Mijn fiets uit 2010 is afgemonteerd met campa sr 2x11. Voor een fietsvakantie in Italië is voor mij een 52x39 wat zwaar. Nu heeft campa ook een cx gravel uitgebracht.
Zowel de huidige sr als de cx zijn powertorque. Mijn derailleur kan naar beneden gesteld worden.
Weet iemand of deze cx crank past?
Crank cx op sr
-
- Forum-lid
Power Torque? Ik gok dat je Ultra Torque bedoelt. SR is in ieder geval UT en niet PT. Die twee types zijn niet uitwisselbaar.
Waarom koop je niet gewoon een 34 of 36 binnenblad en een 50 buitenblad? Voorderailleur zal voor het mooie iets omlaag moeten, maar het schakelt zonder aanpassing ook nog goed. Ik wissel tussen 42/53 en 36/50 (SR en Potenza 11 speed) zonder mijn voorderailleur aan te passen. Nooit problemen mee gehad.
Waarom koop je niet gewoon een 34 of 36 binnenblad en een 50 buitenblad? Voorderailleur zal voor het mooie iets omlaag moeten, maar het schakelt zonder aanpassing ook nog goed. Ik wissel tussen 42/53 en 36/50 (SR en Potenza 11 speed) zonder mijn voorderailleur aan te passen. Nooit problemen mee gehad.
kettingbladen zijn pas vanaf de 2015 versie uitwisselbaar. simpelste oplossing lijkt mij wel om er een compact crank op te zetten. Zou van powertorque afblijven. Crankarmen van powertorque zijn zeer lastig om los te halen. ultratorque (vast in het midden) werkt goed.Mehekachtohapi schreef: ↑16 mar 2025 09:57 Power Torque? Ik gok dat je Ultra Torque bedoelt. SR is in ieder geval UT en niet PT. Die twee types zijn niet uitwisselbaar.