Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Buitenbanden uit Azië

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 mar 2025 15:32

Iemand enige ervaring met buitenbandjes uit oa China?
Zat ik toevallig vandaan aan te denken tijdens m’n zondag ochtend rondje.

wdfl
Forum-lid

wdfl 09 mar 2025 15:38

mss iets meer info
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

marsvos
Forum-lid

marsvos 09 mar 2025 20:40

En Azie is groot, zo komen er een heleboel banden uit Azie, want daar groeit het rubber zowat aan de boom…

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 10 mar 2025 07:56

Bedoel je gewoon bandjes van tante Ali? Geen idee waarom, wellicht psychisch maar banden op Ali zou ik niet snel kopen. Als ik een berg afrij en ik krijg een klapband (ik kan uit ervaring met een in nederland gekocht bandje melden dat dat niet echt lekker is)... Ik heb er geen goede reden voor, maar wellicht omdat ik denk dat op in Nederland verkrijgbare banden nog iets van keurmerk, kwaliteitscontrole zit. Misschien daar ook wel maar het feit dat ik het niet weet, doet me al twijfelen. En broek van Ali krijg je wellicht pijn van in je r**t, en dat is het dan. Een multitooltje kan brol zijn, of niet. Een bandje kan meer gevolgen hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 10 mar 2025 08:57

We zoeken nog een paar man (m/v) die ze willen uitproberen op rolweerstand, lekbestendigheid, slijtvastheid en comfort.
hun fietsen.

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 10 mar 2025 09:02

Ah de standaard "spullen uit China/Azië zijn levensgevaarlijk" refkex.

Mao vraagt om ervaringen, niet vooroordelen...

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 10 mar 2025 09:19

Tussendoor schreef: 10 mar 2025 09:02 Ah de standaard "spullen uit China/Azië zijn levensgevaarlijk" refkex.

Mao vraagt om ervaringen, niet vooroordelen...
Zekers niet, alles komt zo ongeveer uit Azië. Dus dat zeker niet. En ik koop zeker regelmatig spullen uit Azie en zeker ook uit China. En het is een feit dat veel van die spullen niet aan de Europese normen voldoen (https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... aliexpress). Als dat een fietsbroek, shirt, hardloopbroek, sok is, is dat risico voor mij ok. Voor een kekke fietsbril ook. Maar voor bandjes zou ik dat niet doen. Is geen vooroordeel, maar mijn ervaring: bepaalde producten die niet aan europese normen voldoen, laat ik (daarmee is het een ervaring) links liggen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 10 mar 2025 10:03

Genoeg A merken die banden in Azië laten produceren. Maar weinig onafhankelijke merken.
En sinds Japan ook Azië is valt bijvoorbeeld Panaracer onder je huidige vraag, maar die bedoel je waarschijnlijk niet.

Veetire is bijvoorbeeld onafhankelijk merk uit Azie, ik heb wel een huur mtb gehad met banden van veetire eronder. En het zag eruit als een moderne MTB band, maar reed totaal niet als een moderne Mtb band. En alhoewel dat hele mtb nogal basis was met 2x8 speed Acera en een goedkoper coil suntour vork, had ik het meeste last van de matige grip van de banden. Er zat totaal geen vervorming met de ondergrond in. En de banden zachter zetten resulteerde in niks, behalve lek rijden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 10 mar 2025 10:13

Bij autobanden zijn er al heel lang aziatische spelers.
Zitten een paar goede bij maar de meeste zijn erg slecht en de slechte zijn ook echt slecht.
Bij iets zo belangrijks ga ik niet bezuinigen.

Ik heb al spijt dat ik de bontrager tuinslangen heb laten liggen op mijn Trek.
Ben onderuit gegaan in een bocht en drie maanden mogen revalideren waarbij ik me afvraag of een soepelere band met net dat beetje meer grip me een pijnlijke revalidatie had bespaard. In mijn geval kon ik een week totaal niet lopen door een gekneusde heup en door mijn gekneusde ribben was slapen of een keer niesen ook geen pretje (pijn van 9 op een schaal van 10).
Het eerste wat ik na mijn val heb gedaan is mijn banden vervangen door een zogenaamd A-bandje.

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 10 mar 2025 10:35

Schwalbe maakt zijn (Pro) Ones in Indonesië.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 10 mar 2025 11:04

Er komt heel veel goed fietsspul uit Azië.
Maar als ik goed tussen de regels door lees denk ik dat mao bedoelt bandjes van Aliexpress (of gelijkwaardig) en niet van een bekende, bewezen en grote speler zoals een schwalbe.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 10 mar 2025 11:45

Ts meer een vraag in de breedte,
Voor rond de € 17,- kan je in Nederland Schwalbe Lugano of Vittoria Zaffiro Pro G2 kopen ( waar 98% racefietsers prima mee uit de voeten kan ) dus voor het geld zou je het niet hoeven te doen.

Plaats reactie