Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte via reisorganisatie

MariusH
Forum-lid

MariusH 02 dec 2024 17:08

Beste Fietsers,

Laatst heb ik me met succes ingeschreven voor de Marmotte (Alpen) voor 2025. Mijn idee was eerst om alles zelf te gaan regelen. Maar omdat het gezin niet meegaat (vrouw moet werken) is het misschien gezelliger om de tocht via een reisorganisatie te rijden. Anders is het ook maar zo alleen de hele tijd (ben al met al toch al gauw een weekje weg).

Wie heeft er tips/ervaringen? Alvast hartelijk dank!

bever
Forum-lid

bever 02 dec 2024 17:18

TourdeVacance

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 02 dec 2024 17:27

Zelf goede ervaring met Velotours tijdens de Dolomieten Marathon. Zij bieden ook een reis aan voor de Marmotte.
Alleen zijn die reizen inclusief startbewijs, dan zou je ze moeten mailen of je alleen een accommodatie kunt afnemen.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 02 dec 2024 18:02

Ik heb de Marmotte met Campo Bicicleta gereden. Een echte aanrader.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 02 dec 2024 18:29

https://www.enroute.nl/fietsreizen/cycl ... a-marmotte

Dat kan via En Route Fietsreizen. (Ik ben daar reisgids).
hun fietsen.

peteri200
Forum-lid

peteri200 02 dec 2024 18:47

Ik heb vorig jaar mijn eerste Marmotte gereden via tour de vacance, dat is gewoon prima bevallen.

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 dec 2024 07:59

Je hebt denk ik gelijk dat het zo doet. Ik heb ook ooit op deze manier de Marmotte gedaan. Dat was toen met Alpe'dHuez fietsreizen, waar het uiteindelijk niet helemaal goed mee is afgelopen.

Maar destijds was het prima. Er waren in de week ervoor trainingsritjes (let erop dat je je niet over kling laat jagen in dat soort groepen). We zaten in een chalet met ik denk 20 man, eigen kamers, eten en drinken werd verzorgd, fietsenstalling was er. En in zo'n groep zijn er altijd mensen waar je mee kunt fietsen, een babbeltje maken. Meestal gaat het wel prima. Beter dan alleen vind ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

gringo
Forum-lid

gringo 03 dec 2024 09:39

Ik heb een aantal jaren geleden de Marmotte week met mijn vrienden in Chalet Beyond doorgebracht (9 mannen).
En het is echt een aanrader. Goede kamers, en vooral erg goed eten. Communicatie met het team daar was ook erg prettig, er werd geluisterd naar tips mbt bijvoorbeeld het eten.

We zaten er niet als enige groep daar, en door het ontmoeten van anderen bij ontbijt en avond eten, waren er altijd leuke groepjes te maken om samen te fietsen. Bij ons had bijv niet iedereen zin om op woensdag het rondje Glandon, Galibier, Os Station te rijden, maar toch gingen we met een leuke groep op pad die woensdag.

Daarnaast was er een erg goede bevoorradingsservice tijdens de Marmotte. Geloof dat ze toen op 3 plekken stonden, en ik was echt binnen een paar seconden al weer op weg met nieuwe bidons en hand vol gelletjes. Ze staan gewoon goed te kijken of je er aan komt en pakken je spullen erg snel.

Chalet Beyond is echt een aanrader.

Op CycloWorld staat een artikel over Chalet Beyond. https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... eaven/4424

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 03 dec 2024 11:04

Ik heb dit jaar de de Marmotte gereden via tourdevacance. Nu was dat alleen de inschrijving en de bevoorrading tijdens de rit. Verder hadden we verblijf zelf geregeld, maar ik was dan ook niet alleen. Als je gezelschap voor de dagen er omheen zoekt, weet ik niet of zij daarin iets aanbieden eerlijk gezegd, zover heb ik toen niet gekeken.

Gerwin89
Forum-lid

Gerwin89 03 dec 2024 20:33

Heb je dat eigenlijk nodig?
Die bevoorrading van zo'n "externe" organisatie?
Ik heb me namelijk zonder zo'n organisatie ingeschreven.

pino
Forum-lid HC

pino 03 dec 2024 20:48

Gerwin89 schreef: 03 dec 2024 20:33 Heb je dat eigenlijk nodig?
Die bevoorrading van zo'n "externe" organisatie?
Ik heb me namelijk zonder zo'n organisatie ingeschreven.
Misschien als je voorin rijdt. Ik heb er zelf nooit behoefte aan gehad (als uit-rijder).
Niet zijken maar reiden !

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 03 dec 2024 21:26

Nee externe bevoorrading is niet perse nodig, maar wel heel prettig.
Je hebt dan een eigen tas met voeding die je zeker gewend bent. Je kunt daar ook de warme kleding achterlaten waarmee je bent gestart. En als laatste ben je veel sneller weer op pad voor een goede eindtijd.
Nadelen zijn hooguit dat je niet optimaal meegaat in de entourage.
Ik heb het in elk geval als uitermate prettig ervaren

Plaats reactie