Jespr, de nieuwe fietscomputer uit Zwitserland
De zwitsers hebben ook een fietscomputer uitgebracht en (na de eerste berichten uit 2018) is die nu daadwerkelik te bestellen.
https://www.jespr.io/
Positief
- ingebouwde E-SIM (gratis data voor early adopters, later 5 euro/maand)
- standaard quarter-turn mount
- touch screen + knoppen
- scherm van 4" (resolutie 480*800)
Negatief
- maar 7uur+ accuduur
- Micro USB connector
- 180 gram (zwaarder dan een Karoo3)
- groot (dikker, hoger, breder dan Karoo3) --> maar dit kan ook positief zijn want groter scherm
- prijs: ongeveer 575 euro (540 CHF)
Onduidelijk
- ondersteuning Di2/eTap ? NOG NIET !
Manual hier te vinden:
https://www.jespr.io/user-guide
EDIT: Titel aangepast
https://www.jespr.io/
Positief
- ingebouwde E-SIM (gratis data voor early adopters, later 5 euro/maand)
- standaard quarter-turn mount
- touch screen + knoppen
- scherm van 4" (resolutie 480*800)
Negatief
- maar 7uur+ accuduur
- Micro USB connector
- 180 gram (zwaarder dan een Karoo3)
- groot (dikker, hoger, breder dan Karoo3) --> maar dit kan ook positief zijn want groter scherm
- prijs: ongeveer 575 euro (540 CHF)
Onduidelijk
- ondersteuning Di2/eTap ? NOG NIET !
Manual hier te vinden:
https://www.jespr.io/user-guide
EDIT: Titel aangepast
Laatst gewijzigd door bigfloor op 17 sep 2024 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
7 uur accuduur? Is dat een grap?
Micro usb, 7 uur accu en dat allemaal voor dat geld.
Niet om negatief te zijn, maar dat ben ik wel.
Hoe moet dit concurreren met de gevestigde orde?
Niet om negatief te zijn, maar dat ben ik wel.
Hoe moet dit concurreren met de gevestigde orde?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarschijnlijk de techniek uit 2018...
Less is bore
Meestal is bij nieuwe spelers de hardware juist goed en de software niet goed. We weten inmiddels dat je daar zo'n 5-7 jaar voor nodig hebt omdat echt op niveau te krijgen.
Bij dit apparaat gaat het bij de hardware al mis.
Dit gaat helemaal niks worden, zo wel vreet ik mijn schoen op.
Bij dit apparaat gaat het bij de hardware al mis.
Dit gaat helemaal niks worden, zo wel vreet ik mijn schoen op.
Zeker idioot duur. En super idioot duur in vergelijking met andere fiets navigatie speeltjes. En met een smart phone hebben we nieuwe overtreffende taal nodig om het gat uit te drukken.
Maar ook de betaalbaardere navigatie speeltjes zoals een Wahoo bolt v2 of een Garmin 530 zijn feitelijk belachelijk duur. Jespr topt daar nog eens dik overheen qua prijs. Vergelijk eens een fiets navigatie speeltje met een smart phone. Ik kocht een paar dagen geldeden een nieuwe Samsung, geen fancy ding, 128 Gb en waterdicht. Dat kostte me 259 euro en die is groter dan een navigatie speeltje. Meer batterij, groter scherm, meer functionaliteit. Meer ingebouwde sensoren, alles is meer. En in vergelijking met een fiets navigatie speeltje super voordelig. Zo'n Jespr zou, als je het met smartphone vergelijkt, eigenlijk niet meer mogen kosten dan 150 euro of zo.
Maar ook de betaalbaardere navigatie speeltjes zoals een Wahoo bolt v2 of een Garmin 530 zijn feitelijk belachelijk duur. Jespr topt daar nog eens dik overheen qua prijs. Vergelijk eens een fiets navigatie speeltje met een smart phone. Ik kocht een paar dagen geldeden een nieuwe Samsung, geen fancy ding, 128 Gb en waterdicht. Dat kostte me 259 euro en die is groter dan een navigatie speeltje. Meer batterij, groter scherm, meer functionaliteit. Meer ingebouwde sensoren, alles is meer. En in vergelijking met een fiets navigatie speeltje super voordelig. Zo'n Jespr zou, als je het met smartphone vergelijkt, eigenlijk niet meer mogen kosten dan 150 euro of zo.
Live fast; die young. mijn blog
Mja, van die Samsung weten ze dat ze er honderdduizenden/miljoenen van gaan verkopen. Als ze er 10000 van die Jesper verkopen denk ik dat ze op de tafels dansen.rob74 schreef: ↑17 sep 2024 09:21 Zeker idioot duur. En super idioot duur in vergelijking met andere fiets navigatie speeltjes. En met een smart phone hebben we nieuwe overtreffende taal nodig om het gat uit te drukken.