan de hand is. Hopelijk zijn de klachten snel beter want is echt heel irritant. En de bijwerkingen van de antibiotica zijn ook nogal schrikbarend. Afscheurende pezen, spieren, zijn dingen die je ook liever niet hebt.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 jun 2024 06:34

Ga je toch niet dagelijks op een bureaustoel zitten, en lekker op de bank onderuit. Wat is er nu belangrijk ?; je gezondheid toch … ? Of in dit geval je werk ( bureaustoel ) ? Als ik het zo lees.

Stop effe met werken, ga rustig wandelen on je prostaat te ontlasten. Ik neem aan dat je er nog wat jaeren plezier van wilt hebben.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

derxx
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 18 jun 2024 09:16

Wat dacht je van een aambei kussen?
Afbeelding

willem12
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2024 15:36

willem12 18 jun 2024 11:50

Thuiswerkplek heeft een oud en goedkoop kussen waar ik met schaar een fraaie u-bocht in geknipt heb.
En als je na een uur steken hebt dan......maak je elk half uur een excuus mini wandeling. Ik loop het hele kantoor door, niemand mag koffie voor me halen, bureau waar ik achter kan staan etc. etc. Zoals anderen al zeggen: gezondheid gaat voor.

P.s.a afgescheurde pezen als bijwerking van antibiotica???? Leg dat ff uit aan die veldrijders die elke winter snel een kuurtje doen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 jun 2024 12:49

rene schreef: 18 jun 2024 06:34 Ga je toch niet dagelijks op een bureaustoel zitten, en lekker op de bank onderuit. Wat is er nu belangrijk ?; je gezondheid toch … ? Of in dit geval je werk ( bureaustoel ) ? Als ik het zo lees.

Stop effe met werken, ga rustig wandelen on je prostaat te ontlasten. Ik neem aan dat je er nog wat jaeren plezier van wilt hebben.
+1!!!

En naast het advies van BertL.
Ik probeer me altijd af te vragen wat zou ik een andere adviseren.......... waarschijnlijk heb je dan het juiste.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 jun 2024 13:19

willem12 schreef: 18 jun 2024 11:50
P.s.a afgescheurde pezen als bijwerking van antibiotica???? Leg dat ff uit aan die veldrijders die elke winter snel een kuurtje doen.
Dat geldt alleen voor de groep quinolonen (ciprofloxacine e.a.), en die zijn wel eerste keuze bij chronische prostatitis.

Andere antibiotica hebben dat niet als mogelijke bijwerking

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 18 jun 2024 14:57

Niet zijken maar reiden !

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 18 jun 2024 21:07

rene schreef: 18 jun 2024 06:34 Ga je toch niet dagelijks op een bureaustoel zitten, en lekker op de bank onderuit. Wat is er nu belangrijk ?; je gezondheid toch … ? Of in dit geval je werk ( bureaustoel ) ? Als ik het zo lees.

Stop effe met werken, ga rustig wandelen on je prostaat te ontlasten. Ik neem aan dat je er nog wat jaeren plezier van wilt hebben.
Vandaag op een nekkussen gezeten en had totaal geen last. Dus als het zo kan dan ga ik wel liever werken dan hier op de bank te hangen als ik toch niet ziek ben.

Fiets ga ik 2 weken op stal zetten, want 15 juli met de auto naar Toscane en zou toch wel willen dat het voorbij is tegen dan.

Ik vroeg me wel af of prostatitis kan veroorzaakt worden door fietsen/fietspositie? Want als ik terug begin fietsen na die 2 weken heb ik dit liever niet meer, want is echt geen pretje.

Ik denk dat ik toch sowieso eens een donutkussen zal aanschaffen om te gaan werken, want 8u zitten lijkt me nooit bevorderlijk voor zulke zaken.

Plaats reactie