luchtdruk op zeenivo
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
ik heb me deze week de sigma BC2209 gekocht
en bij het instellen vraagt de computer de luchtdruk op zeenivo.
(is dit een vaste gecorrigeerde waarde of een variabele waarde)
Ik heb wat gezocht op het web, maar het kwartje valt maar niet bij mij.
wat is deze zeenivo luchtdruk anders dan de luchtdruk op deze site
http://www.meteo24.nl/nl/index.php?go=2,5
ik woon in omgeving sittard, wat moet in ingeven?
en bij het instellen vraagt de computer de luchtdruk op zeenivo.
(is dit een vaste gecorrigeerde waarde of een variabele waarde)
Ik heb wat gezocht op het web, maar het kwartje valt maar niet bij mij.
wat is deze zeenivo luchtdruk anders dan de luchtdruk op deze site
http://www.meteo24.nl/nl/index.php?go=2,5
ik woon in omgeving sittard, wat moet in ingeven?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41648
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oftewel als je het exact wilt weten moet je die elke keer aanpassen.
Als er een depressie in de buurt is zal de waarde veel lager zijn, als je een hogedrukgebied boven NL hebt juist hoger.
Als er een depressie in de buurt is zal de waarde veel lager zijn, als je een hogedrukgebied boven NL hebt juist hoger.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zul je inderdaad elke dag moeten aanpassen.
Aardige van bijv. de Polar CS600 is dat deze automatisch bij start iedere rit de hoogte op een gewenste instelling corrigeert bij de dan gemeten luchtdruk.
Dit werkt overigens alleen goed als je altijd vanuit zelfde punt vertrekt natuurlijk.
Aardige van bijv. de Polar CS600 is dat deze automatisch bij start iedere rit de hoogte op een gewenste instelling corrigeert bij de dan gemeten luchtdruk.
Dit werkt overigens alleen goed als je altijd vanuit zelfde punt vertrekt natuurlijk.
Cervélo S1
Wel een beetje suf dat ie om de luchtdruk vraagt. Andere metertjes vragen om je huidige hoogte. Die is bij mij thuis een stuk minder variable dan de luchtdruk 
Op vreemd gebied (vakantie, toertocht) vind je vaak wel een bordje met de hoogte op een top. Zo kan je je meter altijd wel ergens gelijk zetten.
Hoe kom je in vredesnaam aan de luchtdruk op zeeniveau als je in een hotel in de Dolomieten zit?

Op vreemd gebied (vakantie, toertocht) vind je vaak wel een bordje met de hoogte op een top. Zo kan je je meter altijd wel ergens gelijk zetten.
Hoe kom je in vredesnaam aan de luchtdruk op zeeniveau als je in een hotel in de Dolomieten zit?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Die van mij weet het gewoon altijd 

Op elke weerkaart kan je het vinden, plus op de KNMI site. (druk in Hpa)
http://www.knmi.nl/actueel/
Hoe hoger je komt, deste lager de luchtdruk, dus werkt deze meter door het verschil in luchtdruk te meten.
http://www.knmi.nl/actueel/
Hoe hoger je komt, deste lager de luchtdruk, dus werkt deze meter door het verschil in luchtdruk te meten.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
misschien snap ik het helemaalverkeerd (ik heb geen hoogte meter), mara je voert d eluchtdruk toch in om je hoogt emeters te bepalen tijdens een rit. Doorop verschillende hoogte te rijden verandert de luchtdruk iets, waaruit je compu de stijging/daling bepaalt.
Dan hoef je die druk toch niet steeds bij te stellen. Het gaat tenslotte om de verandering gedurende de rit en niet de exacte hoogte zelf.......
Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Anyway, waarschijnlijk geeft hij dus alleen een verkeerde start/max hoogte, als het weer wat is omgeslagen.
Maar goed, ik heb er zelf geen......
Dan hoef je die druk toch niet steeds bij te stellen. Het gaat tenslotte om de verandering gedurende de rit en niet de exacte hoogte zelf.......
Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Anyway, waarschijnlijk geeft hij dus alleen een verkeerde start/max hoogte, als het weer wat is omgeslagen.
Maar goed, ik heb er zelf geen......
Big... yeah, big bada boom.
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
even extra informatie:
hij vraagtde luchtdruk op zee nivo alleen de 1ste keer als ik de batterij erin doe.
Maar bij deze batterwij wissel moet ik ook de start hoogte van thuis ingeven
Elke keer wanneer ik thuis vettrek zal ik even de starthoogte moeten resetten (even 2 knoppen induwen en hij staat weer op 34 m), omdat in de loop van de nacht of een paar dagen de luchtdruk wijzigd en de hoogte meter andere waarden aangeeft
Dus ik vraag me nu ook af wat die luchtdrukwaarde voor invloed heeft op de gemeten hoogte meters
hij vraagtde luchtdruk op zee nivo alleen de 1ste keer als ik de batterij erin doe.
Maar bij deze batterwij wissel moet ik ook de start hoogte van thuis ingeven
Elke keer wanneer ik thuis vettrek zal ik even de starthoogte moeten resetten (even 2 knoppen induwen en hij staat weer op 34 m), omdat in de loop van de nacht of een paar dagen de luchtdruk wijzigd en de hoogte meter andere waarden aangeeft
Dus ik vraag me nu ook af wat die luchtdrukwaarde voor invloed heeft op de gemeten hoogte meters
hmmz bij het zweefvliegen deden we de hoogtemeter gewoon op 0 zetten op de grond.
dit omdat de druk soms veranderd, en dus de meter (bijv) soms op 100 meter hoogte stond, terwijl je op de grond staat.
dit lijkt me precies hetzelfde als een hoogte meter voor op de fiets?
het gaat er niet om op hoeveel meter boven zee je op de camping naast de mount everest staat, maar over hoe veel meter je stijgt en daalt, toch?
dit omdat de druk soms veranderd, en dus de meter (bijv) soms op 100 meter hoogte stond, terwijl je op de grond staat.
dit lijkt me precies hetzelfde als een hoogte meter voor op de fiets?
het gaat er niet om op hoeveel meter boven zee je op de camping naast de mount everest staat, maar over hoe veel meter je stijgt en daalt, toch?