Lapierre
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 21 okt 2009 16:11
Ik ben geinteresseerd in een Lapierre XELIUS 200. Is er iemand die me iets kan zeggen over dit merk? Qua qualiteit, duurzaamheid etc
Xelius 200
Is het vesnellingsapparaat nou een dubbel of een compact? Kan een dubbel ook uitgebreid worden naar tripel?
Zou het interessant zijn voor de bergen of moet er een ander versnellingssysteem op?
Xelius 200
Is het vesnellingsapparaat nou een dubbel of een compact? Kan een dubbel ook uitgebreid worden naar tripel?
Zou het interessant zijn voor de bergen of moet er een ander versnellingssysteem op?
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
pascal2323 schreef:Ik ben geinteresseerd in een Lapierre XELIUS 200. Is er iemand die me iets kan zeggen over dit merk? Qua qualiteit, duurzaamheid etc
Xelius 200
Is het vesnellingsapparaat nou een dubbel of een compact? Kan een dubbel ook uitgebreid worden naar tripel?
Zou het interessant zijn voor de bergen of moet er een ander versnellingssysteem op?
Hoi,
Is een dubbel (52X39). Compact is meestal 50X34.
Nee, Dubbel kan niet door naar Tripel. Tripel gebruikt ook andere Shifters. Tripel heeft een andere crank om plaats te bieden aan drie voorbladen met als gevolg een grotere Q Factor.
Je laatste vraag begrijp ik niet precies. Zou wat interessant zijn voor de bergen?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 21 okt 2009 16:11
ZorroI schreef:pascal2323 schreef:Ik ben geinteresseerd in een Lapierre XELIUS 200. Is er iemand die me iets kan zeggen over dit merk? Qua qualiteit, duurzaamheid etc
Xelius 200
Is het vesnellingsapparaat nou een dubbel of een compact? Kan een dubbel ook uitgebreid worden naar tripel?
Zou het interessant zijn voor de bergen of moet er een ander versnellingssysteem op?
Hoi,
Is een dubbel (52X39). Compact is meestal 50X34.
Nee, Dubbel kan niet door naar Tripel. Tripel gebruikt ook andere Shifters. Tripel heeft een andere crank om plaats te bieden aan drie voorbladen met als gevolg een grotere Q Factor.
Je laatste vraag begrijp ik niet precies. Zou wat interessant zijn voor de bergen?
Mvg, Zorro
Met een dubbel moet k dus ook goed uit de verf kunnen komen hier in Nl en op de heuvels?
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
Dat zal van jou afhangen
De een peert bijna op het buitenblad de Redoute op, een ander zal met 30x29 nog moeten afstappen...
De meeste stervelingen hebben wel baat bij een compact/triple, maar dat verschilt per persoon.. Of om preciezer te zijn, dat hangt af van het vermogen dat je per kg lichaamsgewicht weet weg te trappen icm je kadans.
De een peert bijna op het buitenblad de Redoute op, een ander zal met 30x29 nog moeten afstappen...
De meeste stervelingen hebben wel baat bij een compact/triple, maar dat verschilt per persoon.. Of om preciezer te zijn, dat hangt af van het vermogen dat je per kg lichaamsgewicht weet weg te trappen icm je kadans.
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 21 okt 2009 16:11
Foosho schreef:Dat zal van jou afhangen
De een peert bijna op het buitenblad de Redoute op, een ander zal met 30x29 nog moeten afstappen...
De meeste stervelingen hebben wel baat bij een compact/triple, maar dat verschilt per persoon.. Of om preciezer te zijn, dat hangt af van het vermogen dat je per kg lichaamsgewicht weet weg te trappen icm je kadans.
Dus wat is raadzaam? een dubbel inruilen voor een compact?
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
-
- Forum-lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14 apr 2009 11:43
pascal2323 schreef:Foosho schreef:Dat zal van jou afhangen
De een peert bijna op het buitenblad de Redoute op, een ander zal met 30x29 nog moeten afstappen...
De meeste stervelingen hebben wel baat bij een compact/triple, maar dat verschilt per persoon.. Of om preciezer te zijn, dat hangt af van het vermogen dat je per kg lichaamsgewicht weet weg te trappen icm je kadans.
Dus wat is raadzaam? een dubbel inruilen voor een compact?
Het makkelijkste, als beginner is om een tripple er op te laten zetten. Heb je het grootste aantal versnellingen. Maar volgens mij kan een compact ook.
La Piet, Pierre is een merk wat ik vooral ken van mountainbikes, dikke vette bakken, zeker ook downhill/freeride gericht, volgens mij een kwalitatief goed merk. Weet niet hoe ze met garantie omgaan. weet wel dat ik ze prijzig vond.
Denk niet dat het een miskoop kan zijn.
Denk niet dat het een miskoop kan zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
Sinds 3 jaar rij ik op een lapierre xlite 996.
Is een topfiets! Iedere keer weer genieten.
De xelius 2010 wordt ook door oa Francaise des jeux gebruikt en bevalt hun goed. Wel zijn het high-end frames en daar betaal je dan ook voor.
Is een topfiets! Iedere keer weer genieten.
De xelius 2010 wordt ook door oa Francaise des jeux gebruikt en bevalt hun goed. Wel zijn het high-end frames en daar betaal je dan ook voor.
Chorus01 schreef:Nog even over het merk. Lapierre is het zustermerk van Koga en Batavus en behoort tot de Accell group.
En niet te vergeten; ze maken ook nog Loekie fietsen. Als je dat knap staaltje buizenwerk eenmaal hebt mogen aanschouwen wil je niets anders meer.....
Dag allemaal,
Volgens mij is er nog geen Lapierre racefietsen topic..
Laat de foto's en rijervaringen maar komen!
Dit is mijn karretje.
Sensium 100
105/Ultegra mix
Deda/FSA afmontage
Pro cr50 wielsetje
Volgens mij is er nog geen Lapierre racefietsen topic..
Laat de foto's en rijervaringen maar komen!
Dit is mijn karretje.
Sensium 100
105/Ultegra mix
Deda/FSA afmontage
Pro cr50 wielsetje
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander