Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

garmin edge 705 traag

dampie
Forum-lid

dampie 03 apr 2010 14:53

Hoi,

Ik wilde eens weten of het normaal is dat de garmin edge (die ik nu bijna 1 jaar in het bezit heb) bij iedereen zo traag is of dat het aan mijn toestel ligt cq kaart. (city navigator 2010)

Als ik een route op mijn navigatie zet en ik wil deze gaan rijden moet ik soms wel 5 min wachten totdat deze ingeladen is. Het maakt dan ook niks uit of het een gedownloade route is of een die ik zelf heb gemaakt. Heb je dan onderweg ook nog eens bv. een omleideing ergens dan gaat deze opnieuw bereken, ja en dan ben ik ondertussen al weer 5 km verder voordat deze op 100% is.

Of moet ik in het toestel zelf wat bij de instellingen veranderen.

rene1
Forum-lid

rene1 03 apr 2010 17:18

Snelweg vermijden uitzetten scheelt een stuk...
Detail op normaal, niet hoger.
Niet meer dan 1 routerende kaart laden.
Zo goed als alle problemen zijn opgelost als je een course rijdt.
Er is al een topic voor de Edge 705

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 apr 2010 22:54

Ik vind het ook traag maar bij mij heb je het dan over 5 a 10 seconden. 5 minuten is volgens mij niet normaal, kijk eens naar de volgende dingen:

- staat alles op het interne geheugen en is dat bijna vol, zo ja verwijder iets?
- staat het op een SD kaart en staat daar misschien nog iets anders op wat er niet hoort of wat stoort?
- is er iets fout met het kaart bestand (.img), zet dat een opnieuw op je SD kaart?
- heb je misschien verschillende kaarten over elkaar geinstalleert en is met een van die iets mis.?
Afbeelding

Plaats reactie