Beste iedereen,
Half juli ga ik Turijn-Nice fietsen. Heeft iemand nog tips wat betreft uitrusting. Waar ik met name vragen over heb:
- Moet ik per se tubeless leggen (ik heb nu een binnenband er in zitten)?
- Hebben jullie nog tips wat betreft buitenband?
- Wat voor kleren hebben jullie bij voor slecht weer (een bepaald regenjasje oid?).
Dank!
Wouter
Turijn-Nice
Leuk 
Als wegfietser heb ik niet veel tips over banden (behalve dat 32mm GP5000-banden net voldoende zijn om de Colle delle Finestre te bedwingen met goed weer). Maar ik doe al jaren fietsvakanties met minimale bepakking door de Alpen en wat ik meeneem qua slechtweerkleding is het volgende:
- Een paar handschoenen (winddicht, fleece, in NL draag ik ze tot temperaturen net boven het vriespunt)
- Een merinowollen (onder)shirt met lange mouwen
- Een regenjas (Goretex Shakedry)
- Beenstukken (wederom van een fleece-achtig materiaal)
- En als ik in Frankrijk ben: een reflectievest (wettelijk verplicht bij slecht weer)
Tot nu toe goed gegaan, ook bij dagen met uren regen en temperaturen onder de tien graden.

Als wegfietser heb ik niet veel tips over banden (behalve dat 32mm GP5000-banden net voldoende zijn om de Colle delle Finestre te bedwingen met goed weer). Maar ik doe al jaren fietsvakanties met minimale bepakking door de Alpen en wat ik meeneem qua slechtweerkleding is het volgende:
- Een paar handschoenen (winddicht, fleece, in NL draag ik ze tot temperaturen net boven het vriespunt)
- Een merinowollen (onder)shirt met lange mouwen
- Een regenjas (Goretex Shakedry)
- Beenstukken (wederom van een fleece-achtig materiaal)
- En als ik in Frankrijk ben: een reflectievest (wettelijk verplicht bij slecht weer)
Tot nu toe goed gegaan, ook bij dagen met uren regen en temperaturen onder de tien graden.
https://torino-nice.weebly.com/intro.html