Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
17 mar 2025 14:44
In principe zijn de MTB en Road calipers gelijk en zouden deze dus allemaal uitwisselbaar moeten zijn.
Je kan ook een hele SLX of XT set kopen, dan heb je meteen alles nieuw en is ook voor minder dan 200 euro verkrijgbaar. Heb je meteen nieuwe blokken ook.
Kijk wel even naar de montage van je calipers.
Je kan de de GRX meteen verkopen, daar krijg je denk ik net zoveel voor als dit nieuw kost of meer.
Twede geen idee, ik ken shimano niet goed genoeg. Maar met welke cassette wil je gaan rijden?
Als dat een MTB is, dan is het helemaal makkelijk koop die dan ook nieuw, kan je het bijna met gesloten beurs doen verwacht ik.
-
abdr
- Forum-lid
abdr
17 mar 2025 15:37
Die remmen zijn niet compatibel, dat zijn hulpremmen die tussen de eigenlijke remgrepen en de remklauwen geplaatst worden om een extra paar remhendels te hebben. Deze remmen hebben geen reservoir en kunnen niet alleenstaand gebruikt worden.
In het verleden waren er wel RS700 11 speed flatbar shifters, maar voor 12 speed zie ik inderdaad niets. Een MTB-groep zal idd je beste optie zijn. Over de remklauwen maak ik me niet druk, die GRX-remklauwen kan je aansluiten op MTB remgrepen.
-
niceguyeddie
- Forum-lid
niceguyeddie
17 mar 2025 21:03
Bedankt voor deze zeer zinvolle info, hier kan ik wat mee! Moet ik dan ook een nieuw crankstel kopen? Momenteel ligt daar een GRX 610 46-30T op en dat vind ik prima. Past dit samen met een deore groupset?
-
Rvddijk
- Forum-lid
Rvddijk
31 mar 2025 08:11
Je kunt de compatibiliteit van onderdelen van shimano nakijken op hun website. Ongetwijfeld is er meer mogelijk dan zij officieel beweren. Zelf ben ik een beginnende klusser en dan is zo'n site echt goud waard om door de bomen het bos te blijven zien.
https://productinfo.shimano.com/en/compatibility
Merida Scultura 8000 (2023)