Beste FIETSers wat doe ik verkeerd?
Fiets wiel heeft schoenmaatje 37-622
Voor sommige hoogbegaafden 28x 1 5/8 x 1 3/8
Stap 1
Buitenband 37-622 en binnenband 37-622 (die meerdere maten dekt) aangeschaft en geinstalleerd
Stap 2
Boobel ontdekt
Buitenband 'gemasseerd' en zeepsop gebruikt om de band beter op zijn plek te krijgen (advies youtubefilm)
Zie issue:
https://youtu.be/KxFHvCbDn_c
Band die ik gekocht heb:
https://www.dresco.nl/dresco-binnenband ... clave-32mm
Alvast bedankt
Achterband vervangen gefaald: bobbel blijft
-
- Forum-lid
- Enzzo
- Forum-lid HC
Heb je de binnenband al eens opgepompt zonder buitenband er om?
Soms wil er wel eens een dunner stuk inzitten die dan een bobbel vormt bij oppompen.
Andere biba er in dan.
Soms wil er wel eens een dunner stuk inzitten die dan een bobbel vormt bij oppompen.
Andere biba er in dan.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Enzzo
Nieuwe binnenband gekocht, opgepompt zoals je zei
pino
Geprobeerd met de nieuwe binnenband en had geen verbetering
microkid
Thanks! publiek gemaakt
>> Intussen ook WD40 gebruikt en geprobeerd hem hard op te pompen maar nog altijd zijn bepaalde delen van de band te dicht bij de velg. Ook de velg gecheckt en de strip binnen. Intussen is het geduld op en ligt bij de fietsenmaker. Ik voel me erg onbekwaam want dat ben ik blijkbaar ook
Nieuwe binnenband gekocht, opgepompt zoals je zei
pino
Geprobeerd met de nieuwe binnenband en had geen verbetering
microkid
Thanks! publiek gemaakt
>> Intussen ook WD40 gebruikt en geprobeerd hem hard op te pompen maar nog altijd zijn bepaalde delen van de band te dicht bij de velg. Ook de velg gecheckt en de strip binnen. Intussen is het geduld op en ligt bij de fietsenmaker. Ik voel me erg onbekwaam want dat ben ik blijkbaar ook
-
- Forum-lid
Dank iedereen trouwens voor het reageren! Fijn weekend
A) dat is geen bobbel maar een hobbel, dat komt omdat de band niet goed in de velg past.
B) nadat de buitenband is gemonteerd oppompen tot ong. 1 bar, daarna met de handen en duim de band wringen om de band gelijkmatig in de velg te krijgen, de witte lijn net boven de velgrand is het merkteken waar je op moet letten.
C) daarna de band oppompen tot 4,5 bar
B) nadat de buitenband is gemonteerd oppompen tot ong. 1 bar, daarna met de handen en duim de band wringen om de band gelijkmatig in de velg te krijgen, de witte lijn net boven de velgrand is het merkteken waar je op moet letten.
C) daarna de band oppompen tot 4,5 bar
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Met mijn fiets exact zelfde probleem gehad: bleek een scheef liggend velglint te zijn waardoor de band op die plek niet lekker in de velg kon vallen.